recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
kaspergn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner
    Sendt: 17-November-2015 kl. 14:43
Hej allesammen,

Jeg er på jagt efter et godt surround-system til prisen og håber, at I kan hjælpe mig med at finde den rette løsning.

Jeg har kigget lidt på HiFi-Klubbens samlede pakke til 4.993 kroner med en DENON AVR-X520BT + ARGON JUNIOR 40 HJEMMEBIO (http://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebio-system/denon-avr-x520bt--argon-junior-40-surroundanlag/)
Nogle erfaringer med det system?

Jeg overvejer også selvsamme system, men så at opgradere forstærkeren, hvilket forhandleren sagde, at mange valgte. Men for at være ærlig, har jeg ikke en fløjtende idé om, hvorvidt det kan svare sig og i så fald, hvad jeg skal opgradere til. Nogle bud?

Andre alternativer som helhed I vil anbefale, at jeg kigger på?

På forhånd tak for hjælpen.

VH Kasper
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 15:32
Det kommer vel an på dit budget. Til 5k vil jeg anbefale en brugt forstærker og to gode brugte højttalere. Så kan systemet udbygges efterhånden der er penge til det.

Tror ikke det hjælper at opgradere forstærkeren i sættet. De små cigaræsker kan ikke spille bedre af den grund.

Redigeret af Kampus - 17-November-2015 kl. 15:40
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 16:36
Hej.
Husk på, at herinde er der mange som tror, at man ikke kan leve med at høre på andet end et +20.000 kr's setup.

En af mine gode venner købe et fuldt surround-system i HIFI-klubben for ca. 5000 for et års tid siden (Jeg ved ikke om det er det samme de køre tilbud med nu), men har var virkelig *virkelig* overrasket over hvor meget man fik for pengene i forhold til hvis du købe et eller andet plastik anlæg i Elgiganten til 5000 kr.
Så jeg kan kun videregive hans (gode) erfaring med, at HIFI-klubben kan levere et godt surround-system til ca. 5000 kr. (Det skal i øvrigt siges, at han tidligere havde en kæmpe NAD reciver samt to gode nye B&W højtalere, og han klager ikke over det nye setup)


Redigeret af nexium - 17-November-2015 kl. 16:39
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 16:48
Enig. Der er en del der har en indgroet modstand mod små højttalere. Det skal du ikke tage dig så meget af. Mine første surround højttaler var nogle små, sorte nogle fra Jamo. De var fine til det forbrug jeg havde.

Hvis du ikke har haft surround før, vil du nok bare glæde dig over et anderledes lydbillede end lyd fra TV'et eller et stereo setup.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 17:00
Har ikke nogen indgroet modstand af små højttalere. Men de Argon er bare virkelig ringe. Enig med Kampus at han ville få mere glæde af stereo i det prisleje.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 17:03
Jeg tror skam ikke, at mange prøver at overtale folk til at købe dyre systemer her på siden. Blot at mange fraråder at købe nyt, hvis man kun har 5000kr at gøre med.
Man får unægtelig meget mere for pengene, hvis man køber brugt.

OT: Du vil sikkert blive fint tilfreds med det sæt i HFK, og den vil helt klart banke et typisk alt-i-et sæt fra Fona til lirekassemand.

Men hvis du nu kan få et endnu bedre sæt, ved at samle et sæt af forskellige brugte dele, hvorfor så ikke gøre det?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 18:20
Min vejledning gik ikke ud på at det kun er 20k anlæg der dur. Mit første anlæg er afbilledet/beskrevet i "Min Biotråd", og det kostede ikke 5k. Sidenhen er nogle af komponenterne opgraderet, og der er købt brugt hver gang. Fronterne har jeg stadig, da de intet fejler, spiller forrygende trods deres +25 år
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 18:36
Det er jo ikke alle der har mod på brugtmarkedet.

Sættet er et fantastisk begynder sæt som de fleste vil være meget tilfredse med. Du finder ikke noget der lyder bedre til prisen. Måske noget der lyder anderledes.

Desuden er det også dejligt at få noget der er nyt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 23:29
Hvis du "tør" købe brugt er der meget mere lyd for pengene i sådan et sæt her:
http://www.dba.dk/boston-acoustics-51-ny-pri/id-1019877763/
Køber du så den foreslåede Denon forstærker har du sparet næsten 1000 kroner.

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 23:42
Sammen med det sæt Klaus anbefaler, kan du så købe denne forstærker her, så har du et meget bedre sæt til samme pris
http://www.dba.dk/yamaha-aventage-rx-a820-re/id-1020012537/

Mufti - Så fedt er det da heller ikke at købe noget nyt, når du kan få noget bedre til de samme penge ;)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 01:54
[QUOTE=Nagash]Sammen med det sæt Klaus anbefaler, kan du så købe denne forstærker her, så har du et meget bedre sæt til samme pris
http://www.dba.dk/yamaha-aventage-rx-a820-re/id-1020012537/
[/QUOTE]

Den skal dog presses i pris, da den er alt for dyr. Den må maks. koste 2.000,-

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 02:56
Du tænker fordi 80'e ren blev solgt ned til 3000 sidste år, ikke?

Den skal presses, det er vi enig om. Men tror ikke man får den længere ned end de 2500kr.
Det var noget helt specielt med 830'eren sidste år, og de har ikke rigtig været til salg brugt endnu. Og sælger ved godt, at han kan få mere end 2000 hvis han er tålmodig. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu