recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 03:09
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du tænker fordi 830'eren blev solgt ned til 3000 sidste år, ikke?

Nope, men p.g.a. alderen. Jeg købte en brugt 1010'er, for 2000,- for 6 mdr. siden. Et år ældre, men stadig en større model.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Den skal presses, det er vi enig om. Men tror ikke man får den længere ned end de 2500kr.
Det var noget helt specielt med 830'eren sidste år, og de har ikke rigtig været til salg brugt endnu.

Der har været flere 830'ere til salg. De har stået til 2.800-3.000,-

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 04:05
Du har været heldig med din 1010, og hvis 830'eren har været solgt til 2800-3000, så er det jo også praktisk talt til nyprisen, da den var på super-udsalg sidste efterår. Det vil sige at de sikkert sælger den uden noget reelt tab.

En ting vil jeg dog give dig. Tror også det er bedre at vente, til der dukker en ny 830'er op til omkring de 3000.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 08:55
Så jeg solgte altså min 1010'er for billigt 😊
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
kaspergn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

Hej.
Husk på, at herinde er der mange som tror, at man ikke kan leve med at høre på andet end et +20.000 kr's setup.

En af mine gode venner købe et fuldt surround-system i HIFI-klubben for ca. 5000 for et års tid siden (Jeg ved ikke om det er det samme de køre tilbud med nu), men har var virkelig *virkelig* overrasket over hvor meget man fik for pengene i forhold til hvis du købe et eller andet plastik anlæg i Elgiganten til 5000 kr.
Så jeg kan kun videregive hans (gode) erfaring med, at HIFI-klubben kan levere et godt surround-system til ca. 5000 kr. (Det skal i øvrigt siges, at han tidligere havde en kæmpe NAD reciver samt to gode nye B&W højtalere, og han klager ikke over det nye setup)

Tak for hjælpen. Det lyder jo lovende. 
Til top
kaspergn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 10:43
Hej allesammen,
Tak for jeres svar!

Jeg har ikke noget imod at købe brugt, hvis bare lortet virker :) Min udfordring er, at jeg ikke har de helt store kompetencer på området, så jeg ved ikke rigtigt hvilke mærker, der er gode og hvad, man bør holde sig fra. Ej heller om jeg risikerer at købe noget som er forældet ift de nye surround-standarder (det snakkede en ekspedient om på et tidspunkt).

Jeg har købt mig et nyt 4K-TV fra Samsung (UE65JU7005). Har det noget som helt at skulle have sagt ift valg af surround? Kan jeg risikerer at købe noget gammelt noget, som ikke understøttet nye surround-formater eller 4K, eller er det "forhandler-snak"?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 11:05
Hvis du skal have det sidste nye og kun har 5k, så skal der spares flere penge sammen. Alene reciever æder mere
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Jeg har købt mig et nyt 4K-TV fra Samsung (UE65JU7005). Har det noget som helt at skulle have sagt ift valg af surround? Kan jeg risikerer at købe noget gammelt noget, som ikke understøttet nye surround-formater eller 4K, eller er det "forhandler-snak"?


Der er ingen ældre receivere der reelt understøtter 4k/UHD da de ikke har HDCP 2.2, som er nødvendigt hvis du vil have et 4k/UHD signal fra HDMI igennem receiveren. Det er i praksis kun de nyeste modeller der har dét men der er desværre stadig enkelte forhandlere der stadig reklamerer med 4k på modeller som ikke har HDCP 2.2. Hvis det er på tilbud så kig dig for.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 11:54
som Kampus siger, så er det et helt andet budget hvis du skal have HDCP 2.2, HDMI 2.0, Dolby atmos, DTS-X osv..

Du kommer slet ikke i nærheden for 5000,-
Til top
kaspergn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du skal have det sidste nye og kun har 5k, så skal der spares flere penge sammen. Alene reciever æder mere
Mit budget hedder ikke nødvendigvis 5k. Jeg vil bare ikke op og give 10-15.000 kroner, hvis Hi-Fi-Klubbens standardsæt til 5.000 kroner er rigtig godt.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

som Kampus siger, så er det et helt andet budget hvis du skal have HDCP 2.2, HDMI 2.0, Dolby atmos, DTS-X osv..

Du kommer slet ikke i nærheden for 5000,-


Selv meget billige receivere kommer nu med HDMI 2.0 og HDCP 2.2. Bla. den i HFK sættet, men der er som du siger ikke DTS-X eller Atmos
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:02
i know, men det er stadig en yderst lille 5.1 maskine og understøtter hverken Atmos , DTS-X eller simpel 7.1..
Til top
kaspergn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Jeg har købt mig et nyt 4K-TV fra Samsung (UE65JU7005). Har det noget som helt at skulle have sagt ift valg af surround? Kan jeg risikerer at købe noget gammelt noget, som ikke understøttet nye surround-formater eller 4K, eller er det "forhandler-snak"?


Der er ingen ældre receivere der reelt understøtter 4k/UHD da de ikke har HDCP 2.2, som er nødvendigt hvis du vil have et 4k/UHD signal fra HDMI igennem receiveren. Det er i praksis kun de nyeste modeller der har dét men der er desværre stadig enkelte forhandlere der stadig reklamerer med 4k på modeller som ikke har HDCP 2.2. Hvis det er på tilbud så kig dig for.
Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår. Hvis nu jeg ser 4K-indhold via Netflix-appen på TVet, vil jeg så ikke have surround-lyd, hvis ikke jeg har en forstærker der understøtter 4K? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu