recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du skal have det sidste nye og kun har 5k, så skal der spares flere penge sammen. Alene reciever æder mere
Mit budget hedder ikke nødvendigvis 5k. Jeg vil bare ikke op og give 10-15.000 kroner, hvis Hi-Fi-Klubbens standardsæt til 5.000 kroner er rigtig godt.

det er ikke rigtig godt, men kan bruges hvis man ikke er så krævende og ikke vil have de nye lydformater..
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:07
Kaspergn >>> Hvad der lyder "rigtig godt" er meget individuelt, og kommer bestemt også an på hvad man forventer. Når det så er sagt, så er der lige nu et formatskifte i gang, hvilket betyder, at det sidste nye, endnu ikke er kommet ned i den billige klasse. Når det så er sagt, kan du godt regne med, at få bedre lyd for 5.000 kr. hvis du bruger dem på brugtmarkedet i forhold til at købe nyt. Jeg har kun hørt et sæt Aragon højtalere, for nogle år siden, om de spillede godt til prisen, er vel en smagssag, men efter min ydmyge mening, lød de af lort, min Boomblaster har bedre lyd end det sæt jeg hørte.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Jeg har købt mig et nyt 4K-TV fra Samsung (UE65JU7005). Har det noget som helt at skulle have sagt ift valg af surround? Kan jeg risikerer at købe noget gammelt noget, som ikke understøttet nye surround-formater eller 4K, eller er det "forhandler-snak"?


Der er ingen ældre receivere der reelt understøtter 4k/UHD da de ikke har HDCP 2.2, som er nødvendigt hvis du vil have et 4k/UHD signal fra HDMI igennem receiveren. Det er i praksis kun de nyeste modeller der har dét men der er desværre stadig enkelte forhandlere der stadig reklamerer med 4k på modeller som ikke har HDCP 2.2. Hvis det er på tilbud så kig dig for.
Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår. Hvis nu jeg ser 4K-indhold via Netflix-appen på TVet, vil jeg så ikke have surround-lyd, hvis ikke jeg har en forstærker der understøtter 4K? 


Det vil virke fint nok så længe du bruger appen i dit tv. Så fører du lyden tilbage til receiveren via HDMI kablet med ARC. Problemet er hvis du tilslutter en 4k boks til receiveren med HDMI.

boks > receiver > TV

Så skal receiveren også understøtte HDCP 2.2 for at du kan få et 4k signal igennem.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:32
Man vil stadigvæk have mulighed for, at køre billedet direkte i TV og lyden fra boksen til receiveren.

Som flere siger - sættet i HiFi Klubben er et fint begyndersæt, til prisen. MEN jeg ville også vælge at få MEGET mere for pengene, ved at købe noget brugt. Specielt hvis du ikke har planer om at skulle køre med Armos/DTS-X (loftshøjttalere), og du heller ikke har planer om at købe eksterne 4K-enheder - hvilket reelt kun er de kommende 4K Bluray-afspillere. Så kan du altid senere at skifte receiveren, når der er kommet flere muligheder (4K-afspilleenheder, flere film med Atmos o.s.v.).
Man får faktisk rigtig meget surroundeffekt/lyd ud af specielt et 7.1-Setup.

M.h.t. at vælge en brugt receiver, som er i orden, så kig efter Denon, Yamaha eller Marantz. Der får du receivere som også fungerer, selvom de er brugte. Hold dig fra ONKYO og NAD, da mange modeller rammes af HDMI-board fejl (specielt ONKYO).

Og som det skrives - hellere finde et rigtig godt sæt stereohøjttalere, og så udbygge til surround hen ad vejen, vil give dig en langt større/bedre oplevelse. Selvom det ikke er mange penge, så er det stadig surt at smide 5.000,- efter noget, og så efterfølgende finde ud af, at det er "ok", men egentlig ikke lyder og yder som du havde regnet med.

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:32
Min ex svigerfar købte sådan et argon sæt for nogle år siden og en mellemklasse NAD receiver. Fy for dævlen en crap lyd, mit daværende Logitech z-5500 spillede væsentligt bedre. Det endte faktisk op med de blev nød til og have undertekster på DANSKE film. Centeren var så mudret man simpelthen ikke kunne høre hvad der blev sagt. Han var slemt skuffet da han var vant til ren og detaljeret lyd fra hans 40 år gamle B&O.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man vil stadigvæk have mulighed for, at køre billedet direkte i TV og lyden fra boksen til receiveren.

M.v.h.


De nye bokse har ikke tos-link. Dette gælder for Shield, FireTV 4k, roku4 og for den sags skyld ATV4 (ikke 4k). Som tingene ser ud lige nu ville jeg derfor ikke turde tro på at man bare kan snuppe lyden direkte fra afspilleren som man ellers altid har kunnet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man vil stadigvæk have mulighed for, at køre billedet direkte i TV og lyden fra boksen til receiveren.

M.v.h.


De nye bokse har ikke tos-link. Dette gælder for Shield, FireTV 4k, roku4 og for den sags skyld ATV4 (ikke 4k). Som tingene ser ud lige nu ville jeg derfor ikke turde tro på at man bare kan snuppe lyden direkte fra afspilleren som man ellers altid har kunnet.


Og hvad skulle disse bokse gøre godt for - når der er så begrænset 4K-indhold (en del år frem i tiden)? Den manglende roslink er det mindste problem! Der findes bunker af små bokse, hvor man kan trække toslink, analog lyd m.v., ud af et HDMI-signal.

M.v.h.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:


Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Jeg har købt mig et nyt 4K-TV fra Samsung (UE65JU7005). Har det noget som helt at skulle have sagt ift valg af surround? Kan jeg risikerer at købe noget gammelt noget, som ikke understøttet nye surround-formater eller 4K, eller er det "forhandler-snak"?




Der er ingen ældre receivere der reelt understøtter 4k/UHD da de ikke har HDCP 2.2, som er nødvendigt hvis du vil have et 4k/UHD signal fra HDMI igennem receiveren. Det er i praksis kun de nyeste modeller der har dét men der er desværre stadig enkelte forhandlere der stadig reklamerer med 4k på modeller som ikke har HDCP 2.2. Hvis det er på tilbud så kig dig for.

Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår. Hvis nu jeg ser 4K-indhold via Netflix-appen på TVet, vil jeg så ikke have surround-lyd, hvis ikke jeg har en forstærker der understøtter 4K? 


Jo, hvis skærmen overhovedet sender surroundlyd ud fra den app du bruger (det er nemlig ikke altid tilfældet) og du så bruger et optisk kabel ned i en surroundreceiver fra slutningen af 90'erne og frem (den skal blot kunne modtage Dolby Digital).

Hvis du kun vil bruge apps i TV'et, så er årgangen på receiveren ligegyldig. Så find dig en gammel topmodel ala Denon AVC-A1 og brug så mange penge du overhovedet kan skrabe sammen på højttalerne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Jeg har købt mig et nyt 4K-TV fra Samsung (UE65JU7005). Har det noget som helt at skulle have sagt ift valg af surround? Kan jeg risikerer at købe noget gammelt noget, som ikke understøttet nye surround-formater eller 4K, eller er det "forhandler-snak"?


Skide være med de nye super surroundformater. Med et sæt højttalere som dem du har kig på, er det ligegyldigt om du har en god forstærker, eller en superduper forstærker. Du får meget mere ud af dine penge ved at satse på en god forstærker og bedre højttalere!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af kaspergn kaspergn skrev:

Mit budget hedder ikke nødvendigvis 5k. Jeg vil bare ikke op og give 10-15.000 kroner, hvis Hi-Fi-Klubbens standardsæt til 5.000 kroner er rigtig godt.


Sættet til 5000 er 5000 kroner værd (nye varer).
Springet op til 10.000, eller valg af brugte ting vil give et kæmpe spring.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:



Jo, hvis skærmen overhovedet sender surroundlyd ud fra den app du bruger (det er nemlig ikke altid tilfældet) og du så bruger et optisk kabel ned i en surroundreceiver fra slutningen af 90'erne og frem (den skal blot kunne modtage Dolby Digital).

Hvis du kun vil bruge apps i TV'et, så er årgangen på receiveren ligegyldig. Så find dig en gammel topmodel ala Denon AVC-A1 og brug så mange penge du overhovedet kan skrabe sammen på højttalerne.

 
Der er mig bekendt enkelte (netflix) der bruger Dolby Digital plus (DD+) som ikke alle receivere understøtter?

Er det ikke den mest farbare vej at benytte en Receiver med ARC da DD+ ikke kan sendes over toslink?


Redigeret af Trumle - 18-November-2015 kl. 13:27
Til top
kaspergn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaspergn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 15:36
Jeg er blevet tilbudt et sæt fra 2008 bestående af:

1 stk Marantz SR 4002
1 stk Monitor Audio Radius R360
4 stk Monitor Audio Radius R90
1 stk Monitor Audio Radius R180

Samlet salgspris i 2008 var ca 10.000 kroner eksl. standere, der også medfølger. 

Hvad tænker I om det sæt?  Og hvor meget vil I mene, det er værd?


Redigeret af kaspergn - 19-November-2015 kl. 15:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu