recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begrænset WiFi på PS4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Begrænset WiFi på PS4

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Begrænset WiFi på PS4
    Sendt: 21-November-2015 kl. 11:21
Min søns PS4 går på nettet via WAN, men kan ikke opnå mere end 13Mb på en ellers 100Mb forbindelse.
Jeg har med min LapTop målt 50Mb lige ved siden af hans PS4, hvilket i sig selv ikke er imponerende, da routeren (Netgear Nighthawk AC1900) hænger mindre end 8 meter fra den. Men PS4 burde da kunne "trække" mere, eller hvad?
Han kan dårligt nok spille FIFA, og er nødsaget til at have døren åben. Og jeg har ikke meget lyst til at kravle op på loftet og trække et kabel, da vi nu har spenderet vel over 1000kr. på hvad der skulle være en ok router.
Nogen her der har en ide til hvad der kan være galt.
Jeg måler i øvrigt næsten 100% WAN styrke på både 2.4 og 5Ghz, lige ved siden af routeren.

På forhånd Tak
M

Redigeret af Mouse - 21-November-2015 kl. 17:38
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 11:53
WAN er Wide Area Network - som er det netværk din leverandør benytter til at levere internet til dig.

Tror du mener WiFi i stedet for WAN.

Hvordan står dine ting placeret, er din PS4 indkapslet eller står den helt frit.

Er din router fritstående, eller står den eksempelvis i et bryggers bag ved en fryser?

Er der beton eller andre ting imellem router og PS4 - 5 GHz bliver lettere stoppet end 2,4 GHz.

Har du prøvet at navngive dine netværk forskelligt og konstatere at PS4 vælger 5 GHz



Redigeret af Cyberguyen - 21-November-2015 kl. 11:55
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 17:48
Hej Cyberguyen
Tak for dit indlæg.
Ja, det er naturligvis WiFi, jeg mener.
PS4 står helt frit på et tv-bord.
Routeren hænger frit i al-rummet.
Der er kun et hjørne imellem routeren og PS4. Ca. 8meter.
Down- og Upstream QoS er slået til i routeren.
PS4 kan ikke finde 5Ghz signalet. Og jeg har læst et sted at den kun har et 2.4Ghz modem. Lidt underligt, når man tager i betragtning hvor belastet 2.4nettet traditionelt er.
Som sagt måler jeg 50Mb med min LapTop lige ved siden af PS4, som altså max måler 13Mb. Jeg mener derfor at problemet ligger i PS4?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 18:04
Tja - det kan være vi skal have nogle andre på banen med PS4
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ckroun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ckroun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 20:17
Prøv og skift DNS
Brug denne guide, det virkede for mig.
http://www.shortpause.com/blog/2014/6/4/a-short-pause-remedy-for-slow-download-speeds-on-playstation-consoles
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af ckroun ckroun skrev:

Prøv og skift DNS
Brug denne guide, det virkede for mig.
http://www.shortpause.com/blog/2014/6/4/a-short-pause-remedy-for-slow-download-speeds-on-playstation-consoles
DNS påvirker ikke download hastigheden, når en overførsel er startet.

Det svarer til en telefonbog - hvis du har ringet et nummer op, så afbrydes samtalen jo ikke fordi du lukker telefonbogen Wink

En langsom DNS ville også påvirke andre enheder på samme netværket.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ckroun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ckroun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 21:49
Det virkede ved mig.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu