recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG Magic remote og Sonos playbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG Magic remote og Sonos playbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CWOUN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CWOUN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG Magic remote og Sonos playbar
    Sendt: 24-November-2015 kl. 08:31
Hey -

Var lige forbi POWER i søndags for at købe en ny støvsuger - jeg stiftede dog bekendskab med et par rigtigt gode sælgere ... og endte med at gå derfra med et LG 55UF857VAEN. Virker til at være ret fedt fjernsyn. Det har også den her MAGIC REMOTE. Det viser sig så, at den tilsyneladende ikke virker med min SONOS Playbar. Lyden kommer fint over med optisk kabel, men ingen mulighed for at styre volumen uden at bruge SONOS app. Det sucks jo rimeligt meget :-(

Hvad gør jeg? Hvad skal jeg anskaffe mig, for at jeg kan bruge MAGIC REMOTEN til at styre lyden på playbaren. Andre der har løst det problem? Jeg har været forbi google - men synes ikke rigtigt der kom nogle gode forslag op.

Please advice :-)


Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 17:36
Jeg har ikke playbar men har du prøvet at sætte Sonos line-out level til "fixed" under room settings?
Mener det plejer at virke når man har tilslutning via minijack på play5
Marantz SR7010
xtz 99.36, xtz 99.26, xtz 95.22, xtz 12w16
Elite Screens Home2 135"
Projektor Benq w1070
PS3 + WII
Sonos: 2 play:5, play:1, AMP:connect og connect
Til top
CWOUN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CWOUN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 19:45
Hej MDusen,

Tak for input.

Desværre virker det ikke, da der kun er tilslutning for optisk kabel på playbar.

:-(

Andre bud?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 20:15
Magic Remote kører via Bluetooth. Playbar har brug for et IR signal, så den vil ikke virke.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
CWOUN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CWOUN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 10:11
Tak for svar. Ok - det besvarer jo en del.

Men der må da findes en device af en art, der kan lave den oversættelse? Any takers :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 19:47
Det er jo en ren LG fjernbetjening, som kun snakker sammen med LG-TV. Du kan ikke parre den med andet end dit TV, så der er ikke noget at oversætte for der er ikke andet der får lov at registrere tastetryk og bevægelser.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
MGundestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2015
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MGundestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 20:10
Håber ikke du gav den pris der står på deres hjemmeside.. styg overpris i forhold til du kan få 55uf850 som er den samme skærm til 11999..

Men du kan købe en lg remote altså standard remote til ca 200 kg også kan det spille sammen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af CWOUN CWOUN skrev:

Men der må da findes en device af en art, der kan lave den oversættelse? Any takers :-)


Næppe, du skal finde noget der kan lave ARC lydniveauændringer ud af dit tv om til IR kommandoer til din playbar eller som kan reducere volumen på det optiske signal.

De vokser ikke lige på træerne.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MGundestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2015
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MGundestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 20:16
200 kr selvfølgelig 😉

Til top
CWOUN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CWOUN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af MGundestrup MGundestrup skrev:

Håber ikke du gav den pris der står på deres hjemmeside.. styg overpris i forhold til du kan få 55uf850 som er den samme skærm til 11999..

Men du kan købe en lg remote altså standard remote til ca 200 kg også kan det spille sammen


Jeg gav 12.000 kr. Det er mit indtryk, at det er en ok pris.
Til top
MGundestrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2015
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MGundestrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 22:38
Ja så er det fornuftigt 😊
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu