recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDR - er det hot eller not?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDR - er det hot eller not?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDR - er det hot eller not?
    Sendt: 26-November-2015 kl. 10:37
Krydser fingrer for at der kommer et godt tilbud på en OLED skærm imorgen, men er i syv sind om jeg skal gå all in på 4K og HDR, eller om jeg egentlig næsten hellere vil undvære HDR.

Jeg har kun set Hobitten i biffen med HDR, og det synes jeg var en blandet fornøjelse. Jeg blev konstant generet af at hele billedet stod knivskarpt, hvor film typisk har et udvalgt område i fokus mens resten står mere eller mindre sløret. Det brød jeg mig ikke om, og gav dengang HDR skylden.

Men har det noget med HDR at gøre, eller kunne man ikke lige så godt lave den effekt uden HDR, og er der nogen grund til at tro at fremtidige HDR produktioner gør det samme? Og vil man ikke opleve samme "problem" med fokus, uanset om ens tv har HDR eller ej?
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 13:34
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1435041319

Fandt ovenstående artikel, og det har ikke en bjælde med fokus at gøre. Bare glem alt siden go'morgen :-)
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 10:33
Du har ikke ikke set Hobitten med HDR, men HFR. HDR er noget helt andet, det står for High Dynamic Range, og film indspillet i det format, har et større lys-til-mørke spektrum og kan derfor vise flere detaljer i de lyseste og mørkeste områder af billedet:

HDR - skulle efter sigende se helt fantastisk ud.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 12:36
Ahh, mange tak. Derfor jeg ikke kunne finde andre der blev generet af det. Men når jeg søger efter HFR, så dukker der pludselig en masse andre skuffede op :-)

Fx http://www.kino.dk/nyheder/2012/12/hvad-er-hfr-3d
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu