recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos playbar justering af lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos playbar justering af lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thebossdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2015
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thebossdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos playbar justering af lyd
    Sendt: 30-November-2015 kl. 07:26
Hej alle
Jeg har investeret i en Sonos playbar og 2 stk Sonos play 1 som surround anlæg til mit Samsung UEF46F8005, opsætingen gik rimeligt nemt, men desværre får jeg en irriterende meddelelse på skærmen hver gang jeg skal justere lyden “dit tv er indstillet til at anvende eksterne højtalere. Juster lydstyrken direkte på de tilsluttede højtalere” Confused Playbar er tilsluttet med optisk kabel, og lyden er sat til ekstern højtaler.
Sonos er inde på at problemet er der, men desværre kan jeg ikke finde nogen løsning til at få denne meddelelse væk. Som jeg ser det skal man evt. investere i en ny remote, hvilket jeg vil være ret træt af, da jeg både har en touch og en alm remote. det er den alm remote jeg bruger, da playbar ikke kan kende touch remoten. Forslag modtages meget gerne til en løsning på problemet


Redigeret af thebossdk - 30-November-2015 kl. 08:08
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 08:18
Touch-remoten kører via Bluetooth og Playbar modtager kun IR-signaler. Derfor virker dén ikke.

Personligt ville jeg nok investere i en ekstern remote, såsom en Logitech Smart Control, og så bruge kommandoer fra et andet TV til at styre Playbar med. Den løsning bruger jeg selv.

Med dét sagt, så har mine forældre dog fået deres D8000 til at droppe beskeden, så jeg kan lige prøve at få deres indstillinger vristet fra dem. Det må næsten være identisk.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
thebossdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2015
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thebossdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 08:27
Hej Torben
Det ville være super hvis du kunne få dine forældres indstillinger. Da jeg er lidt af en pefektionist irriterer det mig at det ikke virker ordentligt, det kan bruges, men ville være rigtig glad for at blive af med den irriterende meddelelse
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 20:12
Kom der nogen løsning på den her udfordring? :-)
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 09:53
De to TV havde ikke samme indstillinger desværre. F var lidt anderledes i menuerne end D (som er 2 generationer ældre).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 17:33
Jeg vil gerne høre hvad løsningen var på det, jeg har nemlig C-modellen herhjemme :-) Det kunne jo være det var det samme.

Redigeret af serano - 22-Marts-2016 kl. 17:34
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 20:38
Der var nu ikke noget hokus-pokus i det. På mine forældres D8005 forsvandt ikonet når man valgte at der var et eksternt anlæg koblet til i lydmenuen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu