recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af Sonos til Beovision 10 - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af Sonos til Beovision 10 - hjælp!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af Sonos til Beovision 10 - hjælp!
    Sendt: 04-December-2015 kl. 19:42
Hej alle

Er jeg i det forkerte forum, så lad mig høre hvor dette passer bedre.

Jeg har forsøgt at få Sonos forbundet til min fars B&O system, og jeg er ved at give op. Jeg forstår simpelthen ikke B&O navigeringen.
Vi har købt en Sonos Connect, og opsætningen af denne er ligetil, det fungerede på 10 minutter.
Jeg har købt et digitalt coaxialt kabel, som jeg slutter til SPDIF stik 1 i Beovision 10 - så langt så godt.
Beovision 10 er tilsluttet B&O surround i stuen, radio og CD, højtalere i køkken, kontor og et andet rum, hvilket i følge mine studier gør TV'et til "hjernen" i hele systemet, og derfor der hvor en ekstern lydkilde skal tilsluttes.

På andre musik systemer findes en knap til hver indgang (CD knap afspiller hvad der er sat i CD stik osv.)
På B&O fjernbetjeningen er det anderledes. Efter nogen trykken frem og tilbage, vælger jeg A.MEM (jeg aner ikke hvad dette betyder, men gætter på noget med Audio).

Her kan man via menu konfigurere og vælge input. Det gør vi, og man kan vælge DVD og 2 andre punkter. Længere nede kan man så vælge SPDIF, og når dette gøres, kvitteres med, at SPDIF 1 er i brug. Det antager jeg betyder, at der er noget i stikket - men det kan jo også indikere den er optaget, dvs. ikke kan benyttes.
Efter valg af SPDIF skal vi definere hvilken set-top box vi har - ??? det annullerer vi, men bliver så foreslået video udstyr, som vi går bort fra, og vælger ukendt udstyr.
Men intet lyd kommer ud.

Vi har i løbet af nu 2 aftener forsøgt alt vi kan komme i tanke om, andre indgange, analog indgang, som i følge manualen så er AV3 - men der er ingen AV 3 knap på fjernbetjeningen. Igen kan vi gå i A.MEM og vælge indgang, her vælges AV3, men igen kan der kun vælges DVD og 2 andre ting, ikke noget med lyd. Stadig ingen lyd.
Vi har prøvet via V.MEM og alt hvad vi finder kan være muligheder, men intet får Sonos Connect til at spille musik via TV.

Vi havde håbet, at kunne streame Sonos i hele B&O systemet via Sonos, og jeg kan se andre er lykkes med det, men jeg kan ikke hitte ud af hvad de har gjort.

Hvad er det vi ikke fatter?
Er der nogen der kan hjælpe?

Eller kommer det aldrig til at lykkes for os?

På forhånd tak for råd og hjælp.

Til top
Micras19 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2010
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micras19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 20:02
Her snakkes om det samme. Ved ikke om det kan bruges. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32157&PN=1&TPN=16
Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 15:50
Jeg har godt set tråden, men synes ikke den indeholder noget brugbart for mig.
Er der nogen der kan hjælpe?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 18:53
Er du 100% sikker på, at det er en indgang og ikke en udgang du har brugt i TVet?
Edit: yes, det er indgange

Hver af de to indgange virker sammen med en AV-indgang. Eks. HDMI-1 og HDMI-2 eller en AV-mode. Tjek her:
http://theforum.beoworld.org/forums/t/964.aspx

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-December-2015 kl. 19:01
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 20:21
Hej Torben

Mange tak for svar.
Det med at virke sammen med en anden indgang, vil det sige noget andet udstyr skal være aktivt på f.eks. en HDMI indgang? Vi har netop sat et Apple TV 4 til en HDMI indgang (og det fungerede 100% lige fra starten), men det går jo ikke at koble dem sammen, det skal være Apple TV lyden der høres, når Apple TV anvendes.

AV-mode? Det tales der om i den tråd du linker til.

NB. Jeg skrev på en anden tråd også på HiFi4All, hvor der også er kommet svar: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&PN=1&TPN=265

Det er noget med at få kodet f.eks. DVD knappen til at afspille hvad der er på SPDIF 1, eller på AV3 analog indgang, og det er netop det jeg ikke fatter hvordan man gør. Jeg har lidt mere info nu, og jeg kører til min far en aften og gør et nyt forsøg.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 21:10
Du kan bruge indgangene på to måder: Med billede og uden billede. Uden billede er en såkaldt "AV mode", hvor skærmen ikke tænder, men blot afspiller lyden. Som jeg forstår det, så skal du dog ofre en "indgang" på det, dvs. du kan ikke bare bruge SPDIF OG bruge alle HDMI-portene.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 21:18
Måske er det derfor vi ikke får det til at fungere, der er noget i alle HDMI indgange på TV'et.
I anden HiFi4all tråd kom et argument om, at bruger vi analog tilslutning, vil det fungere i nuværende link system. Bruger vi digital indgang, kan det ikke sendes ud til de andre zoner i huset, da den 9 år gamle kabling ikke understøtter dette.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 21:39
Hvis signalet først er kommet ind, så foregår Beolink vel som normalt, hvad enten kilden er analog eller digital? Sender den ikke bare dét den modtager videre i Link?

Men I kunne jo prøve at hive en HDMI-kilde ud og se om den så vil tage imod lyden på enten SPDIF 1 eller 2.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KingK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 21:43
Jeg ved ikke helt mht. det analog og digitale setup. B&O siger, at kabling, bokse og styring skal skiftes til et nyere, som understøtter digitalt format, for at kunne sende digital lyd rundt til alle zoner. Derfor antager jeg det er analogt signal der sendes rundt i dag, men jeg ved ikke noget om hele systemet, eller B&O for den sags skyld, som sådan - det var installeret da de købte huset for 8 år siden.

Jeg besøger mine forældre søndag, så gør vi et nyt forsøg (3. gang skulle også være lykkens gang ;) )
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 21:47
Ellers aå giv deres support et kald/mail. De kan nok svare mere sikkert på hvordan du får lyd via SPDIF - også hvis der sidder noget i HDMI-porten.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 00:57

Man har aldrig kunne sende digital audio på et Masterlink system. Vil man have audio signalet
ud i MasterLink systemet tilsluttes Sonos på en analog indgang på BV 10.

Her løsningen der virker. Læs nu godt på tegningen. Det tager 5 Min.

Det gøres sådan, så vil i have lyd på alle tilsluttede højttaler. Beo4 styre via BV 10.

Hvis det skulle vise sig at det er det gamle MCL system der er opbygget til link rum
benyttes en  ML/ MCL Beolink Converter type 1611. Findes på den blå avis.



Redigeret af Peter Pan - 15-December-2015 kl. 00:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 10:29

Oprindeligt skrevet af HeloWorld HeloWorld skrev:

   
Jeg ved meget lidt om B&O, også hvad det er for noget der er
i huset, men radioen har jeg fundet ud af er en Beosound 2300.

KingK

Tjek at type nr. er som besktevet her -

 
                      


Redigeret af Peter Pan - 16-December-2015 kl. 10:32
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu