recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Purple Room Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Purple Room Cinema

 Besvar Besvar Side  <1 23456 15>
Forfatter
Besked
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 00:52
Hej Jacob. Det ser rigtig lækkert ud. Jeg har læst din tråd igennem og syntes ikke at kunne læse mig frem til dimensionerne på rummet

Hvor langt siddei fra jeres 130" (fra øjne til lærred)

Vh. Rasmus.
MORE BASS
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 01:08
Tak! Smile Selve rummet er 6,38 x 4,62 x 2,12. Altså lige under 30m2. Dog sidder lærredet 60 cm ud fra væggen, så højttalerne kan stå bagved.
Vi sidder tre meter fra lærred, hvilket egentlig er for tæt på iflg. alle foreskrifter, men det har vi valgt at skide på. Mange ville sikkert mene at 130" (faktisk 131,6" for at være helt nøjagtig) er alllllt for stort, og ja- motion blur ser man jo ganske tydeligt i actionscener og panoreringer, men ... nu har jeg testet med 117" i dag, og der var seriøst ikke den store forskel.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 07:00
Perfekt.

Går og overvejer 130 i scope med cirka 3,6 fra lærred til øje :-)
MORE BASS
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Perfekt.

Går og overvejer 130 i scope med cirka 3,6 fra lærred til øje :-)

Jamen, med den rette projektor i det rette rum er det fandme også fedt! Vores setup er nok langt fra perfekt, men det er stadig fedt! Skulle du en dag helt tilfældigt befinde dig på den anden side af Øresund er du velkommen til at komme forbi og se, hvordan det ser ud hos os.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 00:54
Tid til en lille update.

Vi har foreløbigt valgt at mindske størrelsen på vores projekterede billede fra 130" til ca. 117 ved at mindske throw distance. Vi har gjort det af flere årsager:
1) vi havde svært ved at få et 3D-billede vi var tilfredse med. Om det var en uheldig kombination af projektor/lærred/3D-briller er svært at sige, men ved at flytte projektor tættere på (3,1m mod tidligere 3,6m) har vi fået mere lys, bedre kontrast og skarpere billede, og så blev det lidt nemmere at få mere knald på farverne (diskuteret i denne tråd)
2) 1070'eren har en del 24p motion blur, som kun blev værre af det store billede, så det håber vi også bliver lidt bedre. 

Siden sidst har vi desuden monteret en lysdæmper fra Eltako i vores el-tavle, som kan præcis dét vi efterstræbte, nemlig at slukke lyset langsomt og lækkert i en glidende overgang af 10 sek. varighed når filmen begynder, samt tænde det igen over 10 sek. ved et enkelt tryk på en trådløs kontakt lige ved sofaen. Det er virkelig fedt!

I den lidt mere kedelige kategori har vi desværre også konstateret, at vores projektor skal til service igen og "støves af" (beskrevet i denne tråd). Det er for det første pisse træls og for det andet sådan en ting som får os til at overveje at gå langt udenom BenQ, næste gang vi køber projektor. Uanset hvad, når den kommer retur fra service bliver den puttet i en hush-box med støvfilter. Bonus: næsten lydløs drift og ingen lysspild.

Jeg har også bemærket et irriterende slap-echo imellem sidevæggene, hvor de ikke er dæmpet. Det er egentlig ikke noget jeg bemærker, når filmen kører - jeg ved bare at det er der, og det nager mig! Kæresten synes jeg er lidt for hysterisk og vil helst ikke have mere lyddæmpning på væggene, hvilket jeg jo sagtens kan forstå, men ... det er virkeligt irriterende, kender I det??


Redigeret af jacobe - 16-November-2018 kl. 11:18
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 09:50
Du sætter bare troltekt på loftet og sprøjter det sort - problem solved!

Det er faneme blevet en fed hjemmebiograf
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du sætter bare troltekt på loftet og sprøjter det sort - problem solved!

Det er faneme blevet en fed hjemmebiograf

Tak, Kampus! Den er sgu også blevet brugt flittigt, vi har lige rundet 1600 timer på pæren og det er vel på omtrent ét års effektiv brug af projektoren.

Troldtekt i loftet, ja .... absolut en rigtig god idé. Virkeligt grimt, synes kæresten! Og desuden røvognøgler at male, har jeg læst. Jeg har overvejet en slags "fattigmands-rockfon" løsning med 45mm Flexibatts pakket ind i sort stof og ophængt i en ramme, men er nervøs for om de vil være stive nok til at hænge pænt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 12:37
Males med sprøjtepistol. Eller købes malet sort. Det er utroligt hvor meget et troltekt loft dæmper akustikken. Ses vel heller ikke når musikken/filmen kører, men mærkes helt sikkert!

Ophængning af flexibatts blir kun lige med et trådnet under, f.eks. rionet. Der tror jeg kæresten foretrækker troltekt
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ophængning af flexibatts blir kun lige med et trådnet under, f.eks. rionet. Der tror jeg kæresten foretrækker troltekt

Good point!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 13:55
Men selvom der er troldtekt loft, vil der stadig være tydelig flutter ekko ved klap i hænderne, når der er parallelle vægge med ikke absorberende overflader.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du sætter bare troltekt på loftet og sprøjter det sort - problem solved!

Det er faneme blevet en fed hjemmebiograf
Jah sprøjter det først og så sætter pladerne op Wink
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 19:13
Jeg satte troldtekt op i min bio, som jeg selv malede inden.
Det vil jeg godt advarer imod :-) jeg tror det var kr. 40,- mere pr. Plade de kostede hvis de var malet fra fabrikken, og de penge ville jeg gerne spare da budgettet selvfølgelig var skredet meget, men men men, havde jeg vidst hvor stort arbejde og hvor meget maling sådan nogle plader suger, så havde jeg købt dem malet fra fabrik.
Jeg tror faktisk det blev samme pris at male dem selv

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu