recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Purple Room Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Purple Room Cinema

 Besvar Besvar Side  <1 34567 15>
Forfatter
Besked
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg satte troldtekt op i min bio, som jeg selv malede inden.
Det vil jeg godt advarer imod :-) jeg tror det var kr. 40,- mere pr. Plade de kostede hvis de var malet fra fabrikken, og de penge ville jeg gerne spare da budgettet selvfølgelig var skredet meget, men men men, havde jeg vidst hvor stort arbejde og hvor meget maling sådan nogle plader suger, så havde jeg købt dem malet fra fabrik.
Jeg tror faktisk det blev samme pris at male dem selv

Nej det er markant dyrere at få dem færdigmalet fra fabrikken. Det er over dobbelt så dyrt ift selv at male. Jeg malede også selv mine, og brugte en 9L spand som kostede 500kr. Men du sparer tiden, og ved at alle sprækker osv er malet Wink
Til top
Benjiiee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2014
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 20:41
Som du selv siger, problemet ligger i dine parallele vægge. Så ved du også godt hvad for et område du skal udbedre.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg satte troldtekt op i min bio, som jeg selv malede inden.
Det vil jeg godt advarer imod :-)

LOL!!! (Jeg savner sgu Monrad & Rislund!) Men ja, din historie minder om andre jeg har hørt!

Oprindeligt skrevet af Benjiiee Benjiiee skrev:

Som du selv siger, problemet ligger i dine parallele vægge. Så ved du også godt hvad for et område du skal udbedre.

Jep ... kan bare ikke gøre op med mig selv, om jeg orker. Det er et lille problem. Men det er et problem. Hader den slags dilemmaer.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 10:20
Ole_M: okay, kan være jeg husker forkert, men mener jeg fik en pris på ca. kr. 100,- malet fra fabrikken, og de umalede som jeg købte kostede kr. 60,- pr. plade.
jeg brugte ca. kr. 1.000,- i maling og udstyr, og da det er til 28m2 (33 plader) så er blev det næsten samme pris.

Jacobe: hvordan kan det være I har sofaen så tæt på? er der ikke masser af plads til at rykke den længere bagud?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

hvordan kan det være I har sofaen så tæt på? er der ikke masser af plads til at rykke den længere bagud?

Jeg tog lige et billede med mobilen:



Der er halvanden meter mellem skabet bag sofaen og reolerne. Vi kunne fjerne skabet og rykke sofaen en meter bagud ... men det vil vi ikke.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 12:12
Fed farve på væggene, ser hyggeligt ud. En Lille bitte smule Twin Peaks/Blue Velvet stemning.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Fed farve på væggene, ser hyggeligt ud. En Lille bitte smule Twin Peaks/Blue Velvet stemning.

Tak! Vi gik netop efter "funktionel hygge" og ikke batcave. Oprindeligt skulle den have været mere lilla, sådan henad meget mørk lavendel, men endte med denne, som er mere blommefarvet. Det er blevet en tand lysere end vi havde tænkt os, men generelt er vi meget glade!

Der kommer i øvrigt snart en ny serie billeder, der er bare nogle detaljer jeg gerne vil have fixet først.


Redigeret af jacobe - 31-Januar-2017 kl. 13:10
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 13:25
Jeg vil gerne ha farvekoden hvis det er. Ved ikke om dine billeder viser sådan rimelig hvordan virkeligheden ser ud, og slet ikke min egen skærm :-) . Men det kunne da tjekkes ud så. Man kan jo også bare vise dit billede til en farvehandler måske.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 13:30
Du er ikke den første som spørger - label fra malerspanden findes længere tilbage i tråden Wink
(Ellers er farven fra Nordsjö og hedder "Dark Marseille")


Redigeret af jacobe - 08-Februar-2017 kl. 13:05
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 12:47
Fedt at kunne sætte sådanne pralerøvs-skilte op, og så endda helt uden at lyve Smile



(Vi har et Atmos-skilt liggende, til når den dag kommer LOL)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 23:15
Så er der en lille fotoupdate, ikke at der er sket voldsomt meget, men alligevel ... Smile

Der er opsat et lille kommodeskab bag sofaen, som udover at være aflægningsbord for slikskåle og colaglas også gemmer alle remotes og PS3-controllere, 3D-briller osv.

Vi har hævet lærredet ca. 10 cm, hvilket desværre også betyder at molton-gardinet på undersiden ikke længere går helt ned til gulvet - det er én af den slags detaljer man irriterer sig over, men ikke orker at fixe ... men det bliver det. Engang.



 

Der er opstillet endnu en reol, med en 70mm batt monteret i midten. Der er også opsat en 70mm full-range absorber bag døren samt en 50mm batt på væggen ved popcorn-maskinen.




Der er indkøbt en "puf" og flere puder til sofaen, lidt flere tæpper og monteret flere afbrydere (sorte, selvfølgelig!) til lyset. Der sidder bl.a. en trådløs Nexa-afbryder på den ene side af skabskommoden.



Den nok mest radikale ændring siden sidst lavede jeg for noget tid siden, men jeg har af en eller anden grund ikke nævnt det i min egen tråd, nemlig at bygge corner bass traps, aka. "superchunks", i hjørnerne bag lærredet. De er lavet med 220mm Flexibatts i trekanter fra gulv til loft og er uhyggeligt effektive. På billedet ses også designet på vores "svævende" full-range væg-absorbers:



Som nævnt tidligere besluttede vi at gå fra 131" ned til 117" scoped, og selvom vi burde lave ny masking har vi valgt ikke at gøre det, da vi så ville få et væsentligt mindre 16:9-billede. Det gør så desværre også at vi har lidt "luft" over og under billedet i 2.40:1, men indtil videre har vi valgt at leve med det.



Tja, færdig bliver man vel aldrig, men udover at vi stadig kraftigt overvejer at bygge en hushbox, samt bliver mere og mere sultne på Atmos, så synes vi faktisk ikke der mangler noget nu! Det skulle da lige være et væg-til-væg tæppe, men det ender sgu nok med at vi sparer det væk.


Redigeret af jacobe - 04-April-2019 kl. 22:09
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 00:21
Det er blevet en hyggelig fin bio. Meget veludført. Selv savner jeg ikke Atmos endnu, der er for få film i det. Lækker farve, må give lidt på kontrasten på billedet. Selv må jeg nøjes med hvide væge.

Hvor har du fået de fine skilte fra?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu