recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audiovector forstærker match
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audiovector forstærker match

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audiovector forstærker match
    Sendt: 12-December-2015 kl. 08:28
Hej Alle,

Hvilke forstærkere går godt sammen med audiovector højtalere ? Jeg snakker om stereo forstærkere.

Kunne godt tænke mig bud fra folk som virkelig kender til det.... Og ikke gæt værk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 10:28
Hvilken Audiovector?
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 10:48
De lidt finere af den
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 11:08
Arcam 😜
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 12:47
Som sådan er de vel alle sammen fine.
Hvis jeg tager udgangspunkt i mine egne SR3 Avantgarde Arreté, spiller de meget neutralt. Hvis man ønsker denne ufarvning af lyden skal gå igennem hele setup'et, kan min anbefaling bruges. Hvis en lidt mere varm lyd ønskes, eller kold/analytisk, så er det i gang med reviews, der beskriver enhedens klangbalance. Den kolde/analytiske lyd, skal man nok være forsigtig med, da det i længden kan blive for meget. Og misforstå ikke dette, Avantgarde Arreté's diskant i det neutrale setup spiller vidunderligt, men kunne måske frygte, at en kold klangbalance kan blive for meget.
Som i forrige indlæg, kan jeg uden problemer anbefale en Arcam forstærker. Og helt specifikt en Arcam FMJ A39, der uden problemer bringer al det bedste frem i mine højttalere. Der er rigeligt med power, en neutral lyd med god bredde og dybde, mikrodetaljer gengives fornemt, og ikke mindst et nydeligt design. Resten af mit setup er også til den neutrale gengivelse, med kabler fra Audioquest, og når al unødigt elektronik slås fra i min Marantz SA8005, spiller den også meget til det neutrale, med et mikroskopisk vip til den varme side. Til gengæld, hvis de digitale ind/udgange ikke slås fra på Marantzen, hælder den lidt mere til den varme side. Så de digitale kredsløb forurener åbenbart de analoge udgange, som så åbenbart bidrager med en lidt mere varm lyd.
Hvis man besøger Lydportalen på Frederiksberg, hvad bruges der når man vil lytte til Audiovector, en Arcam FMJ A39. Alt hænger jo måske sammen, og der er nok en grund til, at Audiovector er dansk distributør for Arcam.
Et andet bud kan også være Naim, men som altid, dine ører afgører valget. Min butikslyttetest foregik i HiFi Forum, og her var det et komplet Naim setup.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:18
Tak for dit fine svar.

Uden at træde nogle over tæerne, så er jeg ikke tilhænger af de nyere hyppede klasse D forstærkere. Lyden kan blive for lys og skærende for mig. Men lyd er en smags sag ja.

er der nok kræfter i en arcam FJM A39 til at trække større højtalere end dine SR3'er? Hvad siger dine erfaringer?
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:23
Der er rigeligt
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:42
SR 6 er efter spec. nemmere at drive end SR 3. 1 db bedre følsomhed og samme impedans.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 15:00
Der er sikkert mere end rigeligt, når der i 8 ohm kontinuerligt ydes 125 watt, med et maksimalt forbrug der opgives til en kilowatt, altså en strømstærk forstærker, der nok driver hvad som helst. De første 20 watt er ren klasse A, og det vil med en SR3 AA give et spl på 103,5 db ( 16 watt ), og et højt lydniveau i en stue på 25 - 30 m2 er omkring 97 db. Så i mit setup, vil mine højttalere levere omkring 112,5 db spl. Hvis højttalerens totale spl skal opnås, snakker vi forstærker på 350 watt, og det giver ca 4,5 db højere lydtryk. Men tilbage til højt stueniveau, det er mere end rigeligt, og kræver kun 8 watt.

Redigeret af JeTex - 12-December-2015 kl. 15:05
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 15:09
.

Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 08:33
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

SR 6 er efter spec. nemmere at drive end SR 3. 1 db bedre følsomhed og samme impedans.



Papir er taknemmeligt, og siger reelt intet om, hvordan impedanskurven ser ud. Der kan sagtens være nogle slemme fasevinkler, som gør den ene til en hårdere belastning end den anden.

M.v.h.


Det er der ingen grund til at tro, men alt er da i princippet muligt.
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 20:27
Jeg kan se at naim også bliver anbefalet. Men de gør sig ikke i at levere mange watt på papir. Er deres superuniti med 2x 80w nok til at drive et par større højtalere tror i?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu