recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audiovector forstærker match
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audiovector forstærker match

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Nå ja, små hjerner, små fornøjelser.



Nej Henrik. Det var faktisk nogle ret begavede gutter som hurtigt så din logiske sans fejlede, idet du hårdnakket påstod at man dæmpede bassen højt oppe i MHz området, hvilket betyder at kiloHertz området er helt væk.

Men igen af dem gad at skrive i tråden, på grund af din "påstående" væremåde.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Nå ja, små hjerner, små fornøjelser.



Nej Henrik. Det var faktisk nogle ret begavede gutter som hurtigt så din logiske sans fejlede, idet du hårdnakket påstod at man dæmpede bassen højt oppe i MHz området, hvilket betyder at kiloHertz området er helt væk.

Men igen af dem gad at skrive i tråden, på grund af din "påstående" væremåde.


Klaus

Dem om det, det kan jeg ikke tage mig af.

Hvis de ikke kan lide lugten i bageriet er det nok også bedst de holder sig væk. Det skulle da ellers have været ret nemt at rette mig, men måske ikke nemt nok før koret af aber rigtigt kom i gang i det audiofile ekkokammer?


Redigeret af HenrikStevn - 14-December-2015 kl. 00:21
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Dit daværende svar har ført til en del indlæg i mine private beskeder, hvor nogle morede sig højlydt.


Arh gider du lige Dead

Kan du ikke lige poste de beskeder så vi andre kan se hvor sjovt i havde det Clown ?

Hvorfor deltog de ikke i tråden når det nu var så sjovt ? De er jo brugere her Confused

Der er simpelthen mange der har skrevet i min indbakke at de også gerne vil se de beskeder (Det tror du heller ikke på vel) Sleepy


Redigeret af 8x100 - 14-December-2015 kl. 00:27
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 01:16
.

Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 08:43
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


men måske ikke nemt nok før koret af aber rigtigt kom i gang i det audiofile ekkokammer?


I rest my case....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det viser vel blot, at man tror mere på teori end praksis.
Beviserne ligger i stort tal på nettet.
Den dynamiske effekt, du opgiver på din Nad, dækker vel blot over en strømsvag forstærker. Er vel påfaldende, at når arbejdsbetingelserne bliver svære for forstærkeren, så skiftes der fra kontinuerlig til dynamisk effekt. Den dynamiske effekt ligger der jo ingen målestandard for, men de høje watt tal pynter jo i specs.

Hvilke beviser? Hvis du mener almindelige lytte-"tests" fra audiofile sider, så er de ikke noget værd. Kom med nogle blindtests.

NADen er lige netop ikke en slap forstærker, den leverer lige netop de kontinuerlige 2x50W, men har også overskuddet til at levere rigtigt store mængder effekt hvis det er påkrævet pga. dynamik eller hvis en højttaler har en grim impedanskurve og dykker ned til 2Ω f.eks. i basfrekvenserne.

Og i den virkelige verden lytter man vel til musik, som per definition er dynamiske signaler.
Ja, men hvor længe? Millisekunder eller endnu kortere tid , dynamisk effekt fortæller jo intet om i hvor lang tid, at disse tal holder stik. 



Redigeret af JeTex - 14-December-2015 kl. 07:33
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Nå ja, små hjerner, små fornøjelser.



Nej Henrik. Det var faktisk nogle ret begavede gutter som hurtigt så din logiske sans fejlede, idet du hårdnakket påstod at man dæmpede bassen højt oppe i MHz området, hvilket betyder at kiloHertz området er helt væk.

Men igen af dem gad at skrive i tråden, på grund af din "påstående" væremåde.


Klaus

Dem om det, det kan jeg ikke tage mig af.

Hvis de ikke kan lide lugten i bageriet er det nok også bedst de holder sig væk. Det skulle da ellers have været ret nemt at rette mig, men måske ikke nemt nok før koret af aber rigtigt kom i gang i det audiofile ekkokammer?
Hvad skal vi efterhånden kalde dig for? Tænk en gang, pænt kan du da ikke tale, men vi skal måske til at kalde dig besynderlige ting lige så. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det viser vel blot, at man tror mere på teori end praksis.
Beviserne ligger i stort tal på nettet.
Den dynamiske effekt, du opgiver på din Nad, dækker vel blot over en strømsvag forstærker. Er vel påfaldende, at når arbejdsbetingelserne bliver svære for forstærkeren, så skiftes der fra kontinuerlig til dynamisk effekt. Den dynamiske effekt ligger der jo ingen målestandard for, men de høje watt tal pynter jo i specs.

Hvilke beviser? Hvis du mener almindelige lytte-"tests" fra audiofile sider, så er de ikke noget værd. Kom med nogle blindtests.

NADen er lige netop ikke en slap forstærker, den leverer lige netop de kontinuerlige 2x50W, men har også overskuddet til at levere rigtigt store mængder effekt hvis det er påkrævet pga. dynamik eller hvis en højttaler har en grim impedanskurve og dykker ned til 2Ω f.eks. i basfrekvenserne.

Og i den virkelige verden lytter man vel til musik, som per definition er dynamiske signaler.
Ja, men hvor længe? Millisekunder eller endnu kortere tid , dynamisk effekt fortæller jo intet om i hvor lang tid, at disse tal holder stik. 

Det er opgivet som "IHF dynamisk effekt", hvilket defineres som "A 1kHz signal increases in level by 20dB (a 100x power need) for a period of 20 milliseconds. This burst is repeated twice in a second."

Tanken bag NADs angivelser er med garanti at den effekt de skriver som kontinuerlig rent faktisk er kontinuerlig, det vil sige med fuld båndbredde (20Hz-20kHz i begge kanaler, 8 ohm, forvrængning under de angivne 0.009%) hele dagen lang, i modsætning til mange andre producenter, som gerne pynter mere eller mindre på tallene (f.eks. angiver effekt ved 1kHz, kun i en kanal, i en 6 Ohm højttaler, med 0.1% forvrængning).

Derfor er de nødt til at angive dynamisk effekt også, da deres kontinuerlige effekt virker lav i forhold til mange af konkurrenterne. Det er marketing, og desværre nødvendigt. Til gengæld ved man også at en NAD-forstærker med garanti kan levere det den lover :-)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 10:55
Kontinuerlig effekt måles ikke dagen lang, men kun i ti minutter, det foreskriver standarden for målemetoden.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 11:06
Jeg ved dog af erfaring af NADs forstærkere kan levere effekten så længe det skal være.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Jeg ved dog af erfaring af NADs forstærkere kan levere effekten så længe det skal være.
Dokumentation, tak, elles er det jo blot en gang forplumret ævl.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:


Nå ja, små hjerner, små fornøjelser.



Nej Henrik. Det var faktisk nogle ret begavede gutter som hurtigt så din logiske sans fejlede, idet du hårdnakket påstod at man dæmpede bassen højt oppe i MHz området, hvilket betyder at kiloHertz området er helt væk.

Men igen af dem gad at skrive i tråden, på grund af din "påstående" væremåde.

Klaus

Hold k... hvor er det her nedtur at høre på og hvor er det dog også nedtur at sidde og bagtale hinanden på PB Thumbs Down
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu