recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nano mod fedtede fingre på mobil?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nano mod fedtede fingre på mobil?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nano mod fedtede fingre på mobil?
    Sendt: 12-December-2015 kl. 12:19
Man kan få ridsefast nanobelægning til mobilen
Hvorfor kan man så ikke få noget nano, der forhindrer de evindelige mærker efter fingre på skærmen?

Redigeret af jake51 - 12-December-2015 kl. 16:36
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 12:34
Du kan få nano handsker uden at de er i nano størrelse - de skal nok forhindre mærker fra fingre LOL

Den som opfinder transparent teflon bliver nok mangemillardær Thumbs Up
Indtil da må vi leve med fedtfingre på skærmen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:16
Hvordan virker det med de hærdede glasplader til mobilen/smartphonen? Sådan én har jeg overvejet at klappe på min smartphone.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmobile+tempered.TRS0&_nkw=mobile+tempered&_sacat=0
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 15:01
min telefon ser ikke mindre fedtet ud med de typer glas på, men til gengæld behøver jeg ikke være bange for ridser, da man bare skifter glasset når det er ridset nok.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 22:30
Jeg bruger et cover, hvor  fleecematerialet på front klappen polerer fedtefingre væk fra skærmen, mens man går rundt med den i lommen :-).
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=mofi+lumia+640&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmofi+cover.TRS0&_nkw=mofi+cover&_sacat=0
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 23:28
Bruger slet intet cover, da glasset holder sig bedre rent og er rarere at touche på. Glasset på iP6 skulle også være mere robust end min gl iP4S hvor jeg hev skærmbeskytteren af og kun har fået een lillebitte rids på 4 år.

Redigeret af Kampus - 13-December-2015 kl. 11:46
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Man kan få ridsefast nanobelægning til mobilen
Hvorfor kan man så ikke få noget nano, der forhindrer de evindelige mærker efter fingre på skærmen?


Jo fingrene pletter. Jeg bruger med fordel en pen.

Fra aliexpress incl forsendelse 1,25 us Dollar incl luftpost fra Kina:

Colorful Metal Stylus Touch Screen Pen for iPhone 5 4s iPad 3/2 iPod Touch Smart Phone Tablet PC Universal

Jeg handler meget her, men betaler altid med Mastercard, så jeg eventuelt kan få penge retur fra banken, hvis varen ikke kommer. Men med 9 danske kroner kan det vel ikke gå helt galt

Redigeret af bentpetersson - 13-December-2015 kl. 11:47
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bruger slet intet cover, da glasset holder sig bedre rent og er rarere at touche på. Glasset på iP6 skulle også være mere robust end min gl iP4S hvor jeg hev skærmbeskytteren af og kun har fået een lillebitte rids på 4 år.
Vi skifter glasset på ca. 10-15% af de udleverede telefoner til medarbejderne på mit arbejde. Der er ikke noget som tyder på at glasset er mere holdbart på en iPhone 6 end på en iPhone 4/5.

Men der har til gengæld været mange iPhone 6 Plus til reparation fra de samme mennesker, så måske passer de ikke på deres telefon i kombination med at den større skærm er mere udsat.

De nyeste 0,15 mm H9 panserglas er lækre at betjene, som var det original glasset og så er man bedre beskyttet imod knusninger.
Jeg tror det er de færreste glastyper i dag som bliver ridset.

Prøv at se denne sindsyge test af Gorilla Glass 4 Shocked


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 12:01
Citat fra mobilsiden.dk: og det er en 6S - glemte "S"et

"Skærmen skulle også holde til en mere hårdhændet behandling ifølge Apple: den er ifølge selskabet selv den stærkeste på markedet i dag. Jeg har endnu ikke oplevet nogen ridser, men det har jeg ærligt talt ikke oplevet nogle udprægede ridseproblemer hos forgængeren."

http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/apple-iphone-6s-den-fremtidssikrede-iphone-test,lid.35229/


Redigeret af Kampus - 13-December-2015 kl. 12:03
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 12:14
Øh. Hvad var emnet?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu