recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdatere ChromeCast. Hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdatere ChromeCast. Hjælp.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opdatere ChromeCast. Hjælp.
    Sendt: 15-December-2015 kl. 17:59
Jeg kan ikke finde ud af, at opdatere husets ChromeCast. Jeg har læst mig til, at den skal genstartes i min pc app. Det har jeg nu gjort 50+ gange, og stadig er den på 1.13.6812. Hvad gør jeg?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 19:29
Jeg har 2 stk af første generation. De er slukket det meste af tiden, og har selv opdateret når de tændes igen.
Har du haft din slukket helt?

En spøjs ting: 
Min PC kører kablet, og kan fint caste browser til CC. Men hvis jeg prøver Chromecast app på PC for at se firmware versions nr (går ud fra det er den vej det skal gøres Smile) siger app at mit WiFi vist er slukket. Confused 
Til trods for jeg lige har castet til enheden. 
Har prøvet at genstarte router, gav ingen forskel (Router har et par gange svigtet med underlig opførsel med wifi tidligere ). 

Mvh. JørgenT
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg har 2 stk af første generation. De er slukket det meste af tiden, og har selv opdateret når de tændes igen.
Har du haft din slukket helt?

En spøjs ting: 
Min PC kører kablet, og kan fint caste browser til CC. Men hvis jeg prøver Chromecast app på PC for at se firmware versions nr (går ud fra det er den vej det skal gøres Smile) siger app at mit WiFi vist er slukket. Confused 
Til trods for jeg lige har castet til enheden. 
Har prøvet at genstarte router, gav ingen forskel (Router har et par gange svigtet med underlig opførsel med wifi tidligere ). 

Mvh. JørgenT
Ja, den har lige være slukket, for jeg tog den ud af et tv, og satte den til et andet. Men uanset, så er den ret gammel min software. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 20:09
Nu har jeg prøvet med min den anden CC, ingen forskel med PC CC app, den mener stadigvæk WiFi er slukket. Også efter afinstalleret og geninstalleret app.
Men Ipad 4 kan åbne CC app, og der kan jeg under Ipad app indstillinger se at den er version 1.13.6812
Er det den du mener?
For under CC app -> Startside -> Enheder -> Enhedsindstillinger (de 3 prikker øverst til højre i pausebillede på Ipad) kan jeg nu se at CC enhedens firmware er version 1.17.46278

Er det ikke den du skal kigge på?
Eller hvordan gør du?

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 20:11

Hvad skal den være.? På min hedder den 1.17.48342
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Nu har jeg prøvet med min den anden CC, ingen forskel med PC CC app, den mener stadigvæk WiFi er slukket. Også efter afinstalleret og geninstalleret app.
Men Ipad 4 kan åbne CC app, og der kan jeg under Ipad app indstillinger se at den er version 1.13.6812
Er det den du mener?
For under CC app -> Startside -> Enheder -> Enhedsindstillinger (de 3 prikker øverst til højre i pausebillede på Ipad) kan jeg nu se at CC enhedens firmware er version 1.17.46278

Er det ikke den du skal kigge på?
Eller hvordan gør du?

Mvh. JørgenT

Det var ikke der, hvor jeg så på. Nu får jeg også 1.17. Gad vide hvorfor, at der er forskel på det. Nu fik jeg også 50 Hz på. Tak for hjælpen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvad skal den være.? På min hedder den 1.17.48342
Det er den sidste nye, hvor man nu kan bruge 50 Hz.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 20:19

Den mulighed er der.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvad skal den være.? På min hedder den 1.17.48342
Hvilken hardware generation?
Mine er begge første generation, og har lige tjekket den der opdaterede idag. 
Den er også ver. 1.17.46278 nu, med 50Hz option.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 20:24

CC 2.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


CC 2.
Ok, så er der åbenbart forskellige firmware versioner, afhængig af hardware rev.

Redigeret af JørgenT - 15-December-2015 kl. 20:33
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu