recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dplay og chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dplay og chromecast

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DonWerner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonWerner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dplay og chromecast
    Sendt: 25-December-2015 kl. 11:32
Halløjsa,

Findes der et "ninja" trick som kan få dplay til at kører via chromecast? Det er efterhånden den eneste streaming tjeneste der ikke understøtter chromecast og det er rimelig surt, når hele ens setup er baseret på chromecast.

dplay vil heller ikke oplyse hvornår der evt. kommer en understøttelse, så alt i alt er det bare skod. Håber der er nogle der kan hjælpe? Jeg har selv forsøgt at streame det fra Chrome browseren, men det virker kun så længe det ikke er i fuld skærm, så snart det slås til, så fryser billedet. :-/

Glædelig jul!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 12:28

You See musik er heller ikke understøttet, men med Telefonens Screen Cast, så virker det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 12:57
You See musik er heller ikke understøttet, men med Telefonens Screen Cast, så virker det

Ja men tror ikke at synkronisering bliver god mellem lyd og billede + en del hakken - men prøv da - hos mig er det ikke godt hvis jeg prøver med yousee på den måde
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 13:15

Det er også kun You musik det bruges til, deres Play TV og Film understøttes jo af CC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 13:28
Radiomand - jeg svare i øst og vest
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 14:11
Der er desværre ikke andre muligheder end at dplay begynder at understøtte Chromecast direkte.

Screen casting er en nødløsning, som sjældent fungerer optimalt.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 19:49
Ja - der er også den mulighed at købe en android box ( kan findes brugt billigt ) der spiller det fint. Og den kan så meget mere end chromecast - specielt Kodi...
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 20:16
Hold da kæft. Hvorfor overhovedet lancere en ny streaming tjeneste uden at inkludere Chromecast support?
Vil det firma bare ikke have succes? 

Til top
mh67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mh67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 21:58
På min Mac Pro kan man via (Chrome Udvidelse) caste alt. Om det fungere med
Dplay ved jeg ikke, men det er et forsøg værd.
Til top
DonWerner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonWerner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 22:32
Det er på en Mac jeg har forsøgt med Chrome via Chromecast og virker som sagt ikke i fuldskærm.
Til top
mh67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mh67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 23:14
jeg har lige prøvet med chrome browser. Det fungerede fint.
Til top
DonWerner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonWerner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 09:07
Forklar mig lige hvad du gør helt præcist så, for hos mig virker det ikke i fuldskærm. Jeg bruger Chrome browser med chromecast fra en iMac. Billedet fryser så snart jeg laver fuldskærm.


Redigeret af DonWerner - 26-December-2015 kl. 09:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu