recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming til gl. forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming til gl. forstærker

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej dejavu


Vil du streame audio via Ipad/Iphone er denne løsning med
en 3,5 stereo Jack --> RCA adapter, også en udmærket og
billig løsning.



Tilslutning af Biltemas Bluetooth 3.0 Audio Receiver L - modtager for musik
afspilning fra din iPhone/iPad. Kan købes [COLOR=#0000ff">her[/COLOR">. Se PDF fil [COLOR=#0000ff">her[/COLOR">. Pris 249 SEK.


 


Skål og godt nytår.


Med Iphone/Ipad ville jeg heller gå efter noget Airplay (Airport Express eller ATV). For så har du digital hele vejen hen til forstærkeren. En BT løsning giver en del kvalitetstab.
Til top
dejavu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2015
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dejavu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 00:52
Jeg ønsker at kunne sende audio fra pc til min forstærker, uden at der er kablet forbindelse. Til dette skulle jeg kunne bruge chromecast audio. Ønsker som udgangspunkt ikke at bruge min smartphone eller ipad eller tablet - alle enheder der er tilgængelige i huset - til at streame audio, eller betjene noget. Bruger min pc til det meste, her har jeg en større samling af Flac filer, og jeg benytter Spotify ved siden af, som mit "musik katalog" :) Sidder gerne med pc i køkkenet og så er der lidt langt til forstærker med kabel :)
Sony 48W605, Yamaha RX-A1050, Yamaha AX-1090, Yamaha NS777,Yamaha C444, Denon DCD710AE, Panasonic BDT310
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 10:38
Der er også denne løsning:
https://www.hifiklubben.dk/streaming/flere-produkter-med-streaming/argon-stream-2-musikstreamer/

Her kan du bruge Spotify Connect (hvis du har premium) til at afspille med.
Herudover har den også internet tuner, så du kan sætte lidt radio på en gang i mellem, hvilket gøres vha en almindelig dødelig fjernbetjening.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af dejavu dejavu skrev:

Jeg ønsker at kunne sende audio fra pc til min forstærker, uden at der er kablet forbindelse. Til dette skulle jeg kunne bruge chromecast audio. Ønsker som udgangspunkt ikke at bruge min smartphone eller ipad eller tablet - alle enheder der er tilgængelige i huset - til at streame audio, eller betjene noget. Bruger min pc til det meste, her har jeg en større samling af Flac filer, og jeg benytter Spotify ved siden af, som mit "musik katalog" :) Sidder gerne med pc i køkkenet og så er der lidt langt til forstærker med kabel :)

Du kan kun bruge Chromecast til at streame fra websites og applikationer som understøtter det, jeg kender umiddelbart ingen standalone-applikationer som understøtter det, kun websites som Google Play Music.

Jeg ved at NAD laver en trådløs DAC, måske kunne det være en mulighed?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 11:19
Henrik
Du kan godt streame fra lokale server via Dnla og plex serverer. Men det hjælper selvfølgelig ikke når han ønsker betjene fra hans computer.

Redigeret af -claus- - 27-December-2015 kl. 11:24
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
mh67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mh67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 16:39
Med Chrome browser på din pc, kan du caste alt til chromecast. Men tjek
om du kan hente chrome "udvidelse" til din pc, hvis det ikke allerede er installeret.
Jeg bruger selv den løsning, og det fungere fint.
Til top
dejavu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2015
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dejavu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 17:43
OK som jeg læser jeres bud, så kan jeg vælge at købe Argon Stream 2 el. måske en Clint H3. Eller Chromecast Audio under forudsætning at min pc skifter browser til Chrome - lige nu kører jeg Win10 med Edge. Helt lavpraktisk kan jeg trække et længere kabel... eller jeg kan gå all-in og købe en Yamaha receiver som har de muligheder og så bruge min gl. Yamaha som effekt via preout. på den måde får jeg så også surround i stuen igen. Hmm der er da lige lidt at tænke over, men billigste løsning er nok Argon eller Clint streamer, begge med internetradio. Skal nok opdatere med "løsningen" :)
Sony 48W605, Yamaha RX-A1050, Yamaha AX-1090, Yamaha NS777,Yamaha C444, Denon DCD710AE, Panasonic BDT310
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 17:53
Jeg har haft en Clint H3 og var ikke specielt imponeret over den. Interfacet var langsomt og ulogisk, og den hakkede på en del FLAC-filer over DLNA, når den ikke helt nægtede at spille dem.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 18:12
Du kan evt. skaffe en brugt Squeezebox. Den kan samle dine Flac-filer, Spotify og du får også internetradio med i løsningen, og kan styres fra din pc. Du kan også spille til Chromecast, og det kan være andre kan huske om LMS (serveren) kan sættes op uden en Squeezebox - Altså om man kan nøjes med en Chromecast....
miri
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 04:37
Dejavu prøv at se den her: http://audioengineusa.com/Store/W3-Wireless-Audio-Adapter

Prøvede at google "network sound card", for det er vel reelt det du leder efter, et netværkslydkort?. Tjek billederne & video i højre side. Det må da være noget i den stil du leder efter. Ingen mobil/tablet og apps indblandet :)
Til top
dejavu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-December-2015
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dejavu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 16:41
Det er præcist sådan en device jeg kunne bruge, men hvor dælen køber man den Smile ? De sender kun indenfor US. Måske jeg er nødt til at springe på den Argon - selvom den er tudegrim - måske den kan gemmes lidt af vejen og så stadig virke. Må ned i HFK og spørge Smile 
Sony 48W605, Yamaha RX-A1050, Yamaha AX-1090, Yamaha NS777,Yamaha C444, Denon DCD710AE, Panasonic BDT310
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 16:48
AV-Cables har den til ~1200kr inkl. fragt: http://www.av-cables.dk/traadloes-lyd/audioengine-w3.html

1200kr er lidt pebret, synes jeg. Du kan med garanti finde en billigere løsning på f.eks. Amazon eller DealExtreme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu