recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Altenativ til yousee router pga. elendig wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Altenativ til yousee router pga. elendig wifi

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Altenativ til yousee router pga. elendig wifi
    Sendt: 29-December-2015 kl. 20:03
Hej alle.

Jeg har elendig wifi hastighed fra min netgear yousee router, og en udskift til ny har ikke gjort en disse.
Der er blevet indstillet kanaler og genstartet i et væk uden held.
Får max 45-50 på min 120mbit forbindelse. Frit udsyn til router og ingen forstyrrende objekter omkring.
5GHz opnår det ønskede men kræver USB dongle til vores maskiner og det gider jeg simpelthen ikke have siddende i alle husets bærbare.
Har et par af de første Airport Express, men her er hastigheden endnu ringere...under 20. De bruges dog til streaming af musik og virker ok her.

Speedtest fra 4 forskellige bærbare og en android telefon, viser samme elendige resultat.

Jeg tænker på at skifte (tilføje) en alternativ router med nyeste AC teknik. 

Nogle positive erfaringer søges.

På forhånd tak
Henrik


Redigeret af Baune - 29-December-2015 kl. 20:04
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 20:44
Må jeg spørge, hvilken router du har fra Yousee? De har jo flere modeller.

Hvis dit udstyr ikke understøtter AC, så er der ikke nogen grund til at købe en router med AC teknologi. 

Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 22:58
Stod i samme situation med min yousee router. Efter at have tilføjet egen router bagved, oplever jeg ingen udfald på wifi.
I modsætning til DiscomanDK kan jeg anbefale at investere i en ac router, når du nu alligevel skal til at købe nyt da de nyeste tablets, smartphones, laptop understøtter den nye standard. Det er på vej frem så du kan ligeså godt fremtidsikre dig lidt. En router skulle gerne holde adskillige år.
Der findes mange forskellige, personligt købte jeg denne Asus som kører upåklageligt.
http://www.asus.com/dk/Networking/RTAC87U/


Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2015 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Stod i samme situation med min yousee router. Efter at have tilføjet egen router bagved, oplever jeg ingen udfald på wifi.
I modsætning til DiscomanDK kan jeg anbefale at investere i en ac router, når du nu alligevel skal til at købe nyt da de nyeste tablets, smartphones, laptop understøtter den nye standard. Det er på vej frem så du kan ligeså godt fremtidsikre dig lidt. En router skulle gerne holde adskillige år.
Der findes mange forskellige, personligt købte jeg denne Asus som kører upåklageligt.
http://www.asus.com/dk/Networking/RTAC87U/



Hvis han i forvejen har modellen fra Yousee med AC, hvorfor så købe en ny der understøtter AC?
Problemet er jo ikke på 5ghz, da han siger den på den frekvens levere de bestilte 120 Mbit/s.

Han oplever ene og alene "problemer" på 2,4ghz, hvis man da kan kalde 40-50 mbit/s trådløst på 2,4 ghz for et problem. Køb af ny router vil højest sandsynligt ikke forbedre hastigheden på 2,4 ghz synderligt så. Jeg er fuldstændig med på at Asus laver dejlige routere, men jeg tror bare ikke den vil hjælpe det helt store på det han oplever. 


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 01:12
YouSee's skod router benytter ikke flere MIMO (Multiple Input Multiple Output) og derfor er alle enheder begrænset til at deles om den båndbredde som 802.11n kan tilbyde.

Det kan også være at der er så mange naboer i nærheden at det er umuligt at finde en god frekvens i mængden, men det tvivler jeg på.

Hvis man ikke ønsker alt muligt fancy download funktion, så vil jeg anbefale en Asus RT-AC66U, som har 3x MIMO og koster omkring 850,00 kr



Modellerne større vil jeg ikke tro giver forbedret hastighed, medmindre man har meget udstyr som alt sammen er AC. Så den skulle alene købes pga. dual core CPU til at køre diverse services med.

Slå NAT fra i TDC's router, så vil den virke som et rent modem. Herefter sættes den ny trådløse router på og den klarer nu alt intern aktivitet som tildeling af IP adresser.


Redigeret af Cyberguyen - 30-December-2015 kl. 01:14
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

YouSee's skod router benytter ikke flere MIMO (Multiple Input Multiple Output) og derfor er alle enheder begrænset til at deles om den båndbredde som 802.11n kan tilbyde.

Det kan også være at der er så mange naboer i nærheden at det er umuligt at finde en god frekvens i mængden, men det tvivler jeg på.

Hvis man ikke ønsker alt muligt fancy download funktion, så vil jeg anbefale en Asus RT-AC66U, som har 3x MIMO og koster omkring 850,00 kr



Modellerne større vil jeg ikke tro giver forbedret hastighed, medmindre man har meget udstyr som alt sammen er AC. Så den skulle alene købes pga. dual core CPU til at køre diverse services med.

Slå NAT fra i TDC's router, så vil den virke som et rent modem. Herefter sættes den ny trådløse router på og den klarer nu alt intern aktivitet som tildeling af IP adresser.

Yousee's nyeste router model Netgear C6250 benytter Mimo, og har 2 x MIMO. Jeg er med på at den router du linker til har 3 x MIMO, men i og med at OP's udstyr ikke engang understøtter 5GHZ, så understøtter den nok heller ikke 3 X MIMO. 

Folk kommer med anbefalinger til højre og venstre, men vi ved reelt set ikke hvilken router som OP har. Du skriver "Yousee's skodrouter", men du aner reelt set ikke hvilken af de 5-10 modeller Yousee har OP har. Det er bare den almindelige standard forklaring "Den router man får af udbyderen er noget lort, køb noget nyt så bliver du glad". Det kunne jo også være at han havde en gammel C3000 model fra Yousee, hvilket man kan få skiftet ud gratis ved opkald til Yousee. Hvorfor så selv ofre 850,-, hvis man kan få deres top model uden beregning? 

Du skriver også du tvivler på at det ikke er muligt at finde en god frekvens på 2,4 ghz. Er du klar over, hvor få frekvenser der er? Det er mere reglen end undtagelsen at alle 3 ikke overlappende kanaler er brugt. 


Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 08:42
Jeg bruger Yousee routeren som modem, og har smidt en Airport Extreme i som primær router. Det spiller ganske godt med alle computer, iPads og telefoner i huset.
Oplevede selv problemer med udfald og elendig rækkevidde på wifi med Yousee routeren, men det sluttede da den blev "nedgraderet" til modem.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 08:53
Kigger lige med her.

kan i evt. anbefale en extender til yousee's Netgear 6250 router. (som virker fint ved mig, og har fin hastighed i stue osv. . den rækker bare ikke helt ned i den bagerste ende af huset)
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Må jeg spørge, hvilken router du har fra Yousee? De har jo flere modeller.

Hvis dit udstyr ikke understøtter AC, så er der ikke nogen grund til at købe en router med AC teknologi. 

Ja det var sgu nok oplagt at have smidt den info. Det er en Netgear C6250EMR (AC1600) så burde på papiret være en ok løsning. 


Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Kigger lige med her.

kan i evt. anbefale en extender til yousee's Netgear 6250 router. (som virker fint ved mig, og har fin hastighed i stue osv. . den rækker bare ikke helt ned i den bagerste ende af huset)

Har du overvejet et accespoint i stedet? Hvor du så trækker et kabel frem til den ende af huset, så den får signal ind via kabel fremfor som en extender via trådløs? 

Jeg har selv blot købt en D-link router i brugtsektionen her på siden. Den har jeg sat op som AP, og det virker glimrende.

Derudover bliver ASUS udstyr også rost meget, hvis du holder dig til D-link, Asus, Netgear og Linksys så tror jeg det er lidt en religions sag. Jeg ville dog aldrig selv begive mig ud i mærker som JENSEN eller mere ukendte mærker, da noget af det vigtigste ved den slags udstyr er support efterfølgende i form af software opdateringer. 


Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 11:35
Tillader mig lige at hoppe med på denne tråd.

Jeg er også træt af YouSees elendige routere - har en Netgear CG3000. Jeg overvejer også en Airport Extreme, som jeg kan sætte nogenlunde midt i lejligheden og køre wifi. Dog vil jeg gerne beholde de kablede forbindelser på YouSee routeren, da den sidder lige ved TV, Blu Ray afspiller, ATV, som alle kører kablede forbindelser. Er det nok at slukke wifi-signalet på routeren og så bruge en udgang på YouSee-routeren til at koble Airport Extreme på?

Pft
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Tillader mig lige at hoppe med på denne tråd.

Jeg er også træt af YouSees elendige routere - har en Netgear CG3000. Jeg overvejer også en Airport Extreme, som jeg kan sætte nogenlunde midt i lejligheden og køre wifi. Dog vil jeg gerne beholde de kablede forbindelser på YouSee routeren, da den sidder lige ved TV, Blu Ray afspiller, ATV, som alle kører kablede forbindelser. Er det nok at slukke wifi-signalet på routeren og så bruge en udgang på YouSee-routeren til at koble Airport Extreme på?

Pft

Hejsa.

Det kan du godt, du kan bare lade Yousee routeren forblive router og opsætte din Airport Extreme som accespoint.

Hvis jeg var dig ville jeg dog ringe til Yousee og kræve en Netgear C6250, da den er lysår foran deres CG3000. Også er du jo fri for selv at investere i en router.

Der er ingen grund til at tro en Airport Extreme vil gøre det bedre end C6250. 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu