recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbind VHS til smart tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbind VHS til smart tv

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
sunebrodersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sunebrodersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forbind VHS til smart tv
    Sendt: 31-December-2015 kl. 10:07
Hejsa
Jeg har en combo VHS og dvd som har scart udgang. Jeg har så købt et kabel som har scart i den ene ende og component i den anden. Scart sætter jeg i videoen og component (rød,grøn,blå) i tv'et. Men jeg får "opløsning ikke understøttet" på skærmen.

Nogen ideer til hvordan jeg kan forbinde den?

På mit tidligere tv var der scart indgang så det var ikke noget problem.

Min VHS er denne lg dvc5931

Mit tv er dette Samsung UE48JU6075YXXE

Og det kabel jeg har købt er dette https://www.avxperten.dk/scart-til-component-kabel/component-til-scart-kabel-2-m.asp

Er jeg helt helt på den og hvilket kabel skal jeg evt investere i?

Godt nytår til alle!
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 10:13
Hvad med bare at prøve en scart til hdmi omformer?
Til top
sunebrodersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sunebrodersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 10:21
Synes bare de virker til at være rigtig dyre? Tænkte der måtte være en billigere alternativ.

Kan du anbefale en sådan omformer?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 10:43
Din dvd/vhs combo udsender ikke komponent på scart stikket.


Klaus

Redigeret af KlausDM - 31-December-2015 kl. 10:43
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 10:46
Fat brugsanvisningen til fjernsynet og find ud af, hvordan du tilslutter enheder med composite signal.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 11:12
Eller køb en gammel dvd recorder. Hvis jeg skal afspille vhs, sætter jeg den til min recorders scart indgang og videre via hdmi til TV. Så kan vhs optagelserne også overføres til dvd samtidigt.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 11:24
Jeg vil tro at du måske kan vælge component som udgang via scart på din DVD/VHS.

Men hvis ikke det er muligt, så skal du have et godt gammeldags scart til composite stik og måske har du allerede et liggende i skuffen.

Det er beskrevet på side 26 i e-manualen:

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
sunebrodersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sunebrodersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 12:03
Så det vil sige der er forskel på component og composite? Jeg har der er kun scart udgang på videoen.

Jeg har sådan et scart stik liggende med rød hvid gul stik på. Det har jeg også prøvet men det virker heller ikke.

Som sagt siger tv noget om at opløsningen ikke er understøttet. Og så vidt jeg har læst er det netop en af de ting en scart til hdmi kan - upscale tror jeg det hed.

Kan det betyde at eneste løsning er at købe en sådan ?
Til top
sunebrodersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sunebrodersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 12:08
Eller mener i at dette kabel ville virke?

https://m.av-cables.dk/231-scart-til-composite/3243-scart-til-3-x-phono-in-out-2-m/
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 12:27
Bruger du overhoved VHS delen?
Hvis ikke, ville jeg da heller købe en BluRay, som også kan afspille DVD. En BluRay kan vel fås for 400.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af sunebrodersen sunebrodersen skrev:

Så det vil sige der er forskel på component og composite? Jeg har der er kun scart udgang på videoen.

Jeg har sådan et scart stik liggende med rød hvid gul stik på. Det har jeg også prøvet men det virker heller ikke.

Scart indeholder muligheden for både component, RGB, s-video og composite signaler i flere retninger.
Men det er ikke sikkert at udstyret har understøttelse for alt ovenstående. De billigste enheder har kun composite udgang.

Grunden til at dit scart til composite (gul) ikke virker, kan være fordi det er beregnet til at benytte som indgang til scart og ikke som en udgang. Så hvis du havde gul udgang på din dvd/video og scart indgang i dit tv, så ville dit kabel sikkert virke.

Så enten skal du købe det kabel du linker til, som har en out/in switch til at skifte. Eller også skal du bruge 10 minutter på at lodde 3 forbindelser om i dit eksisterende stik. Det er noget som jeg vil tro de fleste med en loddekolbe kan klare.

  • Lyden til højre kanal på ben 2 flyttes til ben 1
    (hvis den allerede sidder på ben 1, så flyttes den til ben 2)

  • Lyden til venstre kanal på ben 6 flyttes til ben 3
    (hvis den allerede sidder på ben 3, så flyttes den til ben 6)

  • Composite på ben 20 flyttes til ben 19
    (hvis den allerede sidder på ben 19, så flyttes den til ben 20)





Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 12:31

Hvis ikke der er Scart i TVet, så skulle der medfølge en adapter som tilsluttes i TVet, og så kan man bruge et Scart Kabel. Måske er der også et Composite In, læs i manualen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu