recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD-R, 25 eller 50 GB?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BD-R, 25 eller 50 GB?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BD-R, 25 eller 50 GB?
    Sendt: 31-December-2015 kl. 14:44
Min Panasonic DMR-BCT835 er ved at være fyldt op med optagelser og nogle af dem vil jeg gerne brænde ud. Og når nu den kan brænde på Blu-Ray, hvorfor så ikke at udnytte det. Og jeg kiggede så på:


Er der nogen særlige fordele / ulemper ved f.eks. 50 GB diskene, bortset fra selvfølgeligt at der kan være flere film på dem? Prismæssigt, så får man med (1) 625 GB for 209 kr og med (2) 500 GB for 328 kr. Så i kroner pr. GB er (1) billigere.

Godt nytår! Smile


Redigeret af Thorvald - 31-December-2015 kl. 14:45
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 14:55
Hvad er det du vil have svar på? Du har jo selv skåret det hele ud i pap.

BD50'erne fylder halvdelen. Det er det eneste jeg kan komme på, som du ikke selv har skrevet.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 15:27
Ja - det var måske også mest omkring hvad I andre har gjort af erfaringer. Måske om f.eks. 50 GB diskene oftere laver fejl eller et eller andet. Men ellers så er der jo også det, at 50 GB diskene også kan blive dyrere hvis man ikke får dem fyldt ud, fordi man kun vil have en bestemt type optagelser på dem. Til gengæld, hvis man har mange optagelser af den samme slags, kunne 50 GB diske måske være ok, hvis ikke det var fordi de var dyrere pr. GB.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 16:48
Ja, det skulle da lige være flere fejl på BD50'ere der skulle gøre en forskel.

Men er film i øvrigt ikke sådan nogle man streamer eller har på Blu-ray?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 16:51

Der er 25 i en pakke med 25Gb, det giver en Stk pris på Kr.8,35.
En pakke med 10 50 GB, giver jo så en Stk pris på Kr.32,80.
Det er jo så tydeligt at se hvad der er billigst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

.......

Men er film i øvrigt ikke sådan nogle man streamer eller har på Blu-ray?

Det kommer an på hvad det er. Det er ikke alle film man vil købe på DVD eller Blu-ray - f.eks. har vi optaget en masse julefilm de sidste par år - og de er gode nok at have som optagelse på en Blu-ray disk, med 6-8 film pr. disk, f.eks. Og så er der enkelte optagelser fra Discovery og fra VM i bueskydning, som ikke kan købes.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 02:32
Godt nytår.

Jeg ved ikke om det er OK at henvise til Ebay, men ellers må admin give mig besked.

Men, skiverne kan købes til helt andre priser.
Jeg har selv handlet med denne gut adskillige gange fra Japan:
http://www.ebay.com/itm/300785928887?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
10 stk Verbatim 50 GB for ca. 150-160 kr. Og de kommer hurtigt. Den sidste gang fik jeg skiverne efter 4-5 dage. På pakken står en værdi på 10$, så der har ikke været told/moms på for mit vedkommende de ca. 5 gange jeg har fået derfra.
De kommer ganske vist ikke i en boks, men derimod i lommer. Og godt pakket ind.

/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 11:35
Hej Ersgaard. Godt nytår og tak for "tipset". Efter hvad jeg kan se koster de $35, ca. 239 kr, hvis man vil have dem med den hurtigste fragtmetode. Og så er de jo ikke billigere end at købe 10 stk. 25 GB fra en mere lokal forhandler. Og nu har jeg kun kigget hos billigmedien.de. Jeg kan ikke huske hvad de andre netbutikker hedder, som jeg plejede at købe medier hos - det er meget lang tid siden jeg sidst har købt blanke medier. Men jeg synes jeg kan huske, der var en .se også og flere andre. Nogen der kan ridse disse "sædvanlige" forhandlere op? Jeg har aldrig handlet på e-bay og er vel ikke så vild med konceptet, men hvis varerne er originale og i top kvalitet, så hvorfor ikke. Men jeg vil gerne tjekke mulighederne og forskellige produkter hos flere forskellige forhandlere (men har altid brugt Verbatim, så foretrækker dem, da de er gode). Ham der fra e-bay - er de 50 GB skiver det eneste han har at byde på?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

........

Men er film i øvrigt ikke sådan nogle man streamer eller har på Blu-ray?

Streaming? Nej - stort set ikke - i hvert fald ikke engelske (almindelige) film. En meget sjælden gang i mellem lejer vi en film på AppleTV, men ellers ikke. Og så har vi en filippinsk streaming tjeneste med filippinske film og tv-serier. Og så køber vi en del film på DVD. Ikke så meget på Blu-ray endnu - men det kommer nok, fordi jeg kan forestille mig at år 2016, bliver et år hvor vi får nyt fjernsyn. Det vi har er fra medio 2006 og har vist tjent godt. Smile Men jeg har ikke fast arbejde p.t., da firmaet jeg arbejdede for gik konkurs i slutningen af august 2015, så økonomien ligger en smule tungt.


Redigeret af Thorvald - 01-Januar-2016 kl. 11:43
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 11:54
Bliver lige nødt til at advare dig. Nå du har overspillet noget, fra din maskine, så er det langt fra sikkert, at du kan afspille det på andre maskiner. Jeg har prøvet en del gange, og kan afspille det på mine 720 afspillere, men de andre Blu-Ray maskiner i huset kan ikke afspille dem. Så jeg har droppet det. Jeg er glad for, at jeg kun nåede at købe 100 disc. Hvis jeg var dig, så så ville jeg prøve med en lille ordre på discs.

Redigeret af Flemming Larsen - 01-Januar-2016 kl. 11:54
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 11:59
Jeg har heller ikke tænkt mig at købe andet end 25 stk. (f.eks.) 25 GB. Og desuden er min Panasonic DMR-BCT835 den eneste Blu-Ray afspiller jeg har (måske bortset fra min bærbare computer). Men iøvrigt lyder det mærkeligt at de ikke kan afspilles på andre Blu-Ray afspillere. Er det ikke fordi diskene ikke er blevet finalized??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 12:01
Jeg har også handlet hos eBay gutten flere gange. Udover 1 eller 2 coastere så har jeg ikke oplevet større problemer. Jo, jeg bestilte nogle 4x hastighed med en bestemt mediecode men fik 6x med anden kode, som jeg på grund af fejl i brænderens firmware ikke kunne bruge i første omgang.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu