recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 16>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 10:32
Jeg har 65CX800, og det er et fantastisk TV. Men DX800 er IKKE efterfølgeren, der skal du op i DX900

Selvfølgelig er der forskel. CX800 leverer et et sortniveau bedre end Kuro. Og DX900 en tand bedre endnu

Har ikke set er DX700, men vil fremhæve de dobbelte tunere i topmodellerne. For en "merpris" på 448kr til 1 TB harddisk, har jeg fået en komplet harddiskoptager med en let og overskuelig menu. Og kan optage mens jeg ser noget andet. Uden at ha en ekstra kasse stående.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 10:52
Det nuværende DX800 er faktisk ringere end CX800 efter min bedste overbevisning. DX800 har   - såvidt jeg husker, kantbelysning, hvor CX800 har fuld bagbelysning. Det er bestemt ikke uvæsentligt.

Redigeret af Hother - 22-November-2016 kl. 10:52
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Har ikke set er DX700, men vil fremhæve de dobbelte tunere i topmodellerne. For en "merpris" på 448kr til 1 TB harddisk, har jeg fået en komplet harddiskoptager med en let og overskuelig menu. Og kan optage mens jeg ser noget andet. Uden at ha en ekstra kasse stående.


Kan det optage 2 programmer på samme tid, hvis man ikke ser noget andet?
Og hvis det kan, kan man se en optagelse, mens TV'et optager?

M.v.h.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 13:56
Har også kigget lidt på TX-58DX780E. Det virker som et meget godt alternativ til den noget dyrere DX900. Især i betragtning af at jeg ikke har noget UHD materiale af vise. Jeg er kun begyndt at købe Blu-Ray indenfor vistnok det sidste års tid og køber stadig af og til DVD - kunne selvfølgeligt springe til UHD Blu-ray, men jeg tænker der går et stykke tid før udvalget er fuldt tilfredsstillende. Så man kan sige det er måske lidt spildt at købe DX900 - bortset fra at det også er godt til SD og HD ifølge flatpanels.dk. I betragtning af at mit nuværende 37" JVC fjernsyn har holdt fint i 10½ år og stadig gør det godt - og kostede ca. 17.000,- dengang, virker det ret ok at købe DX780'eren i 58" til ca. 15.000,- Hvis jeg så alligevel ikke får råd til at købe nyt fjernsyn inden jul, kan jeg jo overveje at vente lidt på måske et OLED fjernsyn. Har lige fået opereret begge øjne til 25.000,- så det vil kun være hvis jeg tjener en ekstra god skilling ved mine fritidsjobs eller vinder i lotto (som jeg næsten aldrig spiller), at jeg kan købe. Men derfor kan jeg jo godt overveje, hvad der ville være interessant at købe.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Har også kigget lidt på TX-58DX780E. Det virker som et meget godt alternativ til den noget dyrere DX900. Især i betragtning af at jeg ikke har noget UHD materiale af vise. Jeg er kun begyndt at købe Blu-Ray indenfor vistnok det sidste års tid og køber stadig af og til DVD - kunne selvfølgeligt springe til UHD Blu-ray, men jeg tænker der går et stykke tid før udvalget er fuldt tilfredsstillende. Så man kan sige det er måske lidt spildt at købe DX900 - bortset fra at det også er godt til SD og HD ifølge flatpanels.dk. I betragtning af at mit nuværende 37" JVC fjernsyn har holdt fint i 10½ år og stadig gør det godt - og kostede ca. 17.000,- dengang, virker det ret ok at købe DX780'eren i 58" til ca. 15.000,- Hvis jeg så alligevel ikke får råd til at købe nyt fjernsyn inden jul, kan jeg jo overveje at vente lidt på måske et OLED fjernsyn. Har lige fået opereret begge øjne til 25.000,- så det vil kun være hvis jeg tjener en ekstra god skilling ved mine fritidsjobs eller vinder i lotto (som jeg næsten aldrig spiller), at jeg kan købe. Men derfor kan jeg jo godt overveje, hvad der ville være interessant at købe.
Min påstand er jo, at køb af et DX900 aldrig kan være et spild. I mine øjne - alt taget i betragtning, er det et af de absolut bedste TV at købe.

Hvad angår UHD, så vil jeg æde min gamle hat på, at når du først har kigget på UHD clips på Youtube, så er du lost (altså hvis du har bare lidt billede interesse), og UHD visning formentlig bliver et must - så er du advaretWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Har ikke set er DX700, men vil fremhæve de dobbelte tunere i topmodellerne. For en "merpris" på 448kr til 1 TB harddisk, har jeg fået en komplet harddiskoptager med en let og overskuelig menu. Og kan optage mens jeg ser noget andet. Uden at ha en ekstra kasse stående.


Kan det optage 2 programmer på samme tid, hvis man ikke ser noget andet?
Og hvis det kan, kan man se en optagelse, mens TV'et optager?

M.v.h.

Ja det kan optage 2 programmer på samme tid. Og man kan se optagelsen mens den optager. Jeg har endnu ikke fundet ud af mht Timeshift, men tror ikke den kan.

Dvs man kan godt trykke på optageknappen, og så går den igang med at optage, og kan så starte afspilningen umiddelbart efter den pause man har haft, mens den optager videre. Så det er vel en slags Timeshift.

Redigeret af Kampus - 23-November-2016 kl. 16:41
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 16:39
Prøv mens du ser fjernsyn at trykke på pauseknap på fjernbetjeningen. Sådan går mit naturligt over i Timeshift.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Prøv mens du ser fjernsyn at trykke på pauseknap på fjernbetjeningen. Sådan går mit naturligt over i Timeshift.

Det har jeg prøvet. Desværre virker det ikke, det ville være enklere. Og så bare trykke afspil når man kommer tilbage fra pausen.

Men et tryk på optag gør det samme, der skal bare 3 tryk til at komme ind i biblioteket og starte afspilningen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 17:05
Ok, tak.

M.v.h.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Min påstand er jo, at køb af et DX900 aldrig kan være et spild. I mine øjne - alt taget i betragtning, er det et af de absolut bedste TV at købe.

Hvad angår UHD, så vil jeg æde min gamle hat på, at når du først har kigget på UHD clips på Youtube, så er du lost (altså hvis du har bare lidt billede interesse), og UHD visning formentlig bliver et must - så er du advaretWink 

PÅ sin vis kan man godt sige at det ikke er "spild" at købe DX900, men hvis man ikke har noget UHD/HDR materiale at vise på fjernsynet er det måske lidt overkill. Men kan måske sige man fremtidssikrer sig selv lidt ved at købe det - på den anden side set, hvis jeg køber et fjernsyn nu i 2016 og har det i lad os bare sige 6 år som eksempel, før jeg får lyst til et nyt - så vil det formodentligt til den tid være OLED vi snakker om. Og DX780 er jo også et 4K fjernsyn og faktisk også et UHD et af slagsen. Det kan godt være det ikke kommer helt op på siden af DX900, men kan man udnytte det, hvis man kun ser HD materiale? (normal Blu-Ray er det ikke 1920x1080, dvs. HD?).

Kiggede efter nogle youtube clips, for at se om man kan se forskel på 4K og 4K UHD, men jeg ved ikke rigtigt om alle clipsene viser 4K UHD eller om nogle af dem er 4K.

- Demo 1.
- Demo 2.
- Demo 3.

Jeg er ikke i tvivl om at detaljerigdommen, farverne og billedkvaliteten er fantastisk - men som sagt er DX780 jo også et 4J UHD display og det er også et 4K Pro display ligesom DX900. Men selvfølgeligt er der forskel, fordi DX780 er "super", mens DX900 er supreme eller ultra, på flere ting. Jeg er enig med dig i at DX900 er det noget af det bedste man kan købe idag - men igen, måske lidt overkill, når man højst ser Full HD materiale?? Jeg er rimeligt overbevist om at DX780 er et ret godt fjernsyn også.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 21:15
Vil man se UHD og HDR mv kan denne side anbefales. Man kan også se samme videos i forskellig billedkvalitet for at se forskelle

http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 21:34
Thorvald, sidder du lige foran dit fejernsyn?
Jeg sidder helt ud i 45 graders vinkel, ved et LCD (LED, SUHD osv) er billedet ofte ret forvansket når man sidder 45 grader ud til siden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu