recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg syntes at du skal købe et Philips....
Det bliver du helt sikkert glad for!

Klaus

Sarkastisk?  LOL  Men som sagt er Philips ikke umiddelbart et mærke jeg overvejer. Sony, Samsung og Panasonic kunne jeg finde på at overveje, men umiddelbart er jeg mest hooked på Panasonic.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 Jeg ville nok gå OLED vejen.....

Min anbefaling til dig vil være 780'eren og så skifte den ud, om 4-5 år, når den går i stykker.

Klaus

OLED er lige tidligt nok synes jeg - der må godt være et bredere udvalg. Men er enig i at Pana 780'eren kunne være et meget godt valg. Men det behøver vel ikke at gå i stykker om 4-5 år. Mit nuværende fjernsyn har holdt i 10½ år. Dermed dog ikke sagt at jeg nødvendigvis ville vente 10 år på at få et OLED.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har kigget nøjere på DX780. Ville også være mit valg når der ikke skal koples en UHD afspiller på. Det har samme HCX+ processor som DX900, dog i neddroslet udgave. Dobbelt tunere - et must synes jeg. HDR processering, og alle de features som TV Anywhere, In House TV Streaming, etc

Ja, det virker som et meget godt fjernsyn i forhold til prisen. Nu har jeg ikke så meget at bruge tunerne til, da jeg ikke længere har noget tv-signal, men det kan jeg jo få igen på et tidspunkt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

På LED siden ligger Sony og Panasonic i toppen, også i de lidt billigere serier. Det er ikke tilfældet med Philips, LG og Samsung. På OLED siden er der endnu kun LG, men Panasonic er på vej.

Passer meget godt med min fornemmelse af hvor fjernsyns markedet er p.t.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 Jeg ville nok gå OLED vejen.....

Min anbefaling til dig vil være 780'eren og så skifte den ud, om 4-5 år, når den går i stykker.

Klaus


OLED er lige tidligt nok synes jeg - der må godt være et bredere udvalg. Men er enig i at Pana 780'eren kunne være et meget godt valg. Men det behøver vel ikke at gå i stykker om 4-5 år. Mit nuværende fjernsyn har holdt i 10½ år. Dermed dog ikke sagt at jeg nødvendigvis ville vente 10 år på at få et OLED.


OLED er tidligt nok i forhold til hvad ? Du bevæger dig tilsyneladende i prisklassen, så det er absolut værd at overveje . Læs event Rasmus Larsens betragtninger ( Flatpanels) i forbindelse med hans eget valg forleden . Han har - med al respekt - en noget bredere (profesionel) erfaring med dagens udbud af kvalitets TV end nogen bruger har chanse for . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 Jeg ville nok gå OLED vejen.....

Min anbefaling til dig vil være 780'eren og så skifte den ud, om 4-5 år, når den går i stykker.

Klaus


OLED er lige tidligt nok synes jeg - der må godt være et bredere udvalg. Men er enig i at Pana 780'eren kunne være et meget godt valg. Men det behøver vel ikke at gå i stykker om 4-5 år. Mit nuværende fjernsyn har holdt i 10½ år. Dermed dog ikke sagt at jeg nødvendigvis ville vente 10 år på at få et OLED.


OLED er tidligt nok i forhold til hvad ? Du bevæger dig tilsyneladende i prisklassen, så det er absolut værd at overveje . Læs event Rasmus Larsens betragtninger ( Flatpanels) i forbindelse med hans eget valg forleden . Han har - med al respekt - en noget bredere (profesionel) erfaring med dagens udbud af kvalitets TV end nogen bruger har chanse for . . .
Ah.... det største problem for mig er dem, der giver sig ud for at vide en masse om dette eller hint, når de bare har set et TV et par gange - hos en forhandler, eller læst sig til detLOL


Redigeret af Hother - 24-November-2016 kl. 16:58
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

.....  OLED er tidligt nok i forhold til hvad ? .... Læs event Rasmus Larsens betragtninger ( Flatpanels) i forbindelse med hans eget valg forleden . Han har - med al respekt - en noget bredere (profesionel) erfaring med dagens udbud af kvalitets TV end nogen bruger har chanse for . . .

I forhold til at vi stadig er i OLED's barndom og udvalget af dem er begrænset. Hvor finder jeg den artikel?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 17:46
Thorvald. Det lyder jo helt, som om du er kommet ind i forretning, hvor sælgerne er ret aggressive for at få solgt 😂

Jeg er nu godt tilfreds med mine nu to forskellige SamsungTVmodeller, der magter det hele og fungerer uden problemer.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Thorvald. Det lyder jo helt, som om du er kommet ind i forretning, hvor sælgerne er ret aggressive for at få solgt 😂

Jeg er nu godt tilfreds med mine nu to forskellige SamsungTVmodeller, der magter det hele og fungerer uden problemer.


Lige min tanke. Det bedste Thorvald kan gøre er, selv at drage ud i verden, og indgående checke de TV ud som er interessante, og medtag gerne en person som ved mere om TV. Medtag gerne DVD og BD som er velkendte. Sørg for, at de forskellige TV om muligt viser nogenlunde en sammenlignelig billed profil  - f.eks. Cinema og tilsvarende. Check også gerne menu´er og internet forbindelser, og diverse APPS.

Regn ikke sælgeren ved en disse om det han forsørger at sælge dig, og endnu værre, han forsøger at sælge dig noget helt andet.

Som tidligere skrevet, pøj pøj med valgetSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 19:21


Hother synes jo ikke man bør udtale sig om andet end det man selv har haft seriøs omgang med . Og er der nogen der i den grad har noget ,at sammenligne med, må det da være Rasmus Larsen ! ? I en diskusionstråd ovre på Flatpanels, har han netop ytret følgende :

" . . . De tætteste konkurrenter til OLED på billedkvalitet er Sony ZD9 og Panasonic DX900, men lige nu betaler du hhv. 10-15.000 kroner ekstra i 65". Det synes jeg på ingen måde er gangbart, primært fordi jeg mener, at du får bedre billedkvalitet på OLED'en ift. dine krav. Intet TV er perfekt, men efter min mening får du den mest komplette pakke med OLED.


"
Hvis ZD9 og DX900 kommer ned i samme prisleje, så ville jeg bestemt overveje dem. Hvis man nu lige ser bort fra alt funktionalitet, tv-platform, lyd osv og kun fokuserer på billedet, så synes jeg, at billedet på LG OLED overordnet er bedre, men LCD-skærmene har én fordel, som er den højere lysstyrke. I visse scener kan det give mere punch i HDR, men omvendt synes jeg, at det kan blive lige voldsomt nok i et mørkelagt rum. Det er også delvist et kalibreringsspørgsmål. På de fleste andre betydelige punkter er OLED'en i front. Sony har dog et rigtig godt motion-system (MotionFlow); en af de få, som er værd at bruge, efter min mening.

Kommer det til en situation, hvor du skal vælge imellem Sony ZD9 og Panasonic DX900, ville jeg vælge Sony'en. Panasonic DX900 har lidt flere problemer med lysglorier (i HDR) og så havde jeg svært ved at abstrahere fra panelets overdrive-slør (det som jeg viser i videoen i testen). Måske er jeg lidt alene her, men jeg spiller en del konsolspil og i f.eks. mere artistiske scener fra spil såsom Limbo eller INSIDE ser man det nemt. Det er en typisk ulempe på Innolux's LCD-paneler, som Panasonic bruger i DX900.
Rasmus Larsen - www.flatpanels.dk

PS: Elgiganten har efter sigende LG B6 OLED i 55" til 13000kr imorgen på Black Friday . . . !


Read more at http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=36567&p=241190#p241190#37rV6fDpgqMRlxvK.99[URL= ][/URL]
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:



Hother synes jo ikke man bør udtale sig om andet end det man selv har haft seriøs omgang med . Og er der nogen der i den grad har noget ,at sammenligne med, må det da være Rasmus Larsen ! ? I en diskusionstråd ovre på Flatpanels, har han netop ytret følgende :

" . . . De tætteste konkurrenter til OLED på billedkvalitet er Sony ZD9 og Panasonic DX900, men lige nu betaler du hhv. 10-15.000 kroner ekstra i 65". Det synes jeg på ingen måde er gangbart, primært fordi jeg mener, at du får bedre billedkvalitet på OLED'en ift. dine krav. Intet TV er perfekt, men efter min mening får du den mest komplette pakke med OLED.


"
Hvis ZD9 og DX900 kommer ned i samme prisleje, så ville jeg bestemt overveje dem. Hvis man nu lige ser bort fra alt funktionalitet, tv-platform, lyd osv og kun fokuserer på billedet, så synes jeg, at billedet på LG OLED overordnet er bedre, men LCD-skærmene har én fordel, som er den højere lysstyrke. I visse scener kan det give mere punch i HDR, men omvendt synes jeg, at det kan blive lige voldsomt nok i et mørkelagt rum. Det er også delvist et kalibreringsspørgsmål. På de fleste andre betydelige punkter er OLED'en i front. Sony har dog et rigtig godt motion-system (MotionFlow); en af de få, som er værd at bruge, efter min mening.

Kommer det til en situation, hvor du skal vælge imellem Sony ZD9 og Panasonic DX900, ville jeg vælge Sony'en. Panasonic DX900 har lidt flere problemer med lysglorier (i HDR) og så havde jeg svært ved at abstrahere fra panelets overdrive-slør (det som jeg viser i videoen i testen). Måske er jeg lidt alene her, men jeg spiller en del konsolspil og i f.eks. mere artistiske scener fra spil såsom Limbo eller INSIDE ser man det nemt. Det er en typisk ulempe på Innolux's LCD-paneler, som Panasonic bruger i DX900.
Rasmus Larsen - www.flatpanels.dk

PS: Elgiganten har efter sigende LG B6 OLED i 55" til 13000kr imorgen på Black Friday . . . !


Read more at http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=36567&p=241190#p241190#37rV6fDpgqMRlxvK.99[URL= ][/URL]
Mit indlæg var ikke rettet mod nogen bestemt, men mere de oplevelser som jeg har haft her på siden gennem flere år. Det som jeg bl.a. oplever, at en del her på siden med overbevisning fortæller om deres observationer på f.eks. diverse TV, og set hos en forhandler uden at have f.eks. testet et TV det fjerneste, men stort set bare set på de forhånden værende indstillinger.¨
   
Jeg spiller ikke, men til gengæld ser jeg ret meget BD/UHD fra Arktis/Antarktis, og ser ikke hvad du ser.  

Man vælger naturligvis det TV som man finder bedst, og derfor skrev som tidligere til trådstarter. Man kan efter min bedste overbevisning ikke købe et TV uden selv at have bedømt det ret indgående.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 19:45
Hother, jeg er helt enig . Det rigtige valg for trådstarter kan sagtens være anderledes end både dit og mit . Men specielt m black- friday lige om hjørnet, synes jeg det er vigtigt at få alle betragtninger og priser med . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu