recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hother, jeg er helt enig . Det rigtige valg for trådstarter kan sagtens være anderledes end både dit og mit . Men specielt m black- friday lige om hjørnet, synes jeg det er vigtigt at få alle betragtninger og priser med . .
Det kan helt sikkert været et andet TV. Og helt enig omkring betragtninger, så længe man stort set bruger disse som "Hear saying" og gerne efterprøver disse. Smile


Redigeret af Hother - 24-November-2016 kl. 19:52
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Thorvald. Det lyder jo helt, som om du er kommet ind i forretning, hvor sælgerne er ret aggressive for at få solgt 😂

Jeg er nu godt tilfreds med mine nu to forskellige SamsungTVmodeller, der magter det hele og fungerer uden problemer.


Lige min tanke. Det bedste Thorvald kan gøre er, selv at drage ud i verden, og indgående checke de TV ud som er interessante, og medtag gerne en person som ved mere om TV. Medtag gerne DVD og BD som er velkendte. Sørg for, at de forskellige TV om muligt viser nogenlunde en sammenlignelig billed profil  - f.eks. Cinema og tilsvarende. Check også gerne menu´er og internet forbindelser, og diverse APPS.

Regn ikke sælgeren ved en disse om det han forsørger at sælge dig, og endnu værre, han forsøger at sælge dig noget helt andet.

Som tidligere skrevet, pøj pøj med valgetSmile 

Et eller andet sted er det selvfølgeligt rigtigt nok at man nok bør se tv'ene i virkeligheden. Jeg tror dog ikke at det reelt set er realistisk at lave reelle tests og lave om på indstillinger osv. Så det ville uanset mest blive for at få en fornemmelse af billedkvaliteten osv. Nu kan jeg se at Sony ZD9 kun kan fås i 65" og opefter, så det er ikke rigtigt relevant eller interessant - slet ikke mht. prisen. Og hjeg har heller ikke penge på hånden til at gå på fjernsynsjagt på Black Friday, hvilket ellers ville have været smart nok. Det næste i serien hos Sony er så XD94.

Ja - godt at vi lige kom til at snakke om Sony - nu her jeg siddet og kigget på XD93/XD94. Forskellen mellem de to er så at XD94 er en 75" udgave (KD-75XD9405). mens (KD-55XD9305) og (KD-65XD9305) så hhv. er 55" og 65". Så den interessante for mig er KD-55XD9305 - som på HiFipriser ses til lidt under 13.000 kr. Og med de specifikationer og med den billedkvalitet er det jo et udmærket fund.

Og noget andet er, at jeg nok markant bedre kan lide designet af Sony XD93 end af Panasonic DX780. Og selvom selve billedkvaliteten er vigtig er designet og vigtigt for mig. Det virker mere gennemtænkt på Sony'en. Ifølge test på flatpanels, har XD93 også bedre billedkvalitet end DX750.

Så alt ialt er Sony'en absolut værd at gemme på listen - som vel så nu primært hedder Sony XD93 og Panasonic DX780. Men lige nu er der en chance for at Sony'en tipper til en vinder af de to. Meget interessant!  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 21:37
@Thorvald, jo vist det er meget relevant at teste et TV før køb, men det kræver at du går til en almindelig butik. De vil typisk meget gerne hjælpe digTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 21:58
Ang. Sony, så vær opmærksom på, at Sony'en kører Android TV - ikke bare som smart-tv, men også TV'ets overordnede funktionalitet. Og Sony har haft en del udfordringer, med at få skidtet til at køre stabilt, ligesom en del funktioner først er blevet aktiveret for nylig - ét år efter introduktionen af sidste års modeller. Derudover så tager firmwareopdateringer en krig - kan tage en time eller mere! Ligesom du efter firmwareopdatering skal til at indlæse kanaler helt forfra....

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 24-November-2016 kl. 22:01
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 01:17
Og køber du et Samsung TV, så får du som jeg har forstået det, helt gratis reklamer. Vistnok i menuen. Sagen florere i diverse fora. Det er sq ikke nemt at købe TV mereConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 02:10
Angående Android tv, Firefox, web os, eller hvad det alt sammen hedder, så er det ikke specielt relevant - dvs. relativt ligegyldigt. I ca. 1 år nu har jeg overhovedet ikke brugt fjernsyns funktioner, kun tændt for det og så kører det ellers med input fra DVD-afspiller, Blu-ray afspiller inkl. HDD med de optagelser der ligger der, samt streaming a filippinsk tv (TFC). Og jeg har eksterne højtalere - så det primære er et godt design, god billedkvalitet og en fornuftig pris i forhold til hvad man får for pengene.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 02:49
Det er også funktioner som du kunne have glæde af! F.eks. er HDR først nu blevet aktiveret - på et TV som er ét år gammelt.

M.v.h.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 10:50
Nå ja ok, på den måde. Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Angående Android tv, Firefox, web os, eller hvad det alt sammen hedder, så er det ikke specielt relevant - dvs. relativt ligegyldigt. I ca. 1 år nu har jeg overhovedet ikke brugt fjernsyns funktioner, kun tændt for det og så kører det ellers med input fra DVD-afspiller, Blu-ray afspiller inkl. HDD med de optagelser der ligger der, samt streaming a filippinsk tv (TFC). Og jeg har eksterne højtalere - så det primære er et godt design, god billedkvalitet og en fornuftig pris i forhold til hvad man får for pengene.

Og til det brug var mit Pioneer KRP500M som skabt til. Det har ingen tunere, ingen smarttv, ingen højttalere, med andre ord en ren monitor. Og nu står det bare og keder sig i sin papkasse
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 11:35
Tja funktionaliteten er der jo selvfølgeligt. Jeg siger bare jeg nok ikke bruger det til så meget, i hvert fald ikke til at begynde med. Så det er ikke det, der er det vigtigste.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 12:43
Var det ikke alt funktionalitet der haltede på Android tv.
Billede der fryser, tv der genstarter.

Måske er værste børnesygdomme løst i dag
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 12:45
Du skal lade være med at købe elektronik til fremtiden, fordi... du skal lade være.

Hvis du ikke har behovet nu, så køb noget andet du har brug for, for at tilfredsstille din købetrang. En røremaskine. Eller en lænestol.

Om tre år, når du har brug for det, kan du købe mere for mindre. Med mindre vi selvfølgelig havner i en situation hvor de primære producenter er Samsung og Philips.

:)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu