recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:



Om tre år, når du har brug for det, kan du købe mere for mindre. Med mindre vi selvfølgelig havner i en situation hvor de primære producenter er Samsung og Philips.


Det forbyde guderneConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Du skal lade være med at købe elektronik til fremtiden, fordi... du skal lade være.

Hvis du ikke har behovet nu, så køb noget andet du har brug for, for at tilfredsstille din købetrang. En røremaskine. Eller en lænestol.

Om tre år, når du har brug for det, kan du købe mere for mindre. Med mindre vi selvfølgelig havner i en situation hvor de primære producenter er Samsung og Philips.

:)

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal tage dette svar. Når man køber elektronik, ved man jo godt at det stort set er forældet efter et år. Og så alligevel ikke - dels fordi hurtigt går udviklingen heller ikke (på visse måder) og dels fordi man kan have glæde af ting i mange år selvom de i princippet er forældet, i forhold til det man kan få den pågældende dag. Så når man skal købe noget elektronik, om det så er en computer eller et tv eller noget andet, så må man købe det man har mest lyst til at købe og som man selv synes er best value for pengene. Og jeg går som regel efter ting, der er god kvalitet eller lidt bedre specs, et lidt bedre design, eller hvad det nu kan være der gør at de specifikke produkt tiltaler mig. Også selvom det ofte (men ikke altid) ender med at blive et dyrere køb end oprindeligt forventet/tænkt. Men jeg fortyder det normalt heller ikke.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 00:10
Det var ikke helt min hovedpointe, altså at alt elektronik bliver forældet. Det var snarere at (jeg tolkede at) du overvejer at købe noget, som du på et senere tidspunkt kan få udbytte af, når du begynder at købe UHD-film, hvorfor du ved at købe senere - underforstået når du får brug for det - får mere for mindre.

Og så skal du ikke forstå svaret så alvorligt. Det er jo dine penge.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 11:36
Nå ok - på den måde. Tænkte nok at jeg ikke helt forstod indlægget. Tja - det kan du selvfølgeligt godt sige - men modsat kan man vel også sige:

- At man med et nyt fjernsyn får fornyet glæde af de film man allerede har på DVD og især nok på Blu-ray. Fordi det vil være en helt ny oplevelse at se/gense disse film på et større fjernsyn og med en væsentligt bedre billedkvalitet.

- At der vil gå lang tid (meget lang tid) før den nuværende relativt store samling af film, evt. er udskiftet til UHD Blu-ray udgaver af samme film. Og det vil nok kun blive en delvis udskiftning, f.eks. med de bedste film. Det sker generelt kun under visse tilfælde, som at vi giver nogle af f.eks. DVD filmene væk, f.eks. til familien på Filippinerne og senere gerne selv vil have dem igen, eller hvis de er gået i stykker. F.eks. Mumien trilogien - der var der fejl på de to af de 3 af filmene, der generede afspilning - så igår under Black Friday købte jeg trilogien på Blu-ray.

Men efterhånden som prisen på 4K UHD Blu-ray film falder til nogenlunde nuværende prisniveau af Blu-ray samt udvalget bliver større, skifter jeg nok til i højere grad at købe dem.

Men alt i alt - hvis/når jeg får råd til at købe et nyt fjernsyn, hvorfor så ikke nyde dette fjernsyn med de film vi har plus nye film - pga. den større filmoplevelse med det nye fjernsyn. Men samtidigt, hvis der til den tid er noget andet det er vigtigere at bruge pengene til, så kan vores nuværende fjernsyn nok sagtens klare et stykke tid mere.

Så det er ikke fordi jeg absolut vil have et nyt fjernsyn inden jul 2016, men hvis jeg får muligheden, uden at det går ud over noget andet, så hvorfor ikke. Og så ved jeg ca. hvilke fjernsyn, det er værd at kigge nærmere på. Og hvis det først bliver noget senere, så ved jeg at det er værd at holde øje med hvad Panasonic og Sony evt. kommer op med af OLED fjernsyn. Fordi jeg tror at det er de to mærker jeg primært vil holde øje med.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 11:47
Nu ved jeg ikke hvor meget du vil spendere på et TV, men rygterne siger, at Panasonic´s OLED bliver meget dyre. Nu må vi se, men selv har jeg - indtil videre, skudt en pil efter Pana´s OLED TV. Og LG´ ditto vil jeg ikke købe.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 11:55
Ja - vi må se hvordan udviklingen bliver på det punkt. Det er også en af grundende til at jeg tidligere sagde at det er for tidligt at gå all-in for OLED, fordi vi stadig er i OLED's barndom, udvalget er ikke så stort og priserne generelt for høje. Lidt det samme som man kan sige om 4H UHD Blu-ray film. Så lad os se hvad der sker mht. OLED fjernsyn - det er meget spændende, da jeg ikke er i tvivl om at OLED er det ypperste der kan præsteres mht. fjernsyn p.t.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 12:01
Der kommer jo snart en del nye oled på market fra bla loewe.
Så mon ikke priserne bliver endnu lavere i 2017.

Synes bestemt at LG oled er nede i et niveau som et til at betale.

Det er vel LG som leverer panelerne til dem alle.

Alternativt har Samsung også rimelige gode tv især til HDR. De er også gode hvis man kan lide at se på reklamer
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu ved jeg ikke hvor meget du vil spendere på et TV, men rygterne siger, at Panasonic´s OLED bliver meget dyre. Nu må vi se, men selv har jeg - indtil videre, skudt en pil efter Pana´s OLED TV. Og LG´ ditto vil jeg ikke købe.Smile


Fordi?

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu ved jeg ikke hvor meget du vil spendere på et TV, men rygterne siger, at Panasonic´s OLED bliver meget dyre. Nu må vi se, men selv har jeg - indtil videre, skudt en pil efter Pana´s OLED TV. Og LG´ ditto vil jeg ikke købe.Smile


Fordi?

M.v.h.
Man kan selvfølgelig have mange gode årsager til at være uenig med mig, og det skal man have lov til men:
For dårlig byggekvalitet
for ringe kundeservice
Og jeg køber ikke sådan et TV hos Power eller ElgigantenSmile


Redigeret af Hother - 26-November-2016 kl. 12:50
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu ved jeg ikke hvor meget du vil spendere på et TV, men rygterne siger, at Panasonic´s OLED bliver meget dyre. Nu må vi se, men selv har jeg - indtil videre, skudt en pil efter Pana´s OLED TV. Og LG´ ditto vil jeg ikke købe.Smile


Fordi?

M.v.h.

Man kan selvfølgelig have mange gode årsager til at være uenig med mig, og det skal man have lov til men:
For dårlig byggekvalitet
for ringe kundeservice
Og jeg køber ikke sådan et TV hos Power eller ElgigantenSmile

kan jo også købes andre steder end power og Elgiganten.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Der kommer jo snart en del nye oled på market fra bla loewe.
Så mon ikke priserne bliver endnu lavere i 2017.

Synes bestemt at LG oled er nede i et niveau som et til at betale.

Det er vel LG som leverer panelerne til dem alle.

Alternativt har Samsung også rimelige gode tv især til HDR. De er også gode hvis man kan lide at se på reklamer

Du kan være sikker på at priserne vil vælte ned i de kommende år og jeg tror ikke der går længe før de bliver så billige, at da fleste vil se stort på om der står LG eller Pana på kassen. Den teknik som LG satser på og har patentet på er relativt simpel, i forhold til det Samsung og de andre forsøgte sig med, så der er imo godt grund til at forvente at prisfaldene fortsætter. LG vil sikkert gerne bruge forspringet til at øge markedsandelen og lige nu synes jeg de sidder med de bedste kort på hånden.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2016 kl. 13:30
Med hensyn til service er det måske bedst ikke at ryge 😀

Our television sets are not sealed units, in that they have vents


http://metro.co.uk/2016/04/12/panasonic-refuse-to-fix-couples-tv-because-they-broke-it-by-smoking-so-much-5810796/

Redigeret af bentpetersson - 26-November-2016 kl. 13:59
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu