recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet

 Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Philips?
Du er ikke ked af det da.......  Hvorfor siger du det??


Fordi Philips er et klistermærke på et kinesisk tv (TP Vision), deres software til styring af tv'et har gennem de sidste mange pr været alt fra halvgod til virkeligt ringe.


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Samsung?
Well ikke lige min kop te, så hellere Sony eller Panasonic. Vi synes ikke lige vi fandt noget hos Sony eller Panasonic, der tiltalte os - nogen eksempler på UHD fjernsyn fra dem?


Panasonic tx 50cx700 eksempelvis

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


4K?
Tjah, så længe du kun får serveret 4K film fra Youtube og Netflix, er det så ikke lidt lige meget? Det kommer. I øvrigt ser jeg ikke netflix og meget sjældent youtube på fjernsynet. Men min pointe er, at man kan lige så godt få bedst mulig billedkvalitet, når man nu er igang, fordi i fjernsynets levetid, vil man kunne udnytte det.


4K er ikke ensbetydende med bedst mulig billedkvalitet.


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Buet skærm?
Nej tak, det er marketingsgøgl. Måske og måske ikke. bentpetersson er ikke enig med dig.


Nej, men det er der mange andre der er, inklusive diverse testsites.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


IPS paneler?
Sidder du i 45 grader vinkel i forhold til fjernsynet, så er der tydelig forringelse af billedet. Hvorfor nævner du IPS? Jeg kan ikke lige se IPS nævnt under de to Samsung fjernsyn. Iøvrigt sidder jeg aldrig / sjældent i 45 graders vinkel for fjernsynet - og i så fald kan det ikke være værre end det nuværende fjernsyn, der viser billedet perfekt også ved lidt skæve vinkler.


IPS paneler sidder i rigtigt mange tv, IPS paneler har ringe betragtningsvinkler, kig på flatpanels.dk omkring emnet. Hvis dit nuværende viser billedet perfekt, kan du være sikker på at et nyt med IPS panel ikke gør!


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Ambilight?
Er det fordi hun gerne vil have "tivolilys", eller fordi billedet skal "udviddes på væggen"? I det sidste tilfælde, så køb en større skærm. I hendes tilfælde er det nok bare "wow-effekt" uden nogen særlig begrundelse. Men argumentet skulle ellers være at det er mere behageligt end en død / mørk baggrund omkring fjernsynet. Men jeg tror godt jeg kan leve uden det - men hvis det kan fås som tilbehør, så hvorfor ikke.


Det gør det ikke.....

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


For øvrigt: Regn ikke med at dit næste tv bliver mere end 5 år gammelt.... Hvorfor ikke? Når det nuværende har holdt i 10 år, så kan det nye også.



Ganske simpelt, nye tv er billigere, der er ikke penge til bygge dem så gode som tidligere!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 15:50
Omkring SUHD fx :

http://www.samsung.com/dk/discover/curved-tv/

Sony's skærme er iøvrigt også lavet af Samsung. Derfor også et superbillede, men i modsætning til Samsungs Tizen styringssystem kan Sony ikke få sit til at køre.

Panasonic: hvad siger man her om kvaliteten af styringssystem?

I øvrigt fint med kommentarer fra de to andre, der holder så meget af gamle TV, at de aldrig fornyer😁 men afskyer Samsung.




Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 16:01
At bruge Samsung paneler i et TV , kan på ingen måde sammenlignes med et Samsung produceret TV . Bemærk at Samsung- mig bekendt - ikke bruger deres bedste paneler i egne TV .

Er forøvrigt 100% enig med Klaus i samtlige betragtninger .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:



I øvrigt fint med kommentarer fra de to andre, der holder så meget af gamle TV, at de aldrig fornyer😁 men afskyer Samsung.


Hvorfor bruger du nedladende sprog over for dem der ikke er enige med dig? Er det en speciel kultur blandt højrøvede
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Sony's skærme er iøvrigt også lavet af Samsung.


Og iPhones bruger processorer lavet af Samsung.
Med andre ord, at en Samsung panelfabrik laver paneler efter Sonys specifikationer til Sony betyder intet i denne sammenhæng.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Philips?
Du er ikke ked af det da.......  Hvorfor siger du det??


Fordi Philips er et klistermærke på et kinesisk tv (TP Vision), deres software til styring af tv'et har gennem de sidste mange pr været alt fra halvgod til virkeligt ringe.


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Samsung?
Well ikke lige min kop te, så hellere Sony eller Panasonic. Vi synes ikke lige vi fandt noget hos Sony eller Panasonic, der tiltalte os - nogen eksempler på UHD fjernsyn fra dem?


Panasonic tx 50cx700 eksempelvis

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


4K?
Tjah, så længe du kun får serveret 4K film fra Youtube og Netflix, er det så ikke lidt lige meget? Det kommer. I øvrigt ser jeg ikke netflix og meget sjældent youtube på fjernsynet. Men min pointe er, at man kan lige så godt få bedst mulig billedkvalitet, når man nu er igang, fordi i fjernsynets levetid, vil man kunne udnytte det.


4K er ikke ensbetydende med bedst mulig billedkvalitet.


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Buet skærm?
Nej tak, det er marketingsgøgl. Måske og måske ikke. bentpetersson er ikke enig med dig.


Nej, men det er der mange andre der er, inklusive diverse testsites.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


IPS paneler?
Sidder du i 45 grader vinkel i forhold til fjernsynet, så er der tydelig forringelse af billedet. Hvorfor nævner du IPS? Jeg kan ikke lige se IPS nævnt under de to Samsung fjernsyn. Iøvrigt sidder jeg aldrig / sjældent i 45 graders vinkel for fjernsynet - og i så fald kan det ikke være værre end det nuværende fjernsyn, der viser billedet perfekt også ved lidt skæve vinkler.


IPS paneler sidder i rigtigt mange tv, IPS paneler har ringe betragtningsvinkler, kig på flatpanels.dk omkring emnet. Hvis dit nuværende viser billedet perfekt, kan du være sikker på at et nyt med IPS panel ikke gør!


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Ambilight?
Er det fordi hun gerne vil have "tivolilys", eller fordi billedet skal "udviddes på væggen"? I det sidste tilfælde, så køb en større skærm. I hendes tilfælde er det nok bare "wow-effekt" uden nogen særlig begrundelse. Men argumentet skulle ellers være at det er mere behageligt end en død / mørk baggrund omkring fjernsynet. Men jeg tror godt jeg kan leve uden det - men hvis det kan fås som tilbehør, så hvorfor ikke.


Det gør det ikke.....

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


For øvrigt: Regn ikke med at dit næste tv bliver mere end 5 år gammelt.... Hvorfor ikke? Når det nuværende har holdt i 10 år, så kan det nye også.



Ganske simpelt, nye tv er billigere, der er ikke penge til bygge dem så gode som tidligere!

Klaus
Er du ikke kommet til at bytte rundt på ips og va paneler? 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 17:26
Jo, selvfølgelig - min fejl - det er selvfølgelig IPS der har den brede vinkel og VA den smalle. IPS har så et ringere sortniveau.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


IPS paneler?
Sidder du i 45 grader vinkel i forhold til fjernsynet, så er der tydelig forringelse af billedet.


Det er VA-paneler der har problemer med vinklerne.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg kan ikke helt se formålet med 2 tunere på et fjernsyn. Jeg kan forstå det på en optager.


Fordi tv'et med en tilsluttet harddisk netop kan fungere som optager.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg kan ikke helt se formålet med 2 tunere på et fjernsyn. Jeg kan forstå det på en optager.


Fordi tv'et med en tilsluttet harddisk netop kan fungere som optager.


Men det er værd at huske at twin tuner virker bedst ukodede kanaler,  eller på TV med plads til 2 kortlæser moduler.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 22:37
OP har YouSees fuldpakke.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 22:45
Hej - tak for dine svar. Se lidt kommentarer herunder og inde i citatet.

Tjo - jeg er ikke i tvivl om at Samsung laver gode fjernsyn, men jeg kunne absolut godt tænke mig et Panasonic, eller et Sony, f.eks. Herunder, et par kandidater fra Panasonic:

1. Panasonic TX-50CX700E. Som du nævnte - ser absolut interessant ud. Helt ok design. Link til hifipriser.
2. Panasonic TX-55CX800E. Absolut også interessant. Link til NB Radio.
3. Panasonic TX-55CX750E. Mindre interessant - er ikke så vild med designet. Link til NB Radio.

Hvis jeg skulle tage et par stykker fra Sony, kunne det være:

Men de nævner Edge LED og her siger Panasonic at de har noget bedre (direkte LED, eller hvad de kalder det). Så eksemplerne fra Panasonic er måske mere interessante, sammen med Samsungs fjernsyn, som jeg stadig synes er interessante. Men kan ikke rigtigt se om Samsung bruger edge LED eller hvad. Hmmm - synes måske faktisk bedre om Panasonic som en mulighed, enten (1) eller (2) - og Panasonic ved man jo er godt.


Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Philips?
Du er ikke ked af det da.......  Hvorfor siger du det??


Fordi Philips er et klistermærke på et kinesisk tv (TP Vision), deres software til styring af tv'et har gennem de sidste mange pr været alt fra halvgod til virkeligt ringe. Aha ok, det vidste jeg ikke. Tak for info. Så er Philips nok ikke det bedste valg.


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Samsung?
Well ikke lige min kop te, så hellere Sony eller Panasonic. Vi synes ikke lige vi fandt noget hos Sony eller Panasonic, der tiltalte os - nogen eksempler på UHD fjernsyn fra dem?


Panasonic tx 50cx700 eksempelvis Godt eksempel - meget godt endda. Som du også ser ovenover.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


4K?
Tjah, så længe du kun får serveret 4K film fra Youtube og Netflix, er det så ikke lidt lige meget? Det kommer. I øvrigt ser jeg ikke netflix og meget sjældent youtube på fjernsynet. Men min pointe er, at man kan lige så godt få bedst mulig billedkvalitet, når man nu er igang, fordi i fjernsynets levetid, vil man kunne udnytte det.


4K er ikke ensbetydende med bedst mulig billedkvalitet. Nej, ikke i sig selv naturligvis. Det afhænger selvfølgeligt af teknikken bag. Men det jeg mener er at jeg kan lige så godt købe noget af det bedste man kan få "idag", i stedet for at nøjes med f.eks. et FHD fjernsyn. Og det er jo det jeg er begyndt at undersøge - hvad er egentligt "noget af det bedste" idag.


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Buet skærm?
Nej tak, det er marketingsgøgl. Måske og måske ikke. bentpetersson er ikke enig med dig.


Nej, men det er der mange andre der er, inklusive diverse testsites. Tja - var inde og se Star Wars VII i aften i Esbjerg Bio, sal 2. Jeg lagde mærke til at lærredet er kurvet på samme måde som nævnte fjernsyn. Til at begynde med generede det mig lidt, fordi jeg var opmærksom på det. Men lige så snart jeg ikke tænkte på det, lagde jeg ikke mærke til at det var kurvet. Så jeg ved ikke om det har nogen større betydning om det er kurvet eller ikke. Men det er heller ikke det jeg vil vælge efter i sidste ende - det er ikke den vigtigste parameter. Har tidligere ikke regnet med at jeg ville have buet fjernsyn, men Samsungs version af det er meget flot designet.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


IPS paneler?
Sidder du i 45 grader vinkel i forhold til fjernsynet, så er der tydelig forringelse af billedet. Hvorfor nævner du IPS? Jeg kan ikke lige se IPS nævnt under de to Samsung fjernsyn. Iøvrigt sidder jeg aldrig / sjældent i 45 graders vinkel for fjernsynet - og i så fald kan det ikke være værre end det nuværende fjernsyn, der viser billedet perfekt også ved lidt skæve vinkler.


IPS paneler sidder i rigtigt mange tv, IPS paneler har ringe betragtningsvinkler, kig på flatpanels.dk omkring emnet. Hvis dit nuværende viser billedet perfekt, kan du være sikker på at et nyt med IPS panel ikke gør! Aha ok. Dvs. det er ikke IPS paneler, der er i de Panasonic modeller jeg nævner?


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Ambilight?
Er det fordi hun gerne vil have "tivolilys", eller fordi billedet skal "udviddes på væggen"? I det sidste tilfælde, så køb en større skærm. I hendes tilfælde er det nok bare "wow-effekt" uden nogen særlig begrundelse. Men argumentet skulle ellers være at det er mere behageligt end en død / mørk baggrund omkring fjernsynet. Men jeg tror godt jeg kan leve uden det - men hvis det kan fås som tilbehør, så hvorfor ikke.


Det gør det ikke.....  Ok - troede at det måske var "opfundet" som eksternt tilbehør, til at tilslutte USB eller HDMI port. Men det er heller ikke det vigtigste for mig.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


For øvrigt: Regn ikke med at dit næste tv bliver mere end 5 år gammelt.... Hvorfor ikke? Når det nuværende har holdt i 10 år, så kan det nye også.



Ganske simpelt, nye tv er billigere, der er ikke penge til bygge dem så gode som tidligere! Tja - ok, måske. Smile

Klaus


Redigeret af Thorvald - 01-Januar-2016 kl. 22:46
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu