recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fjernsyn i 2016, UHD, SUHD, fladt eller kurvet

 Besvar Besvar Side  <1 34567 16>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Her følger den måske bedste testside, hvor man ikke bliver præget så meget af testpersonens forudindtagelser, men ser målinger og ikke mindst, som noget ret nyt - små videoer, så man også visuelt selv kan bedømme.


Så må man da håbe at ens computerskærm er luge så god som det fjernsyn man ønsker at købe.....

Hvilke testsites er forudindtaget?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Mener du og Klaus dermed, at Samsung bruger den dårlige produktion til egne apparater, mens Apple og Sony og andre kun køber hos Samsung, fordi de trods alt kan lave gode produkter?


Du læser da det der bliver skrevet, som en fundamentalist læser koranen!

Samsun bygger alt fra chips til skibe ud fra specifikationer og pris. Tingene bliver derefter.


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Og Lennon, når Samsung, som du nævner, ikke bruger deres bedste paneler i egne tv, synes du så ikke, at det er utroligt, at de vinder så mange tests over hele verden?


Så mange? Nu har du selv lige henvist til et testsite, hvor de ikke vinder noget som helst.


Klaus

Redigeret af KlausDM - 02-Januar-2016 kl. 14:58
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 14:56
Hvis du er hurtig så kan Samsung 55ju7005 fås til 7000kr i Bilka.
En god pris på en skærm som er rimelig god på alle punkter.

Selvfølgeligt fås bedre billede, smarttv m.m. Men så er prisen også væsentligt højere.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 14:58
Hej.

Det er klart at der er både fordele og ulemper ved at diskutere ting som nyt fjernsyn, hvilket mærke der er bedst osv. på et forum som dette. Fordelen er at man få meninger fra "almindelige" mennesker omkring hvad de har gjort af erfaringer. Samtidigt kan det så også være en ulempe, da man måske oftere skriver om dårlige oplevelser, fremfor de gode oplevelser. Men noget af det vigtigste, når man diskuterer på et forum som dette, er at svare på de spørgsmål folk stiller, i stedet for - f.eks. - fra starten at skyde spørgsmålet ned - f.eks. at skyde SUHD ned. Jeg synes vi er kommet pænt godt omkring i dette emne og f.eks. har fået belyst hvad SUHD egentligt er. Det er ikke et nyt format, men en forbedring af et eksisterende format/billede. Men samtidigt er det vigtigt at vide at andre producenter også gør noget lignende - dog uden at kalde det SUHD. Hvad den enkelte så synes er bedst, må være op til spørgerens præferancer.

Jeg er overbevist om at Samsung højst sandsynligt laver mindst lige så gode fjernsyn som Panasonic. Bare fordi Samsung er "nyerere" og Panasonic har været med i mange år, behøver det ikke at betyde at det er et dårligt valg at vælge Samsung. Hvad jeg vælger ved jeg ikke endnu - jeg skal ikke købe fjernsynet på mandag. Der kan godt gå et stykke tid, måske flere måneder - så det kan stadig tippe til både den ene og den anden side eller måske endda en helt tredje side. At jeg har en Panasonic HDD+Blu-ray optager, taler i nogen grad for at vælge Panasonic og gå for et efterhånden komplet Panasonic setup, med ny forstærker, nye højtalere osv. Men samtidigt har det ingen betydning om det bliver et mix.

Dvs. jeg har tid nok, til at læse op på emnet, læse tests, forskellige testsider, tage en tur i Elgiganten, Blika osv. og glo med egne øjne osv., og danne mig mit eget indtryk af hvordan markedet og produkterne ser ud pr. idag. Jeg startede emnet her for ligesom at sparke tingene lidt igang og for at få lidt styr på nogle af de nye rent tekniske ting. Jeg går ikke ned i detaljer som hvad forskellen er på VA og IPS paneler, fordi jeg ved ikke hvad hverken VA eller IPS er. Det der er interessant for mig er, om fjernsynet er godt designet, laver det et supergodt billede, hvilken software er bedre end andet - er 4K Master Studio og Local Dimming Pro, bedre end de teknikker der anvendes i Samsung's SUHD eller omvendt - osv.

Bent - tak for linket til testsiden.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Bare fordi Samsung er "nyerere" og Panasonic har været med i mange år, behøver det ikke at betyde at det er et dårligt valg at vælge Samsung.


Panasonic har så ikke an lang og træls historie med i bagagen omkring korte levetider på deres produkter, som Samsung har....

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Dvs. jeg har tid nok, til at læse op på emnet, læse tests, forskellige testsider, tage en tur i Elgiganten, Blika osv. og glo med egne øjne osv.


Lige netop i de to nævnte butikker kan dine øjne ikke hjælpe dig meget, for de fjernsyn du ser der, står i "butiksmode" og er dermed gearet til at vise mest mulig kontrast, for at "overskygge" de tv der er omkring dem.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Jeg går ikke ned i detaljer som hvad forskellen er på VA og IPS paneler, fordi jeg ved ikke hvad hverken VA eller IPS er.


VA versus IPS har noget at sige med hvor bred synsvinkel der er på skærmen. En problematik jeg syntes der ofte forbigås ved anbefalinger. Du vil være noget træt af det, hvis du kommer hjem med et tv der stort set er ubrugeligt med den "stuekonfiguration" i har derhjemme

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 15:23
Klaus nævnte et efter min mening godt Panasonic TV for et stykke tid siden.

Og når du, Thorvald i forvejen har andre Panasonic apparater, så ville jeg vælge samme fabrikat,idet samme mærke ofte spiller bedst sammen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 15:24
Klaus nævnte et efter min mening godt Panasonic TV for et stykke tid siden.

Og når du, Thorvald i forvejen har andre Panasonic apparater, så ville jeg vælge samme fabrikat,idet samme mærke ofte spiller bedst sammen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 15:25
Er Panasonic ikke et dumt køb i øjeblikket. Deres 2015 modeller kører på et dødt os. Så man kan næppe forvente opdateringer på disse modeller.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 16:01
Så er de så billige at man klasker en "smart-dims" i røven af den, så virker det.
Den store fordel er at hovedbetjeningen af fjernsynet ikke er sovset ind i et eller andet skummelt operativsystem.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 16:39
Hvad er et skummelt OS ? FireOS ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er et skummelt OS ? FireOS ?


Et operativsystem, som 1/2 år efter man har købt fjernsynet ikke længere bliver opdateret.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 16:59
Altså som hos Panasonic der indførte fireOS i 2015, som er dødt nu ?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu