recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skaarups ATMOS bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skaarups ATMOS bio

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 18:43
Hvilken maling kan anbefales til vægge og loft? Jeg vil ikke male det sort, men meget gerne en grå nuance uden for meget reflektion
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 18:55
Du skal bare finde en refleksfri maling i den farve du vil ha. B&J har jeg brugt - det er kvalitetsmaling. 
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 18:58
Fedt, tak for hurtig respons :) Jeg må få bestilt nogle farve prøver hjem så
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 09:03
Så fik jeg endelig hentet mit fremtidige lærred til hjemme biffen. 

Der er som sagt tale om et Elite Screen EZframe lærred i 110" med deres AcousticPro UHD dug. Dugen er valgt da de anmeldelser jeg har læst rundt omkring ser fornuftige ud, samt at prisen er god. 

Efter selv at have ejet 5 forskellige lærreder i forskellige prisklasser, og efter hvad jeg har set rundt omkring af alt lige fra dyre AT duge fra Screen Research og Stewart til lærreder lavet af stræklagner kan jeg ikke retfærdiggøre overfor mig selv at bruge 18-20K på et lærred. 

Jeg har dog alligevel valgt at købe et rigtig lærred da jeg gerne vil betale for at få en ramme med velour, og at jeg godt synes jeg har kunne set lidt struktur på enkelte af de lærreder jeg har set som var lavet med stof og lignende. 

I skal ikke snydes for et billede af kassen


I slutningen af marts håber jeg på at jeg kan tage min hjemmebio i brug, ventetiden er næsten ikke til at holde ud Big smile


Redigeret af JakobSkaarup - 14-Februar-2016 kl. 09:05
Til top
Akapappa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2013
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Akapappa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 14:40
Hvem kan det tænkes de 2 sidste siddepladser er reserveret til? er det til kammeraterne, eller et par unger? I sidste tilfælde vil de jo være væsentligt lettere at tilfredsstille akustisk.. :) Der ville man måske kunne have et har gode sækkestole el.?

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 15:25
Det er til kammeraterne når de er forbi, så slipper ikke så let :) Men til forskel fra tegningen ender jeg med 4 stole på en række
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 15:56
Hvilke stole køber du?
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 16:03
Hvad med at overveje en god dyb blød 4 prs. sofa og puff til fødderne i stedet for de evindelige Jysk mekaniske "on/off" stole man bare får ondt i R.... af efter 30 min. Cry fordelen er naturligvis at du i 75% af tiden alligevel kun er dig selv i biffen og 50% af den resterende tid har kæresten ell. vennerne med til at se film og når man nu har muligheden for at ligge behageligt ned, er det lidt ærgerligt du ikke tar det med i overvejelserne - tro mig - det er det næste på min todo liste udskift af stole til sofaer.. Tongue

Redigeret af Just Curious - 14-Februar-2016 kl. 16:04
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 16:08
Det er langt lettere at overtale kæresten til lige præcis den film du gerne vil se, når man kan smide "Vi kan ligge og putte mens vi ser filmen" ind i ligningen. :) Sofa gør, at rummet ikke ser så bio-agtigt ud, men til tømmermændssøndage og film med kæresten, vinder sofaen klart over stole. 
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 16:13
Men filmen bliver så sjældent set færdig!!!
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Men filmen bliver så sjældent set færdig!!!

samme "fare" har du med stolene forskellen er bare at du ikke føler dig radbrækket efter filmluren Pinch
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 16:27
Jysk stolene sidder mand kanon godt i.. Så det med at få ondt i røven, er vist en anden sammenhæng Smile

Redigeret af Ole_M - 14-Februar-2016 kl. 16:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu