recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skaarups ATMOS bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skaarups ATMOS bio

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Så er det i dag vi overtager vores nye hus og jeg dermed kan komme igang med bioen. 

Stay tuned for more updates. 


Hva så Jakob har du fået gang i bio projektet eller er du blevet ramt af de barske realiteter med renoveringer af alle de andre rum og indkøb af indbo til resten af huset,- før man overhovedet tør kikke i retning af lokalet til hjemmebioen Smile


Redigeret af Just Curious - 11-April-2016 kl. 17:53
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 21:09
Det var et nyt hus, så ikke noget med renovering af de andre rum :)

Men jeg er faktisk blevet næsten færdig med bioen, mangler gardiner og så noget Philips Hue. Skal nok lige få taget nogle gode billeder og få lagt dem op her på sittet. 
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2016 kl. 21:21
Fedt med nyt (heldige asen) så timerne ikke bliver ædt i endeløse væg malerier -
 
Personligt så absolut HADER jeg at male vægge Dead  gudskelov har jeg en kone som er en ørn til det, ja selv biorummet malede hun over af 4 omgange - hun er bare en "darling" Thumbs Up men så kommer vi heller ikke ind på hvad det kostede mig i den anden ende...

Super du er ved at være i mål med bioen - bliver spændende med billeder og rum udmålinger.
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2016 kl. 23:24
Det må vist snart være på tide med nogle billeder? 😁
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 08:24
Det har du da fuldstændig ret i, forsøger at få taget nogle i dag :)
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 11:18
Så fik jeg endelig taget nogle billeder. Jeg er ikke helt færdig i biffen endnu, der er stadig lidt kabler som der skal styr på og så skal jeg have opsat ordentlige mørklægnings gardiner som kører i skinner. Lige pt har jeg almindelige rullegardiner og det dur ikke. Jeg har også været igang med at skifte lidt imellem 3 og 4 stole i rækken, da 3 stole givet én centret plads hvilket er nice. 

En kæmpe stor tak til Strecker skal lyde for hans hjælp med en masse spørgsmål, samt tålmodig hjælp med kalibrering af anlægget. Det er blevet super godt Clap










Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 12:22
Pisse fedt! 👍
Og super når man kan hjælpe hinanden - så 👍👍 til Jesper.

M.v.h.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 14:10
Tak Henrik.

Det var og er nemlig pisse fedt at Strecker er så hjælpsom :)


Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 15:29
Super fedt! Især det kompromisløse loft.

Den ekstra effektforstærker, er det pga. Atmos? For din Denon kan jo ellers sagtens spille det rum op.

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 15:43
Tak Jacobe

Effektforstærkeren er påkrævet for at kunne køre med 4 atmos kanaler, denonen løber simpelthen tør for forstærker kanaler.

Loftet er det samme som er sat op i resten af huset, det er en daglig fornøjelse at have akustik lofter over det hele.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 15:53
Tak for billederne - det ser super ud!
Må jeg spørge hvorfor du har valgt en 7 kanals effektforstærker i stedet for en 2 kanals?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 15:56
Du kan måske samle dit svar til mig og Tinkaer i et indlæg, for det hænger lidt sammen, tror jeg:

jeg har ikke sat mig ind i Atmos, men jeg kan se at din Denon har 11 højttalertilslutninger, men kun 9 kanaler? Det forstår jeg ikke helt!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu