recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skaarups ATMOS bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skaarups ATMOS bio

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 16:20
Ekstra til Zone2 måske?

M.v.h.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 16:32
Ja den har kun 9 forstærker kanaler, så i opsætningen vælger man sin routing. Det er så derfor at man skal bruge en effekt forstærker for at kunne køre 7.2.4 ATmos. Hvis man kan nøjes med 5.2.4 kan forstærkeren godt klare det. Grunden til at jeg valgte en 7 kanals var dels fordi den var billigt til salg på DBA og så at det er rart at have nogle ekstra kanaler. Det er jo lige op over at ATMOS giver mulighed for 6 loft kanaler
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 19:39
Det er fandme blevet godt Jakob..!!

Redigeret af strecker - 04-December-2016 kl. 19:40
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 00:26
Ser godt ud Jakob. Dejligt at se mine gamle MK 150 sat ordentlig op :)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 07:03
Fedt setup!
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 09:14
Mange tak alle sammen, de MK 150 gør det fantastisk :)

Jeg oplever at lyse stemmer, vil skyde på omkring 2-3Khz har en tendens til at skære lidt i ørene. Min umiddelbare ide er at det kan være nogle refleksioner fra sidevæggen i højre side inden vinduet, samt i modsatte side. Hvad siger de kloge hoveder?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Jeg oplever at lyse stemmer, vil skyde på omkring 2-3Khz har en tendens til at skære lidt i ørene. Min umiddelbare ide er at det kan være nogle refleksioner fra sidevæggen i højre side inden vinduet, samt i modsatte side.

Overhovedet ikke utænkeligt. Tænk på, at det er et meget lille rum at spille meget højt i. Jeg har efterhånden bygget en del speakerbokse, og alle stemmens frekvensområder har sine udfordringer. Udover loftet og de to basstraps i hjørnerne (som i øvrigt ser lidt små ud - hvad er de lavet af?), har du så noget som helst på væggene? Hvor stort et mellemrum har du mellem lærred og højttalere?


Redigeret af jacobe - 05-December-2016 kl. 13:48
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 14:03
Hele væggen bag lærredet er beklædt med Rockfon industrial black. 

Bass traps er bygget efter de foreskrifter som findes her: http://www.customaudiodesigns.co.uk/basstrap-basic-design-principles.html

Jeg vil tro at jeg har cirka 5 cm imellem lærred og højtaller front. Lærredet er med black backing. 
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 14:07
Så er der sket lidt i biffen igen, jeg har derfor opdateret indlæg #1 med det nye udstyr. Som de fleste har set har jeg solgt lidt ud og ind er der istedet kommet følgende. 

MARANTZ 7703 
Atlantic Technology A2000 forstærker, så nu har jeg 2 af dem. Det er en 7 kanals forstærker på 2000 watt
2 stk 15" Earthquake Supernova DIY subs
1 stk Behring INUKE3000DSP forstærker til at drive subberne. 

Jeg har samtidig været igang med at hænge molton op, så nu er der molton i begge sider. Dette har primært haft det formål at mørklægge 100% og det har det gjort til UG. Udover det har det også hjulpet på de reflektioner som jeg havde i rummet, dette var en kærkommen sidegevinst. 

Efter sådan en opgradering er man nød til at kalibrere igen og endnu en gang var jeg så heldig at Strecker tilbød sin hjælp med at kalibrere. Nedenfor kan i se et billede af det endelige resultat. Behringer ampen er ikke verdens fedeste amp, hvorfor den blandt andet ruller af ved 20hz, det er sådan de har bygget ampen og det er not cool. I midt tilfælde dog,  går det nok da jeg har naboer at tænke på. 

På de nye Marantz har de skiftet til den nye Audyssey version hvor man bruger en app til at justere med efterfølgende. Generelt så var vi enige om at den gør det ganske OK, dog kan det på ingen måder stå alene og specielt i subområdet er man nød til at måle efter og manuelt justere delay ind for at få en flot kurve. Vi lavede ligeledes manuelle justeringer i DSP´en som er indbygget i sub amp. Vi prøvede at lave de samme justeringer direkte i Audyssey appen, men vi kunne ved efterfølgende kontrol målinger konstatere at de boost vi havde lavet i appen ikke slog igennem......virkelig sløjt. 

Nå, nok snak, her er kurven som vi endte med, den er vist med 1/6 smoothing. (Beklager billedkvaliteten, det er et screenshot som ellers kun vores mor kan lave det) 

En kæmpe tak til Strecker for endnu en gang at hjælpe til med at få det hele kalibreret ind.






Redigeret af JakobSkaarup - 14-August-2017 kl. 14:08
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 14:44
Tak for den melding! Jeg har endnu ikke købt app'en til min Marantz 7011, da Apple ikke godtog mit gamle Visakort med udløb 08 17
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 15:44
Appen er fin at have, det er lækkert og man kan mange fine ting i den. Men jeg er ikke imponeret at man kan hæve 60hz 4DB i appen, uploade det til receiveren og efterfølgende ikke kan måle nogen forskel overhovedet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Appen er fin at have, det er lækkert og man kan mange fine ting i den. Men jeg er ikke imponeret at man kan hæve 60hz 4DB i appen, uploade det til receiveren og efterfølgende ikke kan måle nogen forskel overhovedet.

Ja det lyder mystisk. Ved hvilken delefrekvens arbejder Sub?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu