recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transport og porto - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Transport og porto - erfaringer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 05:09
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Personligt er det værste for mig at få sendt pakker med Post Danmark. De nægter at omdele og påstår ingen var hjemme, selv når det er med omdeling, og så skal jeg 4 kilometer til et "posthus" i et indkøbscenter, som jeg ellers aldrig har noget at gøre i, selvom der er et andet "posthus" ca. 300 m væk.


Den kender jeg godt! København er inddelt i distrikter og kikke jeg ud f vinduet og lidt rundt om hjørnet, ca. 150 meter i alt, så kan jeg se den Føtex jeg køber ind i, men der kommer mine pakker ikke!
De kommer hos Mustafa 500 meter væk. OK det er ikke langt og det er altid rart at høre Mustafa sige Hej Mikal du sitte ned jeg finde din pakke. Nej ID bruge vi ikke, du kende mig, jeg kende dig.

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Modsat det kan jeg få pakker med GLS og Bring i pakkeshops, der ligeledes kun er de der 300 m væk. At Elgiganten så har bungled i stor stil med nogle bestillinger på det seneste, kan jeg ikke klandre hverken GLS eller Bring for.

Skulle jeg selv sende noget ville det muligvis være via Gul og Gratis' G-Porto ordning, som desværre også bruger Post Danmark, eller via GLS/DBA kombinationen.


Kikker jeg til den anden side kan jeg se ElGiganten, 70 meter væk. Er jeg ikke hjemme/vågen når pakken kommer kl. 5.00 (om morgnen!), skal jeg hente den 1½ km væk. På vejen ind til GLS shoppen passerer jeg 4 andre GLS shopper....

Køber jeg varer fra butikker vælger jeg altid en lokal GLS/Bring/PostDK shop (Phoneshop) 300 meter væk. De kan det hele, de har styr på det og det tager ingen tid - der er ingen kø (Meget modsat Føtex)

Når jeg selv sender pakker (og det gør jeg tit) så printer jeg labels og har billige papkasser fra iBob, og dem smider jeg så i Føtex. Det er så nemt, og de er ALTID fremme næste dag, hvis jeg smider dem før kl.17.00.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 07:20
De gange jeg har ventet længe på en levering, skyldes det sælger; ikke leverandøren.

Post Danmark fungerer fint. Vi har modtager flex, så pakken bliver bare stillet i skuret. Vi bor i et lille samfund, og er skuret af en eller anden årsag låst, bliver pakken afleveret hos mine forældre der bor tæt på. Det går nogle gange lidt galt, hvis det ikke er vores "normale" post der kommer forbi. Så ender pakken andre steder på grunden end det aftalte.

Pakker fra GLS skal typisk have en underskrift, men der er altid den samme mand der kører i vores område, så han kender mig og jeg har intet problem med at han afleverer det i postkassen, uden jeg skriver under. En gang i mellem ender det dog hos mine forældre, men det er ok,

Dem jeg har fået leveret tidligst med, er DAO365. Har brugt dem 2 gange og varen er blevet leveret lidt i 4 om morgenen, pakket ind i en lukket plastikpose.

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 08:30
Billig pakkeporto kan købes på www.guloggratis.dk. Som bruger kan man købe pakkelabels, fx 1kg for 39 kr og 20 kg for 99 kr. Det er med postDk, uden omdeling, men med T&T og forsikring. Omdeling koster 19 kr ekstra.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Billig pakkeporto kan købes på www.guloggratis.dk. Som bruger kan man købe pakkelabels, fx 1kg for 39 kr og 20 kg for 99 kr. Det er med postDk, uden omdeling, men med T&T og forsikring. Omdeling koster 19 kr ekstra.



Er de fremme dagen efter (til afhentning)?
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 14:10
Har de været i alle de tilfælde jeg har benyttet mig af Gporto.
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 02:46
Hvis der er nogen der kender gode transport-muligheder for størrer ting
eller mere skrøbelige ting - f.eks sende et tv i en privat handel på tværs af landet.
Så må i også gerne skive dem her i tråden.
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 11:13
Har fået fragtet et 50" TV to gange fra København til Vejle.

Expedit Aalborg a/s d. 19-20/1 - 2009. Pris 1125kr.
Tlf 98154711

Og det kunne gøres billigere!

Mogens fra Fyn med hans 3x34 varevogn d. 18/5 - 2010. Pris 700kr
Tlf 20141724


Redigeret af Kampus - 29-Januar-2016 kl. 11:54
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Post Danmark fungerer fint.


Hej.

Jeg har haft en god oplevelse med POST Danmark.

I oktober sidste år købte jeg en DVB-S2 USB enhed her inde.

Sælgeren printede selv en pakkelabel ud og sparede mig derved for 20 kr.
Pakken blev afleveret i Århus området torsdag morgen.

Og fredag kl 12:30 fik jeg både en mail og en SMS om at den var til afhentning i
min søsters Kvickly på Frederiksberg. Jeg havde adresseret den c/o så at jeg kunne hente den på vej til en fammilie fødselsdag.

Jeg havde før at jeg valgte forsendelses metode ringet til Post Danmark og fået en fin telefonisk vejledning.
Og fik bl a. at vide at hvis den blev sendt som pakke og ikke brev ville de kunne spore forsendelsen
undervejs hvis jeg ringede.

Hilsen Carsten.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu