recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB disk med wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB disk med wifi

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB disk med wifi
    Sendt: 17-Januar-2016 kl. 17:51
Jeg leder efter en USB disk som jeg kan bruge til mit tv.
Den skal sidde stationært og være en del af mit LAN. Således Jeg kan overføre data til den.
Jeg har en adata ae800 men den fungerer kun som sit eget netværk.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 19:25
tror ikke der er mange diske der kan tilgå andre netværk. hele humlen med at en usb-disk har netværk er jo at den har mulighed for at lave et hotspot så ipads, iphones og andre enheder kan tilgå den. ikke den anden vej rundt.
noget andet er - hvordan vil du lige indskrive adgangskoder og deslige på en usb-disk for at den kan tilgå dit netværk? du har jo absolut og aldeles ingen mulighed for at lave noget som helst indskrivning på den
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 19:48
Jeg har en Seagate wireless plus som netop kan anvendes i bilen så ungerne kan se film via den.
Den laver selv sit eget netværk som de så skal koble på. Men den kan også selv koble på et netværk så der er forbindelse til internettet igenem den (pass through). 
Så vidt så godt. Umiddelbart er der fra netværket som den kobler på (hjemmenetværket) ikke adgang til den med mindre man kobler sig på dens netværk. Og hvis man forbinder disken til USB så lukker den for netværket/wifi da den regner med at man vil overføre filer til den via USB.
Jeg ved ikke hvordan andre wireless HDD'er opfører sig.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 20:07
Det er det samme min adata allerede kan.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 23:43
Jeg har set mange diske men ingen af dem kan køre autonomt imens de benyttes som USB disk.
Det hænger sammen med måden USB protokollen virker på. Disken bliver igennem USB benyttet som en Direct Attached Device og det kræver exclusive access. Hvis noget forsøger at skrive samtidig med, så vil data blive ødelagt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

noget andet er - hvordan vil du lige indskrive adgangskoder og deslige på en usb-disk for at den kan tilgå dit netværk? du har jo absolut og aldeles ingen mulighed for at lave noget som helst indskrivning på den

Datafiler
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 06:03
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

  Den skal sidde stationært og være en del af mit LAN. Således Jeg kan overføre data til den.


Hej.

Jeg spekulerer på om en USB stik i din almindelige router ikke kan gøre det du vil?
Jeg ved ikke hvilken router du har, eller om den har tilslutning for en USB stik?

Men jeg har en ASUS router, hvor man kan sætte en USB stik til.
Og i sommerhuset har vi et Panasonic UHD TV. Da jeg testede det hjemme, fandt det selv Routeren og den tilhørende USB stik.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 18-Januar-2016 kl. 06:06
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

  Den skal sidde stationært og være en del af mit LAN. Således Jeg kan overføre data til den.


Hej.

Jeg spekulerer på om en USB stik i din almindelige router ikke kan gøre det du vil?
Jeg ved ikke hvilken router du har, eller om den har tilslutning for en USB stik?

Men jeg har en ASUS router, hvor man kan sætte en USB stik til.
Og i sommerhuset har vi et Panasonic UHD TV. Da jeg testede det hjemme, fandt det selv Routeren og den tilhørende USB stik.

Hilsen Carsten.



kan fornemme det ikke findes det jeg ønsker..

Jeg ville have usb disken koblet direkte på mit TV.. det skulle ikke være via wifi, men disken skulle tilgås via wifi.

Mit tv som er 3-4 år gammelt har wifi, men smart-platformen er ikke videre god. den kræver en plex server. Men selve USB tilslutning og afspilning der fra fungerer faktisk rigtig godt.

Så ville bare være smart hvis jeg ikke skulle pille disken af for at ligge film på, men kunne gøre det via LAN.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

  Jeg ville have usb disken koblet direkte på mit TV.. det skulle ikke være via wifi, men disken skulle tilgås via wifi.
Så ville bare være smart hvis jeg ikke skulle pille disken af for at ligge film på, men kunne gøre det via LAN.


Hej.

Hvorfor kan USB stiken ikke sidde i selve routeren?

Så kan TV'et tilgå den enten via WiFi eller et netværkskabel.

Hilsen Carsten.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

  Jeg ville have usb disken koblet direkte på mit TV.. det skulle ikke være via wifi, men disken skulle tilgås via wifi.
Så ville bare være smart hvis jeg ikke skulle pille disken af for at ligge film på, men kunne gøre det via LAN.


Hej.

Hvorfor kan USB stiken ikke sidde i selve routeren?

Så kan TV'et tilgå den enten via WiFi eller et netværkskabel.

Hilsen Carsten.

Kan den muligvis også, men har ingen router som tillader USB harddisk. og i tvivl om DLNA delen i mit TV understøtter andet end PLEX.

Kan du skrive til din USB stick på routeren direkte fra andre enheder, pcér  tablets? 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Kan du skrive til din USB stick på routeren direkte fra andre enheder, pcér  tablets? 


Jeg skriver og læser tit fra to forskellige PC'er til en USB stik i min router. Jeg har aldrig prøvet fra en tablet. Men det er der sikkert andre her på Recordere der har og som kan bekræfte det.

Hilsen Carsten.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 18:05
når man kobler en usb-disk på en router, bliver det automatisk til en NAS og dermed også alle de fordele en NAS har. i virkeligheden er det nok det mbm1 ønsker, men afhængig af tv'et og de filer han har, så er det ikke alt der kan afspilles. (fx lidt ældre sony-enheder der ikke kan afspille h264, men kun mpeg2. osv. hvis man køber en nas med mulighed for plex-server eller dlna (en synology -play model) så burde det kunne lade sig gøre uden det store. MEN der er godt nok også en prisforskel fra det han ønskede og det han vil komme til at betale.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu