recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min svigerfars Panasonic TX-P42 G20E har tabt de d
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min svigerfars Panasonic TX-P42 G20E har tabt de d

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JesperGS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperGS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min svigerfars Panasonic TX-P42 G20E har tabt de d
    Sendt: 21-Januar-2016 kl. 20:38
Min svigerfars Panasonic TX-P42 G20E har tabt de danske kanaler.

Han kører med DVBT og en loft antenne og har et Boxer TV2 kort. I går forsvandt alle kanalerne og han har haft det forbi sin radioforhandler som siger at der er gået et modul i stykker i den og at det vil koste 3.500,- kr. at lave. Men forhandleren kunne få tv'et til at vise alle de tyske kanaler uden problemer, men ikke de danske.

Umiddelbart lyder det noget usandsynligt for mig at en defekt kan ramme nogle kanaler, men ikke alle, hvad siger I?


Redigeret af JesperGS - 21-Januar-2016 kl. 20:39
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 22:07
Lyder mærkeligt! I de analoge dage var det VHF og UHF. I dag er det mux 1 - 6 så vidt jeg husker. Enten kan tuneren modtage alle mux eller ingen.

Anyway er det for dyrt at lave på TV'et.

Redigeret af Kampus - 21-Januar-2016 kl. 22:08
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 22:24

En ring der jo kan gøres, er at genindlæse kanalerne og se hvad der sker, derudover sikre sig at den antenne der modtager dansk TV er i orden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af JesperGS JesperGS skrev:

Han kører med DVBT og en loft antenne og har et Boxer TV2 kort. I går forsvandt alle kanalerne 
...
Men forhandleren kunne få tv'et til at vise alle de tyske kanaler uden problemer, men ikke de danske.

Umiddelbart lyder det noget usandsynligt for mig at en defekt kan ramme nogle kanaler, men ikke alle, hvad siger I?
Og du er helt sikker på det er alle danske der mangler, hvad med DR's kanaler?

Min tanke er om det er relateret til noget kortlæser problem til Boxer kanaler?

Det kan selvfølgelig være et tuner problem, meeeen ikke umiddelbart. Confused

P.S.: Hvis det er pris på reparation, er det billigere at købe en DVB-T2 tunerboks og koble på.

Mvh. JørgenT



Redigeret af JørgenT - 21-Januar-2016 kl. 22:44
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2016 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af JesperGS JesperGS skrev:

han har haft det forbi sin radioforhandler som siger at der er gået et modul i stykker i den og at det vil koste 3.500,- kr. at lave. Men forhandleren kunne få tv'et til at vise alle de tyske kanaler uden problemer, men ikke de danske.
Kan han få forhandler til at uddybe hvilket modul der skulle være defekt?

Mvh. JørgenT
Til top
JesperGS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperGS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 09:47
Tusind tak for svar. Jeg prøver om jeg kan telefonguide ham igennem en kanalsøgning og få et mere kvalificeret bud på hvilket modul der skulle være defekt. Og rigtig godt alternativ med en tunerboks! Har I nogen i vil anbefale til en ikke teknisk herre på 82.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 10:03
Køb et nyt TV til ham. Det vil blive op ad bakke, at han skal skifte tænde to enheder, skifte kanal på boxen og vol på TV.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 10:17
man kan vel få en tvboks der understøtter hdmi-cec vil jeg formode.. Så kan OP jo bare bede tv'et om at starte op på den hdmi port hvor tvboksen sidder på.

Til top
JesperGS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperGS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 10:21
Det finder han nu nok ud af, de har før haft både to og tre fjernbetjeninger. Jeg fik ham til at fjerne boxer kortet og det lykkedes os at lave en auto kanal søgning, men tilsyneladende var det kun de tyske gratis kanaler den finder ikke de danske som DR1, DR2 osv. Han mente at den var den boks man sætter bover kortet i som forhanderen havde dømt død.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 10:24

Det behøver den jo ikke at have, TVet kan sættes i Hotel mode.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 10:28
 
Oprindeligt skrevet af JesperGS JesperGS skrev:

Han mente at den var den boks man sætter bover kortet i som forhanderen havde dømt død.
Det er jo bare et CA modul, hvorfor når han siger det, blev der ikke prøvet med et andet.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

man kan vel få en tvboks der understøtter hdmi-cec vil jeg formode.. Så kan OP jo bare bede tv'et om at starte op på den hdmi port hvor tvboksen sidder på.


Det har de mest anvendte ikke.

tV'et har ikke Siri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu