recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hovedtelefoner skratter når nusses
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hovedtelefoner skratter når nusses

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hovedtelefoner skratter når nusses
    Sendt: 22-Januar-2016 kl. 06:39
Fin overskrift Clap

Har et par Jays One hovedtelefoner med fladledning som jeg egentlig er ret glade for - mit problem består i at hvis jeg drejer hovedet, rører ved ledningen, bevæger mig - så kan jeg høre det i hovedtelefonerne :(

Det er som om de går i svingninger - det er ikke højtaleren i hovedtelefonen den er gal med (ingen løse forbindelser)

Lidt ligesom hvis man kører en negl på et skrivebord - det er cirka den lyd

Er det fordi ledningerne er flade at de kan overføre vibrationerne til øret eller hvad sker der

(og vigtigere - hvordan slipper jeg af med det??)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 09:05
Det er et kendt fænomen og er meget forskellig fra hovedtelefon til hovedtelefon. Min erfaring er også at de flade ledninger har en større tendens til det.

Det kan til tider minimeres ved at køre kablet om bag øret, som det vises her:
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 15:58
Tak

Så må jeg ud og kigge efter nogle andre... Håbede man kunne gøre noget med fx silikone på ledningen :-)
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 23:59
Har du prøvet at smide kablet rundt om ørene? Jeg syntes det gør at man ikke føler at de er ved at falde ud og ikke trækker ned.. Shure har dem blandt mange..
Ellers kig over på Hoved-fi.dk






Redigeret af Henrik_s - 23-Januar-2016 kl. 00:00
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu