recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uskarp ved horisontale panoreringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uskarp ved horisontale panoreringer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Uskarp ved horisontale panoreringer
    Sendt: 23-Januar-2016 kl. 12:14
Jeg har bemærket en ting ved vores BenQ W1070+, nemlig at den virker til at være virkelig dårlig når billedet panorerer horisontalt. Det er ligemeget hvilken kilde eller materiale den viser. Billedet bliver uskarpt, nærmest hakkende, og det generer ligefrem øjnene. Er dette normalt?? Er budget-projektorer bare ikke bedre, eller er det noget man kan tweake sig bort fra?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 13:04
Tjek at afspiller viser 24 fps. Og hvis signalet går gennem reciever, at den ikke piller ved signalet. Evt sæt den til Pure Direct.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 13:34
Kun lyd går igennem receiver, og jeg er ganske sikker på at der altid står "24"oppe i hjørnet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 17:33
Jeg har samme 'problem' med min w6000. har opgivet at gøre noget ved det. venter på min nabo får bygget hans bio færdig så jeg kan se om andre PJ's gør det samme.. :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 08:33
Det er ved at drive mig til vanvid. Vi så Ant-Man i går og jeg lagde konstant mærke til det!
Nu har jeg Googlet lidt, og i denne anmeldelse fra avforums.com står der:

"As mentioned, motion handling is a strength of DLP and as a result the W1070+ delivered a great performance with smooth and judder free movement and no smearing, blurring or loss of detail on pans. As you might expect, 24p content in particular had both great detail and lovely smooth motion."

Det har min så bare ikke!! Er der virkelig intet man kan gøre, evt. noget som skal slåes til/fra i indstillinger, som jeg har overset??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Det har min så bare ikke!! Er der virkelig intet man kan gøre, evt. noget som skal slåes til/fra i indstillinger, som jeg har overset??
Har aldrig brugt projektor, men er det ikke snarere din afspiller der har et problem?

Jeg har selv problem med den PC jeg bruger på mit soveværelse TV, billedet "wobler" ved horisontale bevægelser. Og det på almindelig 720p TV udsendelser.
Er ret sikker på det er grafikkort der er for ringe, for stue PC har ikke problemet med samme model TV.

Mvh. JørgenT
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 09:26
Er der noget gratis materiale man kan teste med?
Har ikke oplevet det på min 1080st
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 20:11
Jeg kom lige i tanker om denne tråd, og tænkte at jeg ville opdatere eftersom jeg nu ved hvad problemet er ...

http://www.projectorcentral.com/judder_24p.htm

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 20:43
Lader til linket er forholdsvis dødt Disapprove
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 22:16
Så må du sgu lige prøve igen, virker fint her :)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 22:21
Det virker fint for mig Smile
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Så må du sgu lige prøve igen, virker fint her :)


Osse her nu
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu