recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste router til stort hus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste router til stort hus?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
danebull Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Sted: NA
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danebull Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste router til stort hus?
    Sendt: 24-Januar-2016 kl. 09:17
Hej

Jeg skal ha' et nyt router til mit hus og vil gerne hører andres erfaringer. Har et hus på 220 kvm, hvor halvdelen er et gammelt murmesterhus fra 1913 og altså med 1. sal på. Nogle gode råd til en router med god range og god performance med mobil telefoner og tablets som de primære klienter, hvor der blandt andet skal streames netflix? 

MVH

Torben
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 09:49
Har du overvejet en løsning hvor routeren og Access Pointet ikke er i samme boks, men eventuelt en dedikeret router og en til flere APer der er placeret korrekt (kræver midlertidig opsætning og derefter udførsel af signal dækning og styrke målinger)?
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 18:30
Hvis prisen ikke er problem, så kig evt. på ASUS RT-AC87U (1499,- hos Power.dk)
eller ASUS RT-AC68U (1199,- hos Power)
 
Eller et skridt op og snuppe en NetGear Nighthawk X6 (R8000) (1945,- hos Power.dk).
En tri-band router med stor rækkevidde og høje stabile hastigheder.  
 
Alle 3 har fået meget ros rundt på nettet i div. test/reviews. Nemme at sætte op, god brugerflade o.m.a.
Overvejer selv hvilken én af de 3, jeg skal anskaffe mig. Kan ik' rigtig beslutte mig. Smile
Bli'r nok i næste uge, inden vi får endnu mere knald på vores forbindelse (fra 30/30 -> 120/120)


Redigeret af Roland - 24-Januar-2016 kl. 18:39
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
danebull Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Sted: NA
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danebull Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 19:02
Tak. Det var præcist de to ASUS router jeg primært tænker på. Måske mest til AC68U, men kunne også godt gå efter AC87U og så sætte et forlænger SMA kabel på den ene antenne og få den antenne op på første salen. Nogle der har brugt dette til at udvide rækkeviden?

Men præcist i det prisleje jeg overveje. 1000 til 1500
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 19:21
Tjek evt først hvor meget signalstyrke, at du mister pr meter sma-kabel. Jeg læste et sted at det vist var ret meget.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
danebull Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Sted: NA
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danebull Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 11:32
Gik med en ASUS RT-AC68U og indtil videre glad for valget. God rækkevide og ikke mindst en rigtig god konfiguration brugergrænseflade og dækning på første sal er også god som har været lidt udfordringen med andre router jeg har prøvet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 22:51
Når man snakker rækkevidde på netværk glemmer man tit at signalet går begge veje.

Selvom din router sender kraftigt er det ikke sikkert dine enheder gør.

Derfor kan det godt betale sig med flere access point.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 10:18
Mufti > Præcis. Bedste router til stort hus = flere..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu