recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar: Sonos vs. Bose vs. Yamaha
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar: Sonos vs. Bose vs. Yamaha

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperaaroee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar: Sonos vs. Bose vs. Yamaha
    Sendt: 24-Januar-2016 kl. 14:41
Hej,

Jeg har solgt mine Elac FS 247 gulv højtalere da der ikke er plads til traditionelle højtalere i den nye lejlighed min kæreste og jeg flytter i.

Istedet skal vi have en Soundbar, jeg har kigget lidt rundt og fundet følgende:
  • Sonos Playbar + sub (~12.000)
  • Bose Cinemate 130 (~14.000)
  • Yamaha YSP 5600 (~13.500)(~16.500 inkl. sub)
Jeg er endeligt ret godt tilfreds med lydbilledet som Sonos kan give, men syntes den til tider lyder lidt mudret og ikke nær så klar som Bose Cinemate gør. Yamaha YSP 5600 har jeg ikke fundet et sted jeg kan høre endnu og den er dyr, men potentielt også markant bedre end de 2 andre.

Har i nogle kommentarer til de 3? eller eventuelt alternativer?? :)

Den skal primært bruges til film/tv/spil.


Redigeret af kasperaaroee - 24-Januar-2016 kl. 14:46
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 15:32
B&w panorama er jo altid den lækreste:). Smagssag naturligvis og ikke smart Soundgarden som de andre er det, uden ekstern tilslutning. Men lige nu er der en på dba til 5500. På med en sub, så er du kørende for bare 10.000. Designmæssigt syntes jeg panorama er ALLE overlegen.
Et rigtig godt lydbillede der dog ikke give den vilde surround-anlæg lyd, men et dejligt bredt klart lydbillede i front.
Hvis jeg søgte til film, havde jeg nok taget den Yamaha - den skal være ret vild til film
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 16:30
Er selv Sonos bruger så mit råd er farvet.

Du skal vælge Sonos hvis du har planer om mere streamning.

Men lyt og vælg efter din smag.

Har selv playbar. Og kan ikke genkende din oplevelse. Min lyder flot og klar
Til top
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperaaroee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

B&w panorama er jo altid den lækreste:). Smagssag naturligvis og ikke smart Soundgarden som de andre er det, uden ekstern tilslutning. Men lige nu er der en på dba til 5500. På med en sub, så er du kørende for bare 10.000. Designmæssigt syntes jeg panorama er ALLE overlegen.
Et rigtig godt lydbillede der dog ikke give den vilde surround-anlæg lyd, men et dejligt bredt klart lydbillede i front.
Hvis jeg søgte til film, havde jeg nok taget den Yamaha - den skal være ret vild til film

Designet på den er også super flot! uden tvivl. Men når den primært skal bruges til film/tv så er jeg ikke sikker på den er et match. Men kunne være jeg skulle høre den, for det sgu en skarp pris! hvilken sub tænkte du? :)

Redigeret af kasperaaroee - 24-Januar-2016 kl. 17:55
Til top
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperaaroee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Er selv Sonos bruger så mit råd er farvet.

Du skal vælge Sonos hvis du har planer om mere streamning.

Men lyt og vælg efter din smag.

Har selv playbar. Og kan ikke genkende din oplevelse. Min lyder flot og klar

Det hænger måske sammen med at jeg stadigvæk har lyden fra min gamle højtalere klart i hukommelsen og de havde en fantastisk diskant, jeg bør selvfølgeligt ikke sammenligne men det er svært at lade være :) 
Jeg har selv 2 Play 1'ere som jeg er rigtigt glad for, de spiller super godt og det ville selvfølgeligt give god mening at kører videre i samme retning. Jeg syntes bare Sonos Playbar+sub løber op i en prisklasse hvor de er ude mod nogle af de tunge drenge. Så kunne være sjovt at se/høre hvad der er af alternativer. 
Jeg var SÅ tæt på at købe et sæt da jeg var i Elmutanten idag, kom dog derfra uden - er nød til at høre konkurenterne først :)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 18:12
Som film soundbar syntes jeg B&w var noget federe end Sonos. Bestemt. Jeg foretrak den da også alene, selvom jeg for samme penge kunne få Sonos OG subben dertil.
En B&w pv1 er et flot match dertil. Men ikke det "bedste". Den skal du dog finde brugt for at ramme de ca 10.000kr.
Men performance mæssigt, så får du så meget mere med Svs.
Min løsning til dig er;):
Panorama på dba
En Svs sb1000 og dspeaker Antimode hos avconnection.
Så er du ca på 10.000. Husker ikke lige prisen på sb1000.
Den dspeaker Antimode gør at du kan crossover noget højere på subwooferen hvilket vil klæde din soundbar betragteligt.
Sb1000 fås i hvid og sort. Jeg har selv en Svs og de er bang for the money
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 18:15
Ser lige sb1000 står til 5000kr i højglans. Antimode til2200kr.
Dog er avconnection flinke til at give lidt rabatter.
Skær 500kr af soundbaren og måske du kan ramme 500kr rabat hos av så er du lige over 11.000kr måske de giver mere av i virkeligheden. Tror sgu jeg fik 1000kr ved køb af sub og Antimode
Til top
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperaaroee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Ser lige sb1000 står til 5000kr i højglans. Antimode til2200kr.
Dog er avconnection flinke til at give lidt rabatter.
Skær 500kr af soundbaren og måske du kan ramme 500kr rabat hos av så er du lige over 11.000kr måske de giver mere av i virkeligheden. Tror sgu jeg fik 1000kr ved køb af sub og Antimode

Giver Antimode virkeligt så vild at det kan betale sig at smide omkring 2000 efter den? ud fra teksten på deres side lyder den til at være ret imponerende - kunne frygte at det kun er noget man høre hvis man er lidt af en audiophile :) og hvad vil det sige at man kan "crossover noget højere?" 

Jeg tænker jeg tager et smut i HiFi-klubben efter arbejde og giver B&W et lyt :)

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 09:46
Jeg ser bestemt ikke mig selv som audiofil, men nysgerrig:).
Jeg købte den fordi jeg kunne returnere den. Jeg blev dog så begejstret at den blev. Den har givet mig en tør og hurtig bas.
Ingen raslen eller rysten, men men rene brag og bulder fra den. Jeg ved ikke lige hvilke toner det er den har pillet ved, men kan konstatere at jeg ingen rungen har. Der er en on/OFF knappe på, så man nemt kan høre forskellen, hvis man er i tvivl om dens evner.
At kunne sætte crossover højere er egentlig bare hvor bassen stopper/tager over. Panorama soundbaren har en indbygget crossover på 80hz, dvs den sender toner herunder til subwooferen.
Men på subwooferen kan man vælge om soundbaren eller subwooferen selv skal sætte crossover. Men da en soundbar ikke har de største enheder, kan en subwoofer være rigtig godt at have til at hjælpe ihvertfald op til 120hz.
Normalt vil en subwooferen kunne lokaliseres på lyden ved crossover over 80, men med en Antimode kan du gå længere op, fordi den skærer noget af de toner der får et boost pga lytterummet. Antimode siger selv 120hz, kan forsøges, men med mine satellitter, så er 120hz lokaliserbar med subben.
Om ikke andet kan den returneres jo:).
Jeg vil dog aldrig selv undværer den
Til top
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperaaroee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg ser bestemt ikke mig selv som audiofil, men nysgerrig:).
Jeg købte den fordi jeg kunne returnere den. Jeg blev dog så begejstret at den blev. Den har givet mig en tør og hurtig bas.
Ingen raslen eller rysten, men men rene brag og bulder fra den. Jeg ved ikke lige hvilke toner det er den har pillet ved, men kan konstatere at jeg ingen rungen har. Der er en on/OFF knappe på, så man nemt kan høre forskellen, hvis man er i tvivl om dens evner.
At kunne sætte crossover højere er egentlig bare hvor bassen stopper/tager over. Panorama soundbaren har en indbygget crossover på 80hz, dvs den sender toner herunder til subwooferen.
Men på subwooferen kan man vælge om soundbaren eller subwooferen selv skal sætte crossover. Men da en soundbar ikke har de største enheder, kan en subwoofer være rigtig godt at have til at hjælpe ihvertfald op til 120hz.
Normalt vil en subwooferen kunne lokaliseres på lyden ved crossover over 80, men med en Antimode kan du gå længere op, fordi den skærer noget af de toner der får et boost pga lytterummet. Antimode siger selv 120hz, kan forsøges, men med mine satellitter, så er 120hz lokaliserbar med subben.
Om ikke andet kan den returneres jo:).
Jeg vil dog aldrig selv undværer den

God forklaring! lyder til at jeg selv kunne have brugt sådan en da jeg havde et 5.1 setup :) Hvis jeg ender med et setup med en kablet subwoofer så skal den helt sikkert prøves af! mange tak for hjælpen.


Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 11:54
Har selv sonos playbar og sub. (skal lige siges jeg kommer ikke fra dyrt fint hifi) men jeg er mere end tilfreds med lyden og bassen fra sonos. Bassen kan virkelig få billeder til at ryste på væggen :) 

.Tit og ofte så sætter jeg filmen på pause, da det lyder som om der er nogen ved døren. Hvor man så finder ud af det er soundbaren der leverer lyden. Jeg har aldrig selv været foretaler for soundbars, jeg vil dog os helst have et 5.1 system. Men tror nu ikke jeg skiller mig af med mit sonos.
Til top
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperaaroee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Har selv sonos playbar og sub. (skal lige siges jeg kommer ikke fra dyrt fint hifi) men jeg er mere end tilfreds med lyden og bassen fra sonos. Bassen kan virkelig få billeder til at ryste på væggen :) 

.Tit og ofte så sætter jeg filmen på pause, da det lyder som om der er nogen ved døren. Hvor man så finder ud af det er soundbaren der leverer lyden. Jeg har aldrig selv været foretaler for soundbars, jeg vil dog os helst have et 5.1 system. Men tror nu ikke jeg skiller mig af med mit sonos.

5.1 er også lækkert, det fylder bare hurtigt meget :) jeg har heller ikke før været meget for dem, men efter at have hørt Sonos Playbar og Bose Cinemate 130 så har jeg fået et lidt andet indtryk af dem :)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu