recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clean install win 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Clean install win 10

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Clean install win 10
    Sendt: 25-Januar-2016 kl. 17:01
Jeg har købt mig en brugt laptop, som er født med win 8 og her man så fået gratis win 10.
Da jeg ikke har haft pc i 10 år, vil jeg lige forhøre mig om procedure inden jeg kaster mig ud i det
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 17:25
1. installer win10 via alm upgrade.
2. hent win10 iso
3. lav win10 usb nøgle via et eller andet værktøj (søg her i forummet, der har været en mia tråde om det efterhånden)
4. slet hdd - gerne hele partitionen
5. installer win10 forfra. - så er den præaktiveret på maskinen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 17:53
Computeren står lige nu med win 10 installeret, men er født med win 8.1. , så proceduren starter ved win iso?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 19:49
Du kan bare hente toolet her:

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Så kan du selv vælge om du vil lave en ISO eller e USB.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 20:31
Bromberg5 - du burde nok selv være i stand til at finde ud af hvor du skal starte så - de 5 punkter er fuldkommen universelle.
PerW har angivet hvor du henter win10.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2016 kl. 21:08
Hvis du bare vil have en ren Windows 10, så skal du gå ind her:
Indstillinger > Opdatering og sikkerhed > Nulstil denne pc > Introduktion

der kan du vælge om du vil beholde de filer der er på eller slette alt (og med slette alt, menes at den starter op i win 10 som om den kom fra fabrikken.)
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 09:53
ja i windows 8 og 10 er det særdeles nemt at lave en clean install, du vælger bare at nulstille/reset pc og ikke gemme filer - så er det en fuldstændig ren installation.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 10:13
Jeg gjorde netop som forslået, et reset hvor den blev opsat som ny.

Men jeg vil lave mig en ren installering af hele computeren, men det bliver en anden dag.
Jeg kan forstå at når man har opgraderet fra win 8.1 til 10, så er windows digitalt verificeret og derfor kan jeg bare hente en iso win 10 og installere fra denne
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg gjorde netop som forslået, et reset hvor den blev opsat som ny.

Men jeg vil lave mig en ren installering af hele computeren, men det bliver en anden dag.
Jeg kan forstå at når man har opgraderet fra win 8.1 til 10, så er windows digitalt verificeret og derfor kan jeg bare hente en iso win 10 og installere fra denne

Det er nemlig korrektWink
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 12:21
I følge denne:
https://blogs.windows.com/windowsexperience/2015/10/12/announcing-windows-10-insider-preview-build-10565/

Så skulle det være muligt at lave en clean installation og indtaste produkct key fra Windows 7/8/8.1.

Så er det ikke nødvendigt først at opgraderer til Windows 10 først.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg gjorde netop som forslået, et reset hvor den blev opsat som ny.

Men jeg vil lave mig en ren installering af hele computeren, men det bliver en anden dag.
Jeg kan forstå at når man har opgraderet fra win 8.1 til 10, så er windows digitalt verificeret og derfor kan jeg bare hente en iso win 10 og installere fra denne



jeg forstår ikke rigtig hvad det er du vil? Hvis du laver et reset hvor du sletter filerne, er det jo netop det samme som en ren installering.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg gjorde netop som forslået, et reset hvor den blev opsat som ny.

Men jeg vil lave mig en ren installering af hele computeren, men det bliver en anden dag.
Jeg kan forstå at når man har opgraderet fra win 8.1 til 10, så er windows digitalt verificeret og derfor kan jeg bare hente en iso win 10 og installere fra denne



jeg forstår ikke rigtig hvad det er du vil? Hvis du laver et reset hvor du sletter filerne, er det jo netop det samme som en ren installering.

Det har jeg så oplevet at det er var.
Det blev først, da jeg bootede fra USB og nedlagde den gamle partition, oprettede en ny partition.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu