recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 12:17
Kunne ikke være mere enig ... :-)

/Kim
Til top
Harpo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harpo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 13:53
Jeg har et tilsvarende problem med min Panasonic-optager: kan ikke optage mine ekstrakanaler fra YouSee, selv om jeg har deres CAM-moduler (CI+) med 2 kort, der ellers begge viser kanalerne. Jeg har skrevet til YouSees support omkring problemet og har fået dette svar:

"Vi kan ikke garantere at ekstrakanalerne kan optages på udstyr, som vi ikke udbyder.
Vores udstyr er lavet til at kunne snakke sammen, men det er din panasonic boks højest sandsynligt ikke."

Jeg synes ærlig talt, at det er særdeles uforskammet at behandle kunderne på denne måde. Dette har jo intet med min optager at gøre men skyldes så vidt jeg kan se udelukkende, at YouSee ikke vil tilbyde kunderne at kunne optage kanalerne via deres CI+-moduler.

Carsten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:14

Man kunne mistænke deres overgang til at kun sælge + moduler, netop gøres for at forhindre brug af andet, og af dem ukontrolleret udstyr, for at det kun kan gøres på deres som er et lukket system. Der er dog andre optagere der er lige så lukket, som der også er problemer med, det er Panasonic ikke, da der kan optages på BD/DVD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Harpo Harpo skrev:

Jeg har et tilsvarende problem med min Panasonic-optager: kan ikke optage mine ekstrakanaler fra YouSee, selv om jeg har deres CAM-moduler (CI+) med 2 kort, der ellers begge viser kanalerne. Jeg har skrevet til YouSees support omkring problemet og har fået dette svar:

"Vi kan ikke garantere at ekstrakanalerne kan optages på udstyr, som vi ikke udbyder.
Vores udstyr er lavet til at kunne snakke sammen, men det er din panasonic boks højest sandsynligt ikke."

Jeg synes ærlig talt, at det er særdeles uforskammet at behandle kunderne på denne måde. Dette har jo intet med min optager at gøre men skyldes så vidt jeg kan se udelukkende, at YouSee ikke vil tilbyde kunderne at kunne optage kanalerne via deres CI+-moduler.

Carsten

Som tidligere nævnt: Brug et modul uden + og dit problem er løst.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Harpo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harpo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:44
Citér Som tidligere nævnt: Brug et modul uden + og dit problem er løst.


Det ville være skønt, men min Panasonic-forhandler siger, at jeg så ikke kan være sikker på overhovedet at kunne se mine ekstrakanaler fremover.

Carsten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:47

Det kan jo så komme dertil, men indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Harpo Harpo skrev:

Citér Som tidligere nævnt: Brug et modul uden + og dit problem er løst.


Det ville være skønt, men min Panasonic-forhandler siger, at jeg så ikke kan være sikker på overhovedet at kunne se mine ekstrakanaler fremover.

Carsten

Han vrøvler, men hvis du tror på ham kan du jo blot beholde dit CI+ modul som reserve.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:29
Har du prøvet at bytte rundt på de to kort - det virkede for mig, men hensyn til problemer med at optage ..

/Kim
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kan jo så komme dertil, men indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.

Undrer mig så over at det ikke virker med et modul som angiveligt kan køre både CI og CI+ - nogen som kan forklarer det ??

/Kim
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kan jo så komme dertil, men indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.

Undrer mig så over at det ikke virker med et modul som angiveligt kan køre både CI og CI+ - nogen som kan forklarer det ??

/Kim
 
Alle CI+ moduler kan også køre CI, men ikke omvendt. Det må ikke være et modul der kan køre CI+.
CI+ er noget film- og reklameindustrien står bag for at begrænse muligheden for at optage samt for ikke at kunne spole/springe forbi reklameblokke i optagelser. Hvis du læser på tyske fora vil du se i hundredevis af tråde der omhandler dette forbrugerfjendske tiltag.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kan jo så komme dertil, men indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.

Undrer mig så over at det ikke virker med et modul som angiveligt kan køre både CI og CI+ - nogen som kan forklarer det ??

/Kim
 
Alle CI+ moduler kan også køre CI, men ikke omvendt. Det må ikke være et modul der kan køre CI+.
CI+ er noget film- og reklameindustrien står bag for at begrænse muligheden for at optage samt for ikke at kunne spole/springe forbi reklameblokke i optagelser. Hvis du læser på tyske fora vil du se i hundredevis af tråde der omhandler dette forbrugerfjendske tiltag.
 
Flemming

OK, så lærte jeg også noget nyt idag  .. - jeg undrede mig bare over at det kunne køre med begge ...

En anden ting som undrer mig er argumentet fra YouSee om at deres produkter kun er testet til at køre med YouSee produkter - så vidt jeg ved, bruge YouSee's boxe da ikke indstiksmodul, så hvorfor skrive på mit, at det er garanteret til at virke YouSee signal ...  

Måske er det på tide at tage fat i kundeservice og se hvad de siger, men har ikke de store forhåbninger ..

/Kim
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:


Måske er det på tide at tage fat i kundeservice og se hvad de siger, men har ikke de store forhåbninger ..

/Kim

Det kan du godt opgive. Som nævnt ovenfor har jeg prøvet med Stofa uden held. Det er ikke TV udbyderne der styrer det. De smækker bare hælene sammen og makker ret.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu