recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad kan mærke uoriginale ladekabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad kan mærke uoriginale ladekabler

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad kan mærke uoriginale ladekabler
    Sendt: 31-Januar-2016 kl. 19:52
Har nu brugt et 30 cm ladekabel i 14 dg, og så kommer der en meddelelse at kablet ikke virker fordi det er uoriginalt. Hvordan ved den det?
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 19:54
Der sidder såmænd en chip i kablet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 19:55
Fordi der i ladestikket er indbygget en chip, som iPad'en godkender.

Min kones iPhone 5c brokker sig også over sådanne kabler.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 21:12
Ja. De forstår at holde fast i deres lukkede økosystem.

Hvis du køber kabler til Apple skal de være mfi certificeret.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 21:19
Ok, den brokkede sig ikke da jeg tog det ud og satte det i igen. Synes bedre om korte kabler til ladning, så der ikke blir kabelrod i min ladeskuffe.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 06:40
Sådan er det med uorginale kabler.
De lader stadig hos mig. Men kommer af og til med advarsel.

Har også uorginale pga længde og farven ( sort )
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 07:15
Som jeg skrev kan man godt købe uoriginale der ikke kommer med advarsel.

De skal bare være mfi certificeret.

https://www.av-cables.dk/Lightning-USB-kabel/yellowknife-mfi-godkendt-lightning-kabel-hvid-1-m.html
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 09:08
Men ikke i 30 cm længde?
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 10:19
Den her roder da ikke ret meget :)

Lighting

Redigeret af Kallespears - 01-Februar-2016 kl. 10:20
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Den her roder da ikke ret meget :)

Lighting

Lige kort nok, og ikke mfi godkendt.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 10:42
Den her er Made For Iphone.

http://www.mytrendyphone.dk/shop/griffin-usb-lightning-116082p.html

Verbatim har et på 30 cm. Jeg kunne kun finde det til 400,- plus. Måske lidt dyrt.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 10:51
Har også købt kopi-kabler til børnenes iPad, da de lorte-kabler som Apple leverer med i snit holder 1 år. Vores skole mener at vi selv skal betale for nye kabler, på trods af at det er skole-iPads (ja, vi har en til hvert af de store børn).

Vores 3. barn skal heldigvis først starte i skole om 2 ½ år :)

En hurtig udregning på det originale kabel (http://www.apple.com/dk/shop/product/MD818ZM/A/lightning-til-usb-kabel?fnode=91) siger at 3 børn skal gå i skole i 10 år, 3 x 10 x 159 kr = 4.770 kr. Bare i kabler...

Nåh, men det ene uoriginale kabel som vi har brugt i 2 mdr. begyndte iPad'en forgårs at brokke sig over, men det andet virker fint endnu.

Det er lige præcis ovenstående der gør at jeg afskyr Apple og alt hvad de laver. Kontrol, kontrol, kontrol, penge, penge, penge.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu