recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fiber - mangler kabelboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiber - mangler kabelboks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian Bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian Bang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fiber - mangler kabelboks
    Sendt: 02-Februar-2016 kl. 13:15
Hej. I håndværkerkaos er en lille boks til vores fibernet forsvundet. Der er tale en en lille hvid dåse på ca. 8x8 cm hvor lyskablet løber ind og samles i grønt stik der samler de to ledere i kablet til ét. Herfra linkes med et kort blåt og hvidt kabel til en ny hvid boks med diverse blinkende lamper inden signalet sendes videre til routeren.
Boksen er således ikke andet end et stik med hus på. Men TDC vil have +1.000 kr for at komme med sådan en.
Findes der et sted jeg kan købe sådan en?
Vh CHR
Det er boksen til venstre, der mangles.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 13:58
For mig ligner det bare en termineringsboks til single mode duplex som sikkert er splejset på indskydningskablet med pigtales.

Fiber patch kablet fra den manglende boks er single mode simplex bidirectional (bidi) med LC/APC til SC/UPC stik.

Den anden fiber tråd bliver angiveligt ikke anvendt (fremtidssikring), eller er dedikeret til TV frekvenser.


Har du stadig "internet kablet" hængende ud af væggen?

Hvis det er tilfældet, hvordan har du så tænkt dig at terminere det til en evt. ny boks?


Hvis jeg har ret i min antagelse at det bare er en termineringsboks, så kan en alternativ løsning være at sætte et SC/UPC stik direkte på "internet kablet" og sætte den direkte i boks #2 eller direkte i en router hvis du har en med SFF port og har den korrekte SFP transceiver.
Til top
Christian Bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian Bang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:12
Hej. Tak for svar. Jeg tror din antagelse er korrekt - der er blot tale om en simpel samleboks, der fungerer som overgang fra et kabel til et andet. Har vedhæftet billede af indmad.
Er der behov for tekniker, når alt blot er taget ned af væggen for nu at blive sat op igen?
Hvor går jeg hen og køber det jeg mangler?
Vh CHR
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:37
Hvis kablet forsat sidder forbundet til stikket, så har du ikke behov for en teleteknikker/elektriker med speciale i fiber.

Vær forsigtig med ikke at få bukket fiber kablerne, hvis de bliver bukket for meget knækker kernen og så er det slut med det kabel.

Du har behov for en termineringsboks som er magen til TDC's, de fleste af den type produkter bliver som regel solgt B2B.
Står der noget på den den af huset du har tilbage, som kunne være navnet på producenten?
Til top
Christian Bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian Bang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 14:50
Hmm det jeg har siger Raycore men jeg kan ikke finde præcist det produkt på deres side: http://www.raycore.se/?page_id=1268. Den her ligner.
Findes der en butik med den slags på lager for private?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:26
Hvis jeg var dig, så vil jeg skrive en venlig mail til RayCore og forklare situationen (nævn ikke TDC), det kan være at der er en i den anden ende som som forbarmer sig og vil sende/sælge dig det du mangler biligt.

Jeg kender ikke nogle butik som sælger den type udstyr til private, der er heller ikke rigtigt marked for det, da det er udstyr ISPer anvender når de laver en installation.
Til top
Christian Bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian Bang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:39
Tak for råd og svar!
Til top
zerocool1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zerocool1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 10:36
http://www.ebay.co.uk/itm/White-Plastic-Case-2-Holes-Fiber-Optic-Cable-Terminal-Box-/361358736830?hash=item5422a8bdbe:g:E1QAAOSwpzdWrFx~
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu