recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bananstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bananstik

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Tak for svarene.
Jeg vil prøve at fine nogen i en dansk butik til en 15/ 20 kr  pr stk,. Nogle som skal skrues på.
Jeg har ikke så meget forstand på at handle på Ebay.
Mvh



Det skal du ikke være nervøs for. Når jeg kan finde ud af det, kan du også. Der er mange penge sparet!
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:14
I stedet for at købe til overpriser eller med kæmpelang leveringstid, så var det måske en ide at kigge her:


De leverer ofte fra dag til dag på hverdage, og deres fragtpriser er meget fair.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:15
Det du kalder Jord/kikkert kalder jeg Jord/kæde og det var da der jeg trykkede og den skrev [URL] eller sådan noget.

Redigeret af BlueFox - 06-Februar-2016 kl. 20:15
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:26
ja du har helt ret Jord/Kæde Embarrassed klik på se først og vent til du ser siden i vinduet før du går videre..
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

ja du har helt ret Jord/Kæde Embarrassed klik på se først og vent til du ser siden i vinduet før du går videre..


Thanks!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:38
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

hvis du derimod ikke har noget imod at lodde og varme på lidt krympeplast

Stik guld 4mm HAN  koster 7 kr. pr stk. bruger dem selv og de virker helt perfekt, fylder næsten ikke noget bag forstærkeren en stor fordel hvis dit møbel ikke er særligt dybt

Hvordan er det at lodde på?
Umiddelbart ser der ikke til at være ret meget "lodde-flade" på stikket?

Jeg har tidligere brugt denne type, som principielt er det samme:

Jeg skal bruge nogle nye til et lille projekt, og dem du linker til er lidt nemmere at få fat på Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 21:10
Ja, jeg bruger dem selv, et par stykker gik i stykker, fordi skruer og gevind ikke er 100% i orden på alle dem jeg købte.

Men jeg er vældig tilfreds med dem, ikke mindst fordi de holder utroligt godt fast i både kabel og højttaler.

Kig på konstruktionen af "fjederen". Den har en mangebenet "fjeder" rundt om pinden. Kigger du på nogen ar de andre, er det kun 4 "fjedre", der er foldet ned fra toppen af. De holder ikke nært så godt.
Disse er af den knapt så gode type
http://www.ebay.de/itm/4-x-Bananenstecker-Bananen-Stecker-Bananas-24K-vergoldet-f-Lautsprecher-Kabel-/291275955822?hash=item43d1665e6e:g:Tt8AAOSwEetV-6lD

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

hvis du derimod ikke har noget imod at lodde og varme på lidt krympeplast

Stik guld 4mm HAN  koster 7 kr. pr stk. bruger dem selv og de virker helt perfekt, fylder næsten ikke noget bag forstærkeren en stor fordel hvis dit møbel ikke er særligt dybt

Hvordan er det at lodde på?
Umiddelbart ser der ikke til at være ret meget "lodde-flade" på stikket?

Jeg har tidligere brugt denne type, som principielt er det samme:

Jeg skal bruge nogle nye til et lille projekt, og dem du linker til er lidt nemmere at få fat på Wink
De er utroligt nemme at lodde på og tar uden problemer op til 6 kv kabel - de bruges normalt i strømtunge rc motorstyringer og kan nemt klare peak belastninger op til 200 amp ved 36 volt
Så du kan roligt bruge dem i dit anlæg også,- de svigter dig ikke, det er morsomt som "billigt" ret ofte opfattes som noget være bras Cry Jeg har nu brugt dem i begge ender af mine højtalerkablinger i flere år og selv om jeg ka få kaffekopperne til at danse ned fra bordet, har jeg aldrig oplevet at nogle af mine stik har rørt sig en mm i bøsningerne - endsige oplevet kortsluttet effektudgange..
Så bare 'rock on' du bliver ikke skuffet Wink




Redigeret af Just Curious - 06-Februar-2016 kl. 22:03
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 22:12
Tusind tak for alle jeres svar.,der jo masser af muligheder.
Jeg vil kikke på det i morgen
Mvh. nesager
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 09:33
Hej igen.
Kunne disse ikke være en gylden middelvej.
http://www.av-connection.dk/?PGr=4878
Mvh. nesager
Ps.Eller disse  http://https://www.hifiklubben.dk/kabler/hojttaler-stik/argon-5451-bananstik/
Er begge muligheder ikke beregnet til skruemontering og med ledning ind bagfra??


Redigeret af nesager - 07-Februar-2016 kl. 09:38
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 09:37
Jeg har to sæt liggende som jeg ikke bruger. De har været monteret en måneds tid, men blev pillet af da jeg ikke har brug for at flytte rundt på mine højttalere alligevel.

Det er nogle med skruer, så man ikke skal lodde. Kan luge finde et link hvis det Det kunne have interesse
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu