recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bananstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bananstik

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 09:38
Jeg kan se at nesager allerede har fundet et link for mig.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Jeg kan se at nesager allerede har fundet et link for mig.


Hej.
Jeg har nu fundet to link,så hvilken passer på dine stik.??
Og har du en pris i tankerne ?
Mvh. nesager
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ja, jeg bruger dem selv, et par stykker gik i stykker, fordi skruer og gevind ikke er 100% i orden på alle dem jeg købte.

Men jeg er vældig tilfreds med dem, ikke mindst fordi de holder utroligt godt fast i både kabel og højttaler.

Kig på konstruktionen af "fjederen". Den har en mangebenet "fjeder" rundt om pinden. Kigger du på nogen ar de andre, er det kun 4 "fjedre", der er foldet ned fra toppen af. De holder ikke nært så godt.
Disse er af den knapt så gode type
http://www.ebay.de/itm/4-x-Bananenstecker-Bananen-Stecker-Bananas-24K-vergoldet-f-Lautsprecher-Kabel-/291275955822?hash=item43d1665e6e:g:Tt8AAOSwEetV-6lD

Klaus

Tak for info Klaus,
Til 20,- kan man jo næsten ikke lade være og prøve at bestille lidt hjem :)
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

De er utroligt nemme at lodde på og tar uden problemer op til 6 kv kabel - de bruges normalt i strømtunge rc motorstyringer og kan nemt klare peak belastninger op til 200 amp ved 36 volt
Så du kan roligt bruge dem i dit anlæg også,- de svigter dig ikke, det er morsomt som "billigt" ret ofte opfattes som noget være bras Cry Jeg har nu brugt dem i begge ender af mine højtalerkablinger i flere år og selv om jeg ka få kaffekopperne til at danse ned fra bordet, har jeg aldrig oplevet at nogle af mine stik har rørt sig en mm i bøsningerne - endsige oplevet kortsluttet effektudgange..
Så bare 'rock on' du bliver ikke skuffet Wink



Tak for info,
jeg må helle prøve at bestille dem også Smile
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 18:35
Jeg har ikke selv prøvet spadestik som disse, men hvad er jeres erfaring med denne type?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 18:40
Hej.Preps
Du kan da sende en prøve pakke,som tak for lån tråden.Wink
Mvh. nesager
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.Preps
Du kan da sende en prøve pakke,som tak for lån tråden.Wink
Mvh. nesager

SmileSmileSmile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:


Tænker på om de f.eks. har tendens til at løsne sig eller?


Når nu "håndtaget" også er af metal, så tænk, hvad der sker, hvis de drejer sig i terminalen bag på højttalerne så de rammer hinanden......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:


Tænker på om de f.eks. har tendens til at løsne sig eller?


Når nu "håndtaget" også er af metal, så tænk, hvad der sker, hvis de drejer sig i terminalen bag på højttalerne så de rammer hinanden......

Klaus

Ja, det helt klart en risiko, 
isolering af krympeflex må være et must når stikket er samlet.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 13:18
Og hvis man er nødt til at gøre det for at kunne bruge gaffelstik, hvorfor så ikke bare bruge højttalerkablet som det er?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu