recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LUMIA 950
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LUMIA 950

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 09:46
IOS står ikke og "tænker". Lige fra åbning af tlf via ID touch til direkte åbning af sms, imessage, mail og apps, går det smooth og lynhurtigt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

IOS står ikke og "tænker". Lige fra åbning af tlf via ID touch til direkte åbning af sms, imessage, mail og apps, går det smooth og lynhurtigt.

Mja, hvis ellers touchID så gad virke, altid, på min iphone. Tit ender jeg ud med at skulle taste min pin alligevel, fordi den ikke lige fangede min spættede finger.

Men jeg tror nu at han mente det sådan mere generelt, Lumia 950 kontra Android eller iphone.
Det er også min opfattelse.
Jeg har brugt Lumia 950 i nogle uger nu. Og det største problem for mig, det har været at få de apps som jeg har brug for. Det er desværre også det som det står og falder på.
Af de apps der findes fælles, der kan jeg seriøst ikke mærke forskel, om det er min Lumia, Z3 eller iphone 5S, som er de mobiler jeg pt bruger, samtidig. De ser anderledes ud på de forskellige platforme, men hastighed og funktionsmæssig, der er de ens.

Det er synd for Microsoft, at der ikke er flere der understøtter windows 10.

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 15:09
Jeg har fået min display hub, og syntes ikke designet er særligt praktisk, med alu, og meget skarpe hjørner, det er trods alt noget man må forvente er en mobil ting som man har med i tasken når man rejser.
Men den er da meget pæn.
Selve oplevelsen når man slutter den til er umiddelbart som at bruge sin tlf, havde forestillit mig man fik adgang til en fuld win10, med samme opsætning som en alm bærbar pc.

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 15:11
Kandersen@ du kan indlæse flere fingre, det kan være det hjælper. Min kan også afvise touchID, hvis fingren er våd eller lige har fået creme.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 18:11
@stridsvognen - nej en dockingstation er IKKE beregnet til at være mobil (heller ikke selv om den er så lille som den til lumia telefonen). - det er ikke en display-hub, men en dockingstation. Og den skal være stationær - deraf også vægten på den.

@Kandersen - iphone 5s er ganske rigtigt en del langsommere til touchID, men det er på grund af manglende hastighed. ifon6 går det ganske tjept og 6s går det nu så hurtigt at du ikke længere er i stand til at bruge det som ur (du ved med lige at trykke en enkelt gang for at få kl. frem, den når simpelthen at logge dig ind inden du har fjernet fingeren fra knappen.)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 18:52
Claus_jack@ Jeg bruger bare en anden finger for lige at se klokken.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 20:41
hæ - tror det er alt for indgroet for de fleste med den bevægelse - jeg har tommel og pege på hver hånd kodet ind. men det er nu mere omkring hastigheden, og dermed også brugsværdien af funktionen som jeg omtalte. 5s er altså bare ved at være en "pænt gammel tlf" nu :) Min arbejdstlf hedder stadig 4s - og har privat en 6'er, der er virkelig himmelråbende forskel i performance og kunne ikke drømme om at bruge en 5s selv.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har fået min display hub, og syntes ikke designet er særligt praktisk, med alu, og meget skarpe hjørner, det er trods alt noget man må forvente er en mobil ting som man har med i tasken når man rejser.
Men den er da meget pæn.

Er det den første eller anden version? (jeg ved ikke hvad forskellen er på dem).

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Selve oplevelsen når man slutter den til er umiddelbart som at bruge sin tlf, havde forestillit mig man fik adgang til en fuld win10, med samme opsætning som en alm bærbar pc.


Det var også den opfattelse jeg havde fået.. Jeg har ikke fået min endnu. Og jeg begynder lidt at tvivle på, om den overhovedet når at komme, førend jeg dropper Lumiaén igen. Der kom en opdatering i nat, (såvidt jeg kunne se) og det har ikke ligefrem været en positiv oplevelse. Nu fejler mail klienten voldsomt, går ned konstant. Det er ikke muligt for mig at tømme slettede post. Og den ene konto, den melder bare konstant fejl. Helt vildt underligt, specielt fordi mail klienten er en app. Og det er nogle dage siden den blev opdateret.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kandersen@ du kan indlæse flere fingre, det kan være det hjælper. Min kan også afvise touchID, hvis fingren er våd eller lige har fået creme.

Har prøvet, ændre ikke noget. Kan den ikke se min finger efter 3 forsøg, så skal jeg alligevel taste koden. Og så er den løsning hurtigere Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hæ - tror det er alt for indgroet for de fleste med den bevægelse - jeg har tommel og pege på hver hånd kodet ind. men det er nu mere omkring hastigheden, og dermed også brugsværdien af funktionen som jeg omtalte. 5s er altså bare ved at være en "pænt gammel tlf" nu :) Min arbejdstlf hedder stadig 4s - og har privat en 6'er, der er virkelig himmelråbende forskel i performance og kunne ikke drømme om at bruge en 5s selv.

Jeg bruger 5S. Egentlig er jeg godt tilfreds med det, udover TouchID, som alligevel ender med jeg må skrive koden. 
Men det er også stærkt begrænset hvad jeg bruger min iphone til. Det er en arbejdsmobil LOL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 10:59
Bruger I iris-scanneren på Lumia 950? 
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2016 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har fået min display hub, og syntes ikke designet er særligt praktisk, med alu, og meget skarpe hjørner, det er trods alt noget man må forvente er en mobil ting som man har med i tasken når man rejser.
Men den er da meget pæn.

Er det den første eller anden version? (jeg ved ikke hvad forskellen er på dem).



Aner det ikke, den er en uge gammel ca og har ikke prøvet den andet end en enkelt gang, og bruger ikke telefonen mere.
Håber at finde ud af at den han køre en fuld win10 så man har et alm skrivebord med win genvej stifinder kontrolpanel osv, og ikke kun telefon udgaven af windows. 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu