recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke optage "Bland selv 10" fra Yousee - LØST!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke optage "Bland selv 10" fra Yousee - LØST!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PapsiHansi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PapsiHansi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke optage "Bland selv 10" fra Yousee - LØST!
    Sendt: 11-Februar-2016 kl. 11:51
Hej Forum

For 2-3 måneder siden købte jeg en Panasonic DMR-BCT74, kombineret HDD optager og Blu-ray optager/afspiller. Jeg har Yousee grundpakke med "Bland selv 10" ekstra kanaler.

I starten kunne jeg optage fra alle kanaler. Men i den sidste måneds tid, har jeg ikke kunnet optage fra "Bland selv" kanalerne. Hvis jeg laver en timerprogrammering, går den godtnok i gang, men minuttælleren står på "00:00:00" hele optagelsen igennem. Hvis jeg efterfølgende kigger i timer listen, er programmeringen der stadig, men med kryds i "Disc Space" som skulle indikere at harddisken er fuld, (hvilket den ikke er).

Jeg kan heller ikke pause live TV på "Bland selv" kanalerne. Der kommer et "Vent et øjeblik" skilt op på skærmen. Det kan kun fjernes ved at slukke optageren. Kanalskift virker ikke.

Andre der har oplevet dette?

Jeg har (naturligvis :-)) Googlet det lidt. Jeg kan finde fora der fortæller, at hvis man benytter et CA modul der er "CI ikke +", altså bare CI, så vil det virke.

Andre der har prøvet dette?





Redigeret af PapsiHansi - 23-Februar-2016 kl. 10:15
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af PapsiHansi PapsiHansi skrev:


Jeg har (naturligvis :-)) Googlet det lidt. Jeg kan finde fora der fortæller, at hvis man benytter et CA modul der er "CI ikke +", altså bare CI, så vil det virke.

Andre der har prøvet dette?


Ja, hvis du søger lidt her i forummet vil du se at der er mange der har prøvet dette med held, mig selv inclusive, dog er det Stofa jeg har.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 13:07
Jeg havde held med at bytte rundt på de to kort i TV'et og optageren, men det ser ikke ud til at virke for alle...

Et forsøg værd ...


/Kim
Til top
PapsiHansi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PapsiHansi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 10:14
Hej Forum

Jeg har nu løst problemet. Jeg købte nyt CA modul - en "Neotion Yousee DVB-C Viacess CI 3.X Kortlæser 8039" på bergs.dk. Nu virker alt som før.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af PapsiHansi PapsiHansi skrev:

Hej Forum

Jeg har nu løst problemet. Jeg købte nyt CA modul - en "Neotion Yousee DVB-C Viacess CI 3.X Kortlæser 8039" på bergs.dk. Nu virker alt som før.
Jeg havde også problemer på min mors Prosonic som ikke kunne optage kanaler med hendes YouSee godkente CI+ strong modul.
Efter at have købt ovenstående, så kan hun uden problemer optage.

Hun har også et 4 år gammelt Sony tv og her giver CI+ modulet ikke problemer med optagelse.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu