recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DMR-BCT950
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DMR-BCT950

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DMR-BCT950
    Sendt: 13-Februar-2016 kl. 18:32
[QUOTE=azrael] Jeg stemmer også for at brænde de gamle optagelser ud på DVD. Det skulle gerne forhindre, at de bliver re-encodet, men det afhænger af den gamle recorder. Vores Sony/Pioneer recordere gjorde det i al fald sådan ("fast dubbing"). Kan typisk kendes på, at en 2 timers optagelse brændes på DVD i løbet af en 8-15 minutter, afhængig af brændehastigheden. Husk at "finalize" de brændte skiver, hvis du har den mulighed med den gamle recorder.

Vore BCT820/835 er ikke helt så gode til at hive det indhold fra DVD ind på den indbyggede harddisk. Det gør de nemlig i realtid, hvilket betyder, at indholdet bliver re-encodet. Nu ved jeg ikke, hvor meget du skal have reddet over, men det kunne være en ide at lade det blive på DVD og ikke forsøge at kopiere det ind på den nye recorders harddisk.

Hvis det kun er et spørgsmål om at *se* optagelserne og så slette dem derefter, så var det måske en ide blot at have begge recordere tilsluttet, se optagelserne på den gamle recorder og så pille den fra, når du/I har tømt harddisken. Alternativt kunne du kopiere de brændte skiver ind på din pc og konvertere dem til f.eks. MKV filer eller lignende. Eller bare beholde dem som MPEG2.


Tak for svaret, azrael.

Jeg prøver det hele, både brænde over til DVD. Via scart til den nye optager.

Men også, som Du skriver, blot at benytte den gamle optager alene til at vise de indspillede programmer.

Igen, tak for svaret.

Med venlig hilsen
Bipo.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 17:44
Jeg stemmer også for at brænde de gamle optagelser ud på DVD. Det skulle gerne forhindre, at de bliver re-encodet, men det afhænger af den gamle recorder. Vores Sony/Pioneer recordere gjorde det i al fald sådan ("fast dubbing"). Kan typisk kendes på, at en 2 timers optagelse brændes på DVD i løbet af en 8-15 minutter, afhængig af brændehastigheden. Husk at "finalize" de brændte skiver, hvis du har den mulighed med den gamle recorder.

Vore BCT820/835 er ikke helt så gode til at hive det indhold fra DVD ind på den indbyggede harddisk. Det gør de nemlig i realtid, hvilket betyder, at indholdet bliver re-encodet. Nu ved jeg ikke, hvor meget du skal have reddet over, men det kunne være en ide at lade det blive på DVD og ikke forsøge at kopiere det ind på den nye recorders harddisk.

Hvis det kun er et spørgsmål om at *se* optagelserne og så slette dem derefter, så var det måske en ide blot at have begge recordere tilsluttet, se optagelserne på den gamle recorder og så pille den fra, når du/I har tømt harddisken. Alternativt kunne du kopiere de brændte skiver ind på din pc og konvertere dem til f.eks. MKV filer eller lignende. Eller bare beholde dem som MPEG2.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


At overføre til DVD er det nemmeste og hurtigst, brug RW, så kan de slettes og bruges igen.


OK, Radiomand.
Til top
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der skal så lige tages med, at for hver gang optagelsen re-encodes, bliver den ringere. Og det sker helt automatisk i maskinen med mindre overførsel og udbrænding udføres i real time og uden at røre ved bitraten.


Hej ! Kampus.

Tak for informationen.

Med venlig hilsen

Bipo
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 17:09

At overføre til DVD er det nemmeste og hurtigst, brug RW, så kan de slettes og bruges igen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Doo Wop Doo Wop skrev:

Bipo: Velbekomme, og velkommen til recordere.

Fra din nu gamle recorder kopierer du optagelserne ned på en dvd (som andre har skrevet) eller overfør dem til 950'eren via scart og så kopierer du optagelserne ned på en blu-ray disc. På den måde kan der være omkring 5 timers optagelse på en BD-RE (i stedet for 1 til 2 timer på en dvd) og i samme kvalitet. Jeg har selv gjort det for at samle ensartede programmer på samme BD, der også sparer plads, ved overførsel fra gamle recordere, yousee boks samt videobånd og jeg er ikke færdig med det.
En anden mulighed er at kopiere ud på dvd fra den gamle recorder og så sætte dvd'en i 950'eren og optage på harddiscen og så ned på en BD. Lidt kompliceret men øvelse gør mester. Jeg har også prøvet det, men det var vist ikke alle dvd, som ville køre på den måde.



Hej Doo Wop.

Tak for svaret og hilsenen.

Jeg vil så prøve alle de forslag som flere er kommet med.

PS.

Syntes dette er et rigtig godt Forum

Med venlig hilsen

Bipo
Til top
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Du forbinder dem med et Scart Kabel, og overfører, eller brænder dem ud på en DVD.


Hej Radiomand.

Tak for Dit svar.
Jeg vil så købe et dobbelt scart stik (der er kun en scart indgang i min nye optager, men 2 i den gamle) og forsøge at kopiere film og en del Poirot serier over til den ny optager.

Eller forsøge at kopiere dem over på en DVD, selvom det aldrig før er lykkedes mig.

Med venlig hilsen

Bipo
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 12:10
Nemlig Kampus. Real time og i XP kvalitet hele vejen. Det tager laaaang tid. Jeg ved det jo selv.
Doo Wop
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 11:10
Der skal så lige tages med, at for hver gang optagelsen re-encodes, bliver den ringere. Og det sker helt automatisk i maskinen med mindre overførsel og udbrænding udføres i real time og uden at røre ved bitraten.
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 11:02
Bipo: Velbekomme, og velkommen til recordere.

Fra din nu gamle recorder kopierer du optagelserne ned på en dvd (som andre har skrevet) eller overfør dem til 950'eren via scart og så kopierer du optagelserne ned på en blu-ray disc. På den måde kan der være omkring 5 timers optagelse på en BD-RE (i stedet for 1 til 2 timer på en dvd) og i samme kvalitet. Jeg har selv gjort det for at samle ensartede programmer på samme BD, der også sparer plads, ved overførsel fra gamle recordere, yousee boks samt videobånd og jeg er ikke færdig med det.
En anden mulighed er at kopiere ud på dvd fra den gamle recorder og så sætte dvd'en i 950'eren og optage på harddiscen og så ned på en BD. Lidt kompliceret men øvelse gør mester. Jeg har også prøvet det, men det var vist ikke alle dvd, som ville køre på den måde.
Doo Wop
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af bipo bipo skrev:



Ved Du også om jeg kan kopiere film fra min gamle Panasonic HD-optager ( DMR-EH68 )over til min nye digitale optager. ??

Og hvordan. ??????

Med venlig hilsen
Poul E. Pedersen

Ja, men hvorfor dog optage kostbar plads på harddisken til gamle optagelser. Brænd dem ud på DVD, så kan de altid ses hvor og hvornår man har lyst.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 10:21

Du forbinder dem med et Scart Kabel, og overfører, eller brænder dem ud på en DVD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu