recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp ønskes fra dem der kender SAMSUNG BD-H8500N
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp ønskes fra dem der kender SAMSUNG BD-H8500N

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp ønskes fra dem der kender SAMSUNG BD-H8500N
    Sendt: 15-Februar-2016 kl. 21:44
Hej

Så fik jeg endelig købt en ny harddiskoptager, men der er flere ting jeg gerne vil have hjælp til, stort som småt - Ikke alt står i manual og nogle ting kan gøres på flere måder. Skriv/svar helst kun hvis du er sikker i din sag til de svar du evt. kan svarer på - dvs. du selv har den magen til eller forslå muligheder.

a) Problem - Jeg har sat den til at optage (Tidsplanlægning/Timet) Tv2 - manuelt man+tir+on+tor kl. 20-22, men igen idag, som sidste onsdag, stopper den når badehotellet er færdig kl. 20.55 - der står optagelse er fuldført - Vi kom hjem 20 min over 20.00, og gik så ind i optagelser og klikkede på den der stod REC med rødt over, fordi det er det den jo optog og som vi skulle se forsinket og idag var det det eneste den optog (ikke timeplay men alm optagelse) - Vi ser det så og pludselig står der "Optagelse fuldført" og den stopper selvom den er sat til som sagt at optage fra 20-22 - Der er ikke problemer en af de andre dage når vi ikke er hjemme fra 20-22 og hvor den optager 2 kanaler samme tid på tv2 og tv3 - Hvad gør vi galt ?

b) Efter 5 minutter cirka springer HDD på standby pauseskærm - der kommer sort skærm med SAMSUNG logoer, kan man ikke få det væk til aldrig at gå på standby ?

c) Kan man ikke skifte layout/design/farve fra store firkanter med store thumbs af alle optagelser til en enkelt linie liste istedet? Og også der hvor ens Planlægningsoptagelser vises, der er kun 4-5 på en side - ville hellere have en mindre overskuelig liste ?

d) Kan man ikke sætte Display/Pop up bokse, der kommer frem øverst på skærmen når man spoler (OSD = on sreen display) til at den bliver længere tid på skærmen - træls når man spoler at tiden går væk hurtig ? Evt at den bliver hele tiden på skærmen ?

e) Jeg talte til 19 klik for at slette en optagelse hvis man stod far starten uden man er komemt ind i en menu (en fra nederste række) Kan man ikke gøre det hurtigere gøre det nemmere ?

f) Og hvorfor, når man går ind i OPTAGET ting, skal man først vælge HD og så HD og så er listen først med optagelser, hvad skulle ellers være end HD?

g) Hvor kan man se om den optager i bedste kvalitet HD eller SD? Kan man ikke se hvor meget man kan optage endnu i høj/lav kvalitet - Eller kan man kun vælge 1 kvalitet dvs. et forud bestemt antal timer - er der ikke et sted man kan vælge lav kvalitet, bedre, bedst elign. ? Og samtidig se antal timer man kan optage i hver sin opløsning/kvalitet?

Ja det er vist nok for nu har mere ... Svar gerne på 1 eller flere spørgsmål, og gerne om du er 100 % sikker eller skriv "jeg tror" !

Tak

Redigeret af dosdesign - 15-Februar-2016 kl. 21:59
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 22:03

Det sidste først: Den optager TS, altså som det bliver sendt.
Om det er anderledes på H, ved jeg ikke, men på F for at se en optagelse, trykkes der på Home,vælg foto video, musik, tryk Home, vælg optaget musik, tryk Home, vælg HDD, tryk Home, vælg udsendelse tryk Home.
Det med sletning er nok rigtigt, har ikke talt det.
Med hensyn til OSD, det tror jeg ikke, har aldrig tænkt meget på det.
Layout kan der vist ikke ændres noget, på mon vises 10 optagelser på skærmen, for flere Scrolles der til siden.
Pauseskærm det har jeg ikke meget med, den kommer meget passende på efter nogle minutter.
Bruger kun at optage med EPG, det virker fint, på nogle kanaler skal der lige ligges lidt tid til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 22:11
Hej ok men du har Samsung BD-F8900 ikke H så svarer du ud fra hvad din eller min kan ? Eller hvad du tror - kunne jo være de havde ændret noget - Men det du er sikker på er

Pauseskærm ønskes fjernet - det ved du ikke + OSD tid skal forlænges ved du ikke + nogle af de andre det er ok men andre som har sådan én maskine magen til ved måske - jo flere svar jo bedre !

a) Jeg sætter den til manuelt fra 20-22 på tv2 hvor der komemr 3 programmer i træk jeg vil se og det virker andre gange - men den stopper kl. 20.55 hvor første program er færdig - træls !

e) Der er altså ingen genveje til at slette hurtigere end de 19 klik ?

g) Den kan kun optage i en kvalitet og sådan er det bare - er vi enig? - men hvor kan man se antal timer tilbage den kan optage ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 22:28

Tror ikke at Pauseskærm kan fjernes, har dog aldrig rodet med det, ikke vigtigt. Der er ikke noget menu punkt for det på min som jeg kan se.
Heller ikke for OSD.
Manuel optagelse er som skrevet aldrig brugt, det er nemmere med EPG.
Kender ikke til nemmere sletning.
Optage kvaliteten er som det udsendte, lavere Bitrate for SD end for HD.
Du kan se hvor meget der er tilbage på HDDen (Gb).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 22:49

Med hensyn til hvor mange minutter der spoles frem/tilbage skulle du som på min kunne se på Recorderens Display.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 22:51
Ja man kan se på selve boksen, men træls display på skærm går væk - men ok der er flere ting du ikke ved da vi ikke har samme model, det er også ok i stedet for sige sådan er det bare uden man er sikker så håber på flere svar
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 22:56

Ja, en H model har jeg ikke haft set på, de andre har jeg haft mellem hænderne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 23:31
Du har fået dig en digitaloptager. Den er sikkert styret af EPG'ens tidsskema for optagelser, så lettest at bruge det. Der skal bare markeres flere optagelser for at fylde fladen fra kl 20 til 22.

Selve optagekvaliteten kan der ikke laves om på, da den optager den rå bitstrøm, så du får samme kvalitet som live TV. Det kan senere re-encodes til en lavere kvalitet, men hvem gider det.

Der plejer at være en mulighed for at forlænge "bannertid". Ligesom der også kan lægges fast "overtid" til optagelser. Det kan dog ikke anbefales, da der så kommer en konflikt når 2. og 3. optagelse i rap skal starte, så maskinen slet ikke optager.

Redigeret af Kampus - 15-Februar-2016 kl. 23:35
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 23:37

Der kan ikke røres ved optage kvalitet, hverken før eller efter optagelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 23:40
@dosdesign:
Har du læst brugervejledningen?
- selvfølgelig kan du (jeg ved det) under spoling få vist "spolingen" på tv-skærmen i mere end få sekunder, så du ikke skal sidde og se på apparatets lille display.
-selvfølgelig kan apparatet optage fx DR1 fra kl. 20:00 - 22:00 fire dage om ugen (jeg ved det, for jeg gør det - dog ikke på dette tidspunkt), uanset hvordan EPG'en (der forresten sjældent er korrekt) - ser ud.
- osv. osv.

Jeg tror, apparatet er for svært til dig, så returner det, hvis du kan. Som med alle ting, som f.eks. i min nyeste bil, er der ting, der kunne være anderledes, men sidder knapperne bedre i en Audi end i en BMW? Nogen synes det, andre synes det ikke.
Jeg er svært tilfreds med min H8500 (og D8900), og de kan (mere end) det, jeg har brug for. 



Redigeret af j8544 - 15-Februar-2016 kl. 23:41
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 23:44
Ok men jeg bruger manuelt optagelser, som den jo er lavet til den kan - så det er mega træls den så stopper 20.55 når den skal stoppe 22 - det er sket to gange ud af 6 dage ca på tv2 - er det mion fordi vi ser det den optager lidt forsinket ? Ja svært at vide, når vi ikke er hjemme er der ingen problemer med at den optager tv3 20-21 og tv 20-22 samme tid på 2 kanaler !


Men spg. G er så eneste helt lukket vedr. kvaliteten - gerne mange flere svar

Kan jo ikek sidde markere 3-4 prg hver dag på tv2 mllen 20-22 i det epg + andre ting når den skal kunen ptage 20-22 man tir ons tor i en timig

Men er der ingen herinde der har sådan sådan en model som jeg har købt


Redigeret af dosdesign - 15-Februar-2016 kl. 23:46
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 00:03
Jeg skrev tre minutter, før du svarede, at jeg har en H8500. Jeg vil ikke beklage, jeg ikke skrev N'et efter H8500, for H8500 og H8500N er i dette tilfælde helt det samme.
Af særlige årsager kender jeg apparatet overordentlig godt, og jeg svarer kun på ting, jeg faktuelt ved noget om. Jeg lader andre, som f.eks. radiomanden, der "svarer" på alt, gætte. Hellere ti rigtige svar og 0 forkerte end 22 rigtige og 36.000 forkerte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu