recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd fra fladskærm til surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd fra fladskærm til surround

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newliving Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd fra fladskærm til surround
    Sendt: 19-Februar-2016 kl. 10:23
Hej alle

Jeg har et problem med min nye fladskærm. Har fået mig et LG 55LF630V, men kan ikke få lyd fra den og ud igennem mit anlæg.
Der er koblet HDMI i HDMI ARC og optisk kabel på skærmen, som er sat til min Denon AVR 2309. Men uanset hvordan jeg indstiller skærm og forstærker kommer der ingen lyd ud. 
Førhen kørte alle mine kilder på HDMI og ind i forstærkeren: YS Plus boks, bluray og ATV. Men har nu valgt at skrotte YS Plus boksen, fordi der er gode muligheder for VOD direkte på den nye LG skærm. Ergo sidder antennekabel nu direkte i skærmen. De andre kilder har ingen problemer med lyden.
Burde der ikke bare komme lyd ud uden problemer når først der er koblet enten optisk eller HDMI ARC ned til forstærkeren eller er jeg helt forkert på den? Eller skal forstærkeren indstilles anderledes end før, nu hvor antennestik sidder direkte i skærmen sammen med optisk/HDMI?


På forhånd mange tak!


LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 10:46

Der er jo ingen grund til at bruge begge dele, enten Toslink eller HDMI, angående Toslink, så skulle der være hul igennem umiddelbart. Har du indstillet Reciver til at hente lyd på Toslink.?
HDMI ARC, der skal du også stille Reciver til at hente lyd på HDMI, der er vel tilsluttet til HDMI Out (ARC). Er CEC også aktiveret.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 11:03
Så vidt jeg kan se, har din forstærker ikke ARC på "monitor" udgangen, dermed kan du kun få lyd ind via optisk kabel.

Du har en ATV. Sæt den til forstærkeren med et optisk kabel og få lyd igennem.
Hiv kablet ud af ATV og sæt det i tv - nu skulle du gerne få tv lyden, ellers mangler du en indstilling på dit tv, der sender lyden ud på den optiske udgang.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 11:03
Jeg mener ikke, at avr 2309 kan håndtere hdmi arc.
Du skal sikre dig ( hvis det ikke er gjort allerede ), i menuen på din Denon, at tildele/assigne optisk input til et inputvalg. 
Du kan i den rigtige menu på Denon, som eksempel, vælge TV > Input > Optical ( med et nr. hvis der findes mere end 1 optisk indgang ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newliving Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 11:54
Grunden til HDMI også er sat til, er for at jeg kan se forstærkerens menu på skærmen, når/hvis jeg skal ændre i indstillinger. Det kan jeg vel ikke gøre på andre måder? Den er sat til HDMI in på forstærkeren. 

Tror i har ret i, at min forstærker ikke har ARC. Optisk kabel må derfor være eneste løsning.

Radiomanden - Kan CEC godt bruges til lyd? Troede egentlig kun CEC kunne bruges til, at styre alle enheder med en fjernbetjening.

KlausDM - jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit bud. Du vil have jeg sætter optisk fra ATV til forstærker. Derefter skal jeg tage det ud af ATV og sætte den ende ind i skærmen og så burde det virke, er det korrekt forstået?

JeTex - jeg har forsøgt at tildele optisk input til TV input, uden HDMI input. Men det hjælper ikke.
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

Grunden til HDMI også er sat til, er for at jeg kan se forstærkerens menu på skærmen, når/hvis jeg skal ændre i indstillinger. Det kan jeg vel ikke gøre på andre måder? Den er sat til HDMI in på forstærkeren. 

Tror i har ret i, at min forstærker ikke har ARC. Optisk kabel må derfor være eneste løsning.

Radiomanden - Kan CEC godt bruges til lyd? Troede egentlig kun CEC kunne bruges til, at styre alle enheder med en fjernbetjening.

KlausDM - jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit bud. Du vil have jeg sætter optisk fra ATV til forstærker. Derefter skal jeg tage det ud af ATV og sætte den ende ind i skærmen og så burde det virke, er det korrekt forstået?

JeTex - jeg har forsøgt at tildele optisk input til TV input, uden HDMI input. Men det hjælper ikke.
Der skal måske også vælges hjemmebiograf/ekstern lyd på tv, og hvordan tv skal sende lyden der til.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

KlausDM - jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit bud. Du vil have jeg sætter optisk fra ATV til forstærker. Derefter skal jeg tage det ud af ATV og sætte den ende ind i skærmen og så burde det virke, er det korrekt forstået?


Yes, så ved vi at forstærkerdelen er i orden og fejlsøgningen kan fortsætte på fjernsynet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newliving Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 12:08
Det virker nu! :) Optisk valg til TV input på forstærker og HDMI ARC/Optisk valg på skærmen, så virkede det. Er bare sikker på jeg har prøvet det, men har tydeligvis lige manglet den sidste indstilling.

Tak for hjælpen!
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu