recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oplader der selv slukker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oplader der selv slukker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oplader der selv slukker
    Sendt: 05-Marts-2016 kl. 19:37
Konen er i panik over IPhone opladere der bryder i brand 😟

Biltema havde engang en 2 timers "kaffetimer" der i stil med et uge ur slukkede selv efter 2 timer...

Sådan en var jo genial at sætte i kontakten og så oplader deri - desværre har de kun 1 timers timere nu om dage

Men hvad hedder sådan en på fagsprog og kan man evt få den som 4 timers??

For der er vel ikke lavet en oplader med ur indbygget?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 19:43

Nu er et tænd sluk ur jo ingen garanti, der kan jo ske noget med laderen på et hvilket som helst tidspunkt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 19:51
Bare brug google.
Der er flere timere. Også usb ladere med indbygget timere
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Biltema havde engang en 2 timers "kaffetimer" der i stil med et uge ur slukkede selv efter 2 timer...

Sådan en var jo genial at sætte i kontakten og så oplader deri - desværre har de kun 1 timers timere nu om dage
Hvad med Biltema nummer 46550:
Ser ud til at have en Count Down mode (CD knap), som du selv programmerer ønsket ON eller OFF tid?

Mvh. JørgenT
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 19:57
Hvad med et 24 timers tænd/sluk ur?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 20:00
Er et 24 timers tænd / sluk ur ikke ligeså farligt som en oplader ?
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 20:05
Måske ☺️. Er ikke helt sikker på hvad OP vil opnå men gættede på at han ikke ville have laderen tændt hele tiden. Derfor forslaget.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 20:20
Jeg vil gerne kunne sætte tlf i oplader, dreje på uret og så glemme alt om at slukke for noget :-)

Har googlet, men kan kun finde 24t tænd/sluk ur og det er ikke sådan et jeg mangler...

Bruger selv den gamle 2 timers timer i værksted til opladning af batterier - det er den genial til 😜
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 20:22
Biltema modellen er alt for advanceret, det får jeg aldrig solgt til konen

Den timer jeg leder efter ligner et tændsluk ur men er i stedet en nedtællingsfunktion

I stil med denne: http://www.biltema.dk/da/Byggeri/El/Timere/Timer-2000022070/
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 20:28
Normalt bliver opladningen afbrudt når batteriet er fuldt opladet og der er mens opladningen pågår, at batteriet elle opladeren overopheder, så det er nok ikke til meget nytte at afbryde strømmen efter opladningen er færdig (!).

Det rigtige er at overvåge laderen og batteriets temperatur mens der lades og afbryde hvis det er på vej til overophedning. Nok lidt bøvlet. Imo bare sørg for fornuftig ventilation og stop hysteriet ;-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 21:26
Desværre kun en time, men den eneste rigtige løsning.......

http://www.wattoo.dk/lk-fuga-indsats-timer-8-a-1023000947-1023000950-1023000963


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2016 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Biltema modellen er alt for advanceret, det får jeg aldrig solgt til konen
Syntes nok udseendet var bekendt. Jeg havde faktisk selv et sådant liggende i gemmerne, bare under Sartano navn. LOL
Men det har ligget flere år uden strøm, og indbygget backup batteri er et NiMH, så det skulle lige sparkes igang inden der kom liv i display og funktion.

Har lige testet det kortvarigt med count down tid på 1 minut. 
Skal bare programmeres een gang, og man skal sikre sig at det står på AUTO (vælges med MANUAL tast)
Tryk på CD starter tid, hvis der trykkes igen inden tid er udløbet, vender det tilbage til OFF tilstand.
Og nyt tryk start ON tid forfra.
Så ikke voldsomt besværligt. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu