recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harkan Kardon soundbar mister lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harkan Kardon soundbar mister lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jacob20 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harkan Kardon soundbar mister lyd
    Sendt: 06-Marts-2016 kl. 18:51
Hej.

Jeg har købt en soundbar + subwoofer af mærket Harman Kardon af en ven idag. Jeg testede lyden før køb og det var helt igennem super! MEN. Nu hvor jeg har fået det hjem kan jeg ikke få nogen lyd igennem.

Den har 1 optisk udgang, 1 coaxial udgang samt 2 "phono?" Udgange.
Jeg har købt et optisk toslink kabel med mulighed for at sætte 1 jackstik hovede på til min iPhone/iPad.
Har prøvet med iPhone 5s, iPad Pro, Samsung Galaxy s6 og en Sony Vaio computer og de alle spiller fint indtil at jackstikket kommer i, så stopper musikken men starter ikke i soundbaren. Jeg kan læse mig frem til at det muligvis kan skyldes at Apple bruger deres egne jackstiks og at jeg så skal have købt en omformer, men kan ikke forstå hvorfor at Sony Vaio bærbaren heller ikke virker?

HJÆLP TAK!

PS. Han brugte samme setup mht. Optisk kabel samt jackstick hoved på, men har en anden telefon eller noget Chromecast at spille fra.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 19:09

Der er jo ikke optisk lydudgang på de enheder du prøver med. Der skal bruges et lydkort Kabel fra enhederne til Soundbaren, Toslink bruges fra TVet til Soundbar.
På din PC:
Vælg HDMI-enheden eller ikonet OPTISK UDGANG (OPTICAL OUT) (optisk digital lydudgang) og Egenskaber (Properties).
Vælg fanen Avanceret (Advanced).
Vælg den samplefrekvens og bitdybde (f.eks. 16 bit, 48.000 Hz (dvd-kvalitet)), som enheden understøtter.
Vælg OK.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Jacob20 Jacob20 skrev:


Den har 1 optisk udgang, 1 coaxial udgang samt 2 "phono?" Udgange.


Hvis der et udgange den har, kan du ikke putte et signal ind der. Så det er forhåbentligt indgange og ikke udgange den har så mange af?

Oprindeligt skrevet af Jacob20 Jacob20 skrev:


Jeg har købt et optisk toslink kabel med mulighed for at sætte 1 jackstik hovede på til min iPhone/iPad.


Jeg ved ikke helt hvad udstyr du har, men jeg en 100% sikker på at hverken iphone eller iPad har optisk ud i hovedtelefonetikket.

For mig lyder det som om du har brug for et minijack til phono kabel som et af disse
https://www.av-cables.dk/minijack-til-2xphono/
Sådan virker det hjemme hos os på knægtens værelse.


Klaus

Redigeret af KlausDM - 06-Marts-2016 kl. 19:25
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jacob20 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 20:38
Mange mange tak til jer begge!

Radiomanden -- hvordan ser jeg hvilken frekvens og sample soundbaren kører på?

Klaus -- så virker det jo lidt voldsomt at jeg har brugt 360 kr på kabler, hvis det stik er løsningen! Ville bare være sikker på at jeg fik en god digital lyd :-/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 20:43

Det vil fremgå i manualen er jeg sikker på.
Du vil ikke få digital lyd fra dine enheder (Tablet/Telefon), kun Analog. Fra PC og TV får du Digital.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2016 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Jacob20 Jacob20 skrev:

Klaus -- så virker det jo lidt voldsomt at jeg har brugt 360 kr på kabler, hvis det stik er løsningen! Ville bare være sikker på at jeg fik en god digital lyd :-/


Du har glemt at læse manualer og rådføre dig med en dygtig konsulent/sælger......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu