recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mørklægningsgardiner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mørklægningsgardiner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mørklægningsgardiner
    Sendt: 13-Marts-2016 kl. 19:34
Er der nogen der kender til nogle mørklægnings rullegardiner med kassette og sidesluse, som er billigere end de Faber rullegardiner jeg har fundet frem til, og som koster mere end 2400,-kr stk.


Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 20:12
Bloc rullegardiner, hvor der kan bestilles efter mål.

https://www.blocrullegardiner.dk/rullegardiner?gclid=CJ-ShuuuvssCFasV0wod5-IDSw

Redigeret af Kampus - 13-Marts-2016 kl. 20:13
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bloc rullegardiner, hvor der kan bestilles efter mål.

https://www.blocrullegardiner.dk/rullegardiner?gclid=CJ-ShuuuvssCFasV0wod5-IDSw

Tak for linket, desværre kan man ikke bestille dem højere end 160,-cm og jeg skal op på en højde af 175,-cm


Redigeret af jespermart - 13-Marts-2016 kl. 23:11
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 23:48

Enhver Gardinforhandler kan da lave dem efter mål, så de passer til de vinduer hvor de skal monteres.
Har for kort tid siden fået lavet rullegardiner til hele lejligheden for under 5000. Kunne også fås som mørklægning. De er efter samme system som dem med kædetræk der linkes til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Enhver Gardinforhandler kan da lave dem efter mål, så de passer til de vinduer hvor de skal monteres.
Har for kort tid siden fået lavet rullegardiner til hele lejligheden for under 5000. Kunne også fås som mørklægning. De er efter samme system som dem med kædetræk der linkes til.

Du har vist overset at jeg skrev med kassette og sidesluse, hvilket er en forudsætning for fuldstændig mørklægning
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 09:19
Jeg har ligek købt nogle gardiner til soveværelset hos uniggardin.dk, det fungerer ganske glimerende. Mine gardiner er over 2m, og de producerer også med sluse/kassette. Prisen er dog en helt anden når først du begynder at tilfølje sluse etc.

Jeg ville enten starte med at bestille et gardin eller bestille nogle prøver først, da der ikke er 14-dags returret pga. tilpasningen. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Enhver Gardinforhandler kan da lave dem efter mål, så de passer til de vinduer hvor de skal monteres.
Har for kort tid siden fået lavet rullegardiner til hele lejligheden for under 5000. Kunne også fås som mørklægning. De er efter samme system som dem med kædetræk der linkes til.

NEJ! Mørklægnings rullegardiner i skinner med lystætning og kasette er der INGEN gardinbutikker der kan levere. Og et simpelt rullegardin køber jeg i Bilka til 200kr + 20kr for mørklægning, og tilpasser det selv.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Jeg har ligek købt nogle gardiner til soveværelset hos uniggardin.dk, det fungerer ganske glimerende. Mine gardiner er over 2m, og de producerer også med sluse/kassette. Prisen er dog en helt anden når først du begynder at tilfølje sluse etc.

Jeg ville enten starte med at bestille et gardin eller bestille nogle prøver først, da der ikke er 14-dags returret pga. tilpasningen. 

Synes ikke lige jeg kan finde produktet med sidesluse og kasette?
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 11:59
Har prøvet at kigge på UNIG Lux og Faber og her kan tilvælges kassette (ved ikke om der er andre produkter hvor man kan få kassette). Jeg kan se at et faber rullegardin med kassette/sluse koster omkring de 1500 for 80x175.

http://www.uniggardin.dk/140-rullegardiner?id_feature=3-M%C3%B8rkl%C3%A6gning/id_color=10-Sort/id_manufacturer=11-UNIG%20LUX&5-Faber/page=1

Redigeret af mortenls - 14-Marts-2016 kl. 12:02
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 12:09
Det er ikke lykkedes mig at finde en løsning, der både passer til mine vinduer (de åbner indad) og er helt lystætte (dvs ingen sprækker). 

Konsekvensen er at jeg har planlagt en løsning med molton på hele væggen montere i en gardinskinne (skinnen skal så også pakkes ind, men det er formentlig ret overkommeligt). 
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 12:57
Købte også et af dem i Bilka til 200 kr, de var sgu mere gennemsigtige end et par blonde trusser. Så - var lidt skeptisk da jeg købte et par ( ikke trusser ;) ) i Jydsk, men de var sgu HELT tætte og mørke.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Det er ikke lykkedes mig at finde en løsning, der både passer til mine vinduer (de åbner indad) og er helt lystætte (dvs ingen sprækker). 

Konsekvensen er at jeg har planlagt en løsning med molton på hele væggen montere i en gardinskinne (skinnen skal så også pakkes ind, men det er formentlig ret overkommeligt). 

jeg bruger selv ikea mørklægningsgardiner som er skåret i rigtig bredde og købt hvide plast vinkel primolister
25*25 mm i silvan og monteret dem som sluser -- det dæmper ca. 90 % af lyset og har så monteret 7 m. sort molton på gardinstang over hele vinduespartiet - det virker helt suverænt både på lys og lyd Smile
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu