recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videowall kodi (osmc på pi)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Videowall kodi (osmc på pi)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Videowall kodi (osmc på pi)
    Sendt: 16-Marts-2016 kl. 17:33
Beklager hvis det har været oppe før.

Jeg prøver lige at få en pi med osmc til at få videowall.

Jeg kan bare ikke få det til at spille.

En der kan give en guide. Filmene ligger lokalt på USB tilsluttet maskinen.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 19:26
ok, nu har jeg fundet ud af et skin med video wall i, Aeon nox, som jeg kan bruge. Men men men, jeg kan ikke få mine film ind i? jeg kan finde filmene individuelt i mappen, men så skal jeg fremsøge mappen hver gang. Kan det passe, at man i kodi ikke kan få dentil at æde alle film ind i en mappe og så vælge dem der fra?

Redigeret af aerik - 16-Marts-2016 kl. 19:27
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 19:49
ok, nu har jeg så også fået tilføjet filmene.

næste problem. hvordan pokker for jeg angivet genrer på de film, som kodi ikke selv kan sorterer. har fx et par af sønnens gurli gris folm, som ikke går ind som animationsfilm. Gode ideer modtages
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 20:08
Jeg har valgt at køre med to filmbiblioteker. Det ene er til almindelige film, og det er andet er til børnefilm. I det første bibliotek ligger alt i skønneste orden, og i den næste er det noget mere rodet 😉

Det gør det hele lidt mere overskueligt. Jeg er desuden også sikker på, at knægten ikke får startet en gyserfilm.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 21:23
 umiddelbart er det kun hans film det går galt med, men har gennemskuet hvorfor, og laver bare selv nfo filer til dem der drejer sig om.

Hold da op et hastighedsløft fra en wd live hub
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 21:54
Jeg har sat min pi op med SIO2 skin, så den opfører sig som et Apple Tv. Det er ganske let og overskueligt, selv for min dreng på 5. 

Som opstart har jeg lavet 2 profiler, så voksen og børnemateriale er adskilt. Voksenprofilen har jeg sat en kode på, så børnene ikke får startet noget walking dead. Profilerne har billeder, så der ikke er tvivl om hvad der er til børn og voksne. 

Jeg bøvlede også lidt med små børnevideoer tidligere. Endte med at tilføje dem som favoritter og finde nogle billeder på nettet, så filmene lå samlet i en mappe med billeder. Når man så går ind i mappen har Kodi selv lavet screendumps. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu